Ultraseal má sice hezké stránky, ale tuto směs já osobně nepoužívám už nějaký ten rok. Taková staronovinka je tmel PUNCTURE FREE. Ještě se mi nestalo, aby mi ho někdo reklamoval. Je levnější a můžu říct že i lepší, alespoň dle referencí. Můžeš si ho aplikovat i doma! Oproti Ultrasealu je aplikace do obou kol skútra zhruba za 350,-. Aplikujeme i na počkání ze sudu..
Nějaké info zde:
PREVENTIVNÍ TMEL PROTI VYFOUKNUTÍ PNEUMATIKY po defektu.
OKO PUNCTURE FREE má CZ ATEST 8SD
Tmel je vhodný pro osobní automobily, silniční i MX motocykly, ATV čtyřkolky, nákladní automobily, traktory, stavební a zemědělskou mechanizaci, bicykly, invalidní vozíky, atd...
VIDEO TELEVIZE BBC O VÝHODÁCH TMELU
http://www.youtube.com/watch?v=QTA7KTFl ... e=youtu.beZákladní desatero:
Antidefektový tmel je vhodný pro všechny kola s nafukovací pneumatikou s duší i bez duše - aplikace po vyvážení.
Garance vyváženosti kola a těsnosti tmelu do rychlosti 90 km/hod a okolní teploty 5°C. Vlastní letní pokus po defektu na motocyklu byl 160 km/h, bez vlivu na vyváženost kol. Výrobce úspěšně testoval na závodním okruhu do rychlosti 250 km/h, avšak po dokonalé rovnoměrné aplikaci. Dvojí dávkování do 90 km/h a nad 90 km/h.
Zalepí trhliny do velikosti 10 mm a to i opakovaně, podle tloušťky materiálu pneumatiky, nebo duše a tvaru defektu. Dle vlastního uvážení je možné následně udělat plnohodnotnou opravu v servise.
Funkčnost tmelu je do -15°C, bod tuhnutí je 0°C. Účinnost preventivního tmelu je po celou dobu životnosti pneumatiky, nebo do vlastního vyschnutí, případně zamrznutí. Tmel je proto optimálně vhodný pouze pro letní období.
Aplikace z láhve je velmi jednoduchá a provádí se přiloženým aplikátorem a klíčem na ventilek. Aplikace ze sudu se provádí pumpou.
Tmel je vhodný pro veškeré motocykly, ATV, všechny typy osobních a nákladních vozidel, stavební a zemědělská technika, autobusy, bicykly,... Za určitých okolností může ovlivnit funkci monitorování tlaku.
Tmel používá NATO (reg. NSN 8030-99-242-9020) a také SEATO (reg. M80z 8050-66-103-8877).
Tento antidefektový tmel slouží po aplikaci jako prevence, proti okamžité ztrátě tlaku v pneumatice. Tmel lze však použít i po defektu. Za ideálních okolností je definitivním řešením defektu a těsní do konce životnosti pneumatiky.
Tmel neřeší boční defekty. Tmel těsní pouze na běhounové části, respektive tam, kde se vlivem jízdy uchytil.
Tmel je možné z pneumatik lehce vytřít (odstranit), případně aplikovat zpět do láhve a upotřebit jinde, či později.
Proč OKO Puncture Free?
Okamžitě zacelí propíchnutí se zanedbatelnou ztrátou vzduchu. Za ideálních okolností těsní do konce životnosti pláště a má schopnost zalepovat další nové díry. Zůstává uvnitř pneumatiky a nepřetržitě potahuje a chrání vnitřní část.
Eliminuje náklady, které souvisejí s píchnutím pneumatik. OKO Puncture Free zalepí defekt v momentě jeho vzniku - okamžité, efektivní a za ideálních okolností trvalé zacelení defektu, se zanedbatelnou, nebo žádnou ztrátou tlaku vzduchu.
Redukuje případy, kdy vypuštěná pneumatika pokračuje v jízdě a je pak úplně zničena.
V letním období zvyšuje a prodlužuje životnost pneumatik - pomáhá proti nadměrnému tlaku v pneumatice.
Za ideálních okolností nemá tmel na vyvážení vliv, až do rychlosti 250 km/h.
Zalepí trhlinu se zanedbatelnou ztrátou vzduchu, znovu a znovu.
OKO Puncture Free naplněno v pneumatikách dopravních prostředků, dává možnost vychutnat di jízdu bez obav z defektu.
OKO Puncture Free byl testován a schválen. Má Atest 8SD a protokol o zkoušce č. 15/05/440 Institutu Gumárenské Technologie a Testování a.s.
Existuje i VERZE TRUCK pro kamiony a arktické podmínky. Má bod zamrznutí -45 °C.
Funkčnost a životnost?
Tmel uzavřený v láhvi má životnost cca 5-10 let podle uskladnění.
Po aplikaci do pneumatik, nebo duší, je funkčnost cca 2-4 roky.
Tmel je vodou ředitelný a je možno jej z pneumatik jednoduše vymýt, či vytřít.
Tmel je možné z pneumatik stáhnout gumovou stěrkou zpátky do láhve a aplikovat jej jinde, či později.
Jak OKO funguje:
PŘÍKLAD SPOTŘEBY:
1,00 litr vystačí na 2-3 motocykly (150-250 ml na jedno kolo)
1,00 litr vystačí max. na 1 automobil (175-320 ml na jedno kolo)
1,00 litr vystačí až na 5 bicyklů (100-150 ml na jedno kolo)
při aplikaci do vozidel s rychlostí do 90 km/h je možné přidat 15% uvedeného množství