BrAtKo píše:Dnes rano som si natocil rannu jazdu, tak prosim, priklad ako by ste moc nemali jazdit a mozno tu najdete aj to nedovolene predbiehanie
Takto jazdim naozaj iba ked sa ponahlam a viem, ze dost riskujem.
Tak pirát Bratko zas řádil v Bratislavě
No myslím, že ty seš postrachem Bratislavských řidičů
Jen tak mimochodem, něco málo z toho jsem měl možnost vyzkoušet na vlastní kůži teď jak jsem byl v Bratislavě a Bratko mi dělal průvodce. Přiznám se, že chvílemi jsem měl z té jízdy husí kůži ...
No jinak musím říct, že hodně riskuješ a jednoho dne na to můžeš šeredně doplatit. Pokuta by v tomto případě bylo to nejmenší, co by tě mohlo potkat. Opravdu je to na zvážení, jestli volit takovýto styl jízdy ...
Tak trochu jsem zapátral na internetu a hledal informace k danému tématu. Možná už jste četli články od Judr Tomáš Beran, stojí to za přečtení i ta diskuze pod články:
Předjíždění kolony na skútruPředjíždění kolony na skútru II.Takže zákon je v tomto směru asi celkem jasný, asi je zbytečné nad tím polemizovat. Na druhou stranu se ptám, pokud bychom se drželi litery zákona, k čemu nám ty skútry budou dobré??? Pokud bychom měli poctivě stát společně s plechovkama v kolonách, tak ať se na mě nikdo nezlobí, ale to se můžem rovnou vrátit zpět do plechovek, skútry odstavit a můžu ten čas čekáním trávit v pohodlí auta, i s klimatizací a ne dřepět na skútru! Nejsem zastáncem stylu jízdy co předvádí třeba Bratko nebo jiní šílenci, ale na druhou stranu opatrné objetí stojících aut by mělo být v pořádku.
Netuším, jestli tento problém mají nějak legislativně podchycený ve skutrařských velmocích jako je Itálie atd., protože pochybuji, že by tam někdo poctivě trčel v kolonách na skutru ... Tady evidentně opět selhali zákonodárci, kteří měli upravit i pravidla pro provoz skútrú, když už povolili jezdit B-čkářům do 125ccm. V podstatě ten zákon akorát nadělal zmatky. Jednak není zcela jasné, do kterých zemí mohou B-čkaři na 125, u nás není pořešeno parkování pro skútry, a když, tak jen velmi omezeně, tak pokud bychom chtěli parkovat legálně podle předpisů, tak se dostáváme na úroveň plechovek. No a ten problém s předjížděním kolon, nebo stojících aut ani nemluvě. Podle stávajících zákonů pokud bychom se strikně tím řídili, tak by k žádnému ulehčení dopravy nedošlo, spíše naopak.
Takže asi bychom měli zalobovat na zákonodárce, aby se nějak upravily pravidla pro skútraře, alespoň do 125ccm, aby vůbec mělo nějaký smysl jezdit na skútru.
Osobně se snažím jezdit tak, abych nikoho neohrozil ani neomezil, a to i sebe. Když narazím na kolony a je možnost bezpečně projet a protáhnout se dopředu, tak jedu, ale oči na stopkách, ruce na brzdách a víceméně krokem, protože člověk nikdy neví, kdy mě někdo úmyslně nebo neúmyslně sestřelí třeba pootevřením dveří apod.
Takže jezdit opravdu opatrně a s rozmyslem, abychom se vždy ve zdraví vrátili