Díky za reakce
Jak jsem pochopil, tak skútr ve Vietnamu je asi téměř nejdůležitější majetek. Šetří na něj opravdu dlouho a v podstatě je pro ně nezbytný, protože ty vzdálenosti jsou ve Vietnamu velký i v rámci měst a není moc možností jak se jinak přepravovat po okolí. Vlastně i když jsme se chodili večer "projít" po městě, jezdili jsme na skútru, protože jsme vždycky najeli +-20 km a to bysme pěšky nedali. Vietnamci pěšky vůbec nechodí, chodníky slouží jako parkoviště skútrů.
Jinak je pravda, že čínských skútrů jsem moc neviděl. Nejvíc jsou vidět Hondy Wave a Vision a pak nějaký Yamahy. My měli půjčenou Hondu Future 125 se 40tkm za 110 kč na den. Ta byla v dobrým stavu a nebyly s ní žádný problémy, kromě toho, že nám to půjčili se skoro prázdnou nádobkou brzdový kapaliny. Tu jsem nechal za 20 kč doplnit
. Ve středním Vietnamu jsme měli Yamahu Nuovo 135 se 75tkm za 80 kč na den a ta teda byla o poznání horší, ale taky to jelo a trochu i brzdilo
Ty skútry tam jezdí dokud se nerozpadnou nebo nezreznou. Cenu skútrů jsem nikde neviděl, ale viděl jsem reklamu na Hyundai i10, který bylo za 310.000,-Kč. To je při jejich průměrným platu cca 2.500,-Kč nedosažitelný. Auto tam mají jen vyvolení.
Když to vezmu kolem a kolem, tak žijí v neskutečně skromných podmínkách. Třeba recepce rodinných ubytování slouží i jako jejich obývák a jídelna. Nebo v hospodě chodí hosté přes obývák na záchod majitelů. Nebo když mají malý obchůdek, tak v podstatě žijou v něm, mají k tomu třeba jen jednu malou místnost a koupelnu. Zajímavý taky bylo, že jsme kolikrát viděli vietnamce spát doma na dlažbě bez polštáře nebo deky, i když mohl spát na gauči nebo v posteli. Na to si stačí vzpomenout, když držkujeme, jak se u náš máme špatně