Není to ani o lenosti jako spíše o zvyku. Prošel jsem obojím, tak vím o čem mluvím, na skútru člověk zvyklý na spojku zpočátku chce mačkat spojku a zmáčkne brzdu a naopak zase zapomene na motorce včas řadit

. V městě jsem měl radši automat, za městem pak řazení. Lenost je spíše v údržbě řetězu, teda alespoň u mně, přece jsem jen už starší člověk a poskládat pod motorku 186 cm už jde poněkud hůře, než za mlada

Nakonec dnes jde koupit i motorku v automatu, takže řazení už není až tak rozhodující. Rozhodující je tu úložný prostor a ochrana proti nepřízni počasí, taky větší možnost jet v civilním oblečení, pokud jede člověk někam, kde se nemá možnost převléct a převléct se potřebuje a u mne absence řetězu, což bych u motorky řešil řemenem nebo kardanem, nic jiného bych už nechtěl, ještě jsem řešil i váhu a tady jsem narazil, s kardanem nebo řemenem toho moc pod 200kg na výběr není, přece jen mám po úraze pravou nohu něco slabší a tak je to pro mne také údaj, který jsem zohlednil při mém současném výběru.