Diskuze o čemkoli.
12 led 2014, 15:48
Rád bych zde vytvořil prostor pro porovnání kvality benzínu u jednotlivých benzínek a zkušeností s ním. Je na Vás, zda budete hodnotit konkrétní benzínové stanice, nebo jen značky (Shell, OMV, ....). Doufám, že toto téma pomůže udělat si rychlejší přehled o tom, kterému benzínu se raději vyhnout a naopak do kterého má možná cenu investovat, byť by stál trochu více, a ušetří mnoho pokusů a omylů.
Z mé zkušenosti zatím mohu říct:
Nadprůměr: OMV - zatím vždy nejnižší spotřeba v porovnání s ostatními, což ale u skútru není tak markatní. Důležitější pro mě je výkon. V kopci k Barrandovu, kde se můj skútr tradičně trápí byl schopen jet zhruba o 10-15km/h rychleji na OMV Natural (žádný ten jejich prémiový Max Power, nebo jak tomu říkají), než na benzín od jiných značek
Průměr: Shell, Luk Oil, Agip (na ten jsem jel zatím jen jednou, tak nemohu uplně hodnotit)
Podprůměr: Benzina - opakovaně žalostně slabý výkon na tento benzín a to čerpaný nejméně u dvou různých stanic této značky, skútr mizerně táhne a vždy jsem jen zoufale čekal až mi v nádrži konečně dojde, abych mohl natankovat něco pořádného.
Makro - mám zkušenost jen z auta a to vesměs podobnou, jako jsem popsal u Benziny na skútru. Slyšel jsem ale, že je to Makro od Makra jiné a někde mají i slušný benzín.
12 led 2014, 15:56
Myslím, že je toto téma naprosto bezpředmětné a i se zkušenostmi ostatních nicneříkající, protože se zde protnou pouze subjektivní dojmy jednotlivých hodnotících (mnohdy pouze placebo efekt "lepších" paliv atd.). 28 lidí napíše o Benzině "hrůza", 31 "průměr" a 29 "super". Dalším aspektem jsou regionální rozdíly - benzín od Shellu z Prostějova nemusí být to samé jako benzín od Shellu z Karlových Var atd.
Osobně bych třeba já pochválil tebou kritizovanou Benzinu za jejich velmi dobrou naftu.
12 led 2014, 16:14
Do jisté míry to jistě subjektivní jo, ovšem to jakákoli diskuze a hodnocení. Stejným způsobem bys mohl za bezpředmětnou označit třeba diskuzi o čínských skútrech, protože část lidí to zkritizuje "z principu", polovina majitelů má jen ty nejhorší zkušenosti a druhá polovina by za nic neměnila, což je dáno jednak rozdílem v zátěži (jestli někdo najede za rok 20 000, nebo 2000km) a taky o štěstí, protože se to liší kus od kusu.
Pokud jde o placebo efekt "lepších" paliv, já například zatím srovnávám jen neprémiová.
Samozřejmě regionální rozdíly jsou, předpokládám, že v rámci diskuze se toto také rozvine. Na druhou stranu u velkých značek by mělo docházet ke kontrolování jejich "poboček" (byť jsou to frančízy), kdy zastřešující společnost zodpovídá za kvalitu paliva prodávaného pod jejich značkou. Pokud by tedy regionální rozdíly byly veliké a pod danou značkou se v polovině případů prodávala voda a v druhé polovině vysoce kvalitní palivo, pak jsme na tom asi jako u čínských skútrů - když budeš mít štěstí, nebudeš si moct vynachválit. A i to si myslím, že z diskuze na toto téma půjde vyčíst.
Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci. Díky Kyblos.
Naposledy upravil
KYBLOS dne 12 led 2014, 16:18, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
12 led 2014, 16:47
Přece u Shell.
12 led 2014, 17:14
Tankuji vesmes kde se da a nepozoruji zadne rozdily a pokud vubec nejake, myslim ze je to spis placebo. A i kdyby ta paliva, lepsi opravu byla, tak urcite nejsou primo umerne lepsi narustu ceny (2-4 Kc/l). Tankuji OMV Shell, Benzina, Robin oil, obcas i nejaka neznacka. Za 160t km na moto, nikdy nebyl problem a nikdy sem nic zasadniho nepozoroval.
Naposledy upravil
janon dne 13 led 2014, 10:25, celkově upraveno 1
12 led 2014, 17:39
Ač nerad do jisté míry musím s Janonem souhlasit
.
Tankuji zrovna kde potřebuji a jestli je to ta nebo ona většinou neřeším.
A stejňak jsme většinu pump po republice zaváželi a veškerý pohonný hmoty jsou ze stejných rafinerii.
Benzín a Naftu kur....j,až finální pumpy
12 led 2014, 18:00
Asi se shodneme, že palivo z rafinerie musí splňovat státní normu a bude OK. Ale už nevíme, co s ním udělá přepravce (příměs nafty apod.) a distributor, čerpadlář. Mám jen jednu špatnou zkušenost s Euro Oil ve Chvaleticích (auto), kdy to cukalo, nejelo, evidentně voda v benzínu. Po vyjetí,resp, naředění dotankováním už OK. Jinak beru poh. hmoty u Tank Ono a jsem spokojen, přesto všem doporučuji aditiv VIF.
12 led 2014, 18:23
Pokud to jde,vyhnul bych se takovým těm vesnickým neznačkovým mini pumpám,kde hrozí asi nejvíce,že benzín něčím pajcují.Na stránkách ČOI je,nebo byl seznam stanic,které nevyhověly při kontrolních odběrech.Když jsem jezdil s cisternou,vozil se benzín a nafta např.pro síť Agip(Fadest,později Bonifer) v celé ČR z rafinerie v Kralupech,čili od Strážného až po Ostravu byl ten benzín stejný,dokonce stáčení probíhá bez ůčasti obsluhy nebo nájemce ČS.Neumím si představit jak by chtěl někdo nějak napajcovat třeba 15000 litru,což byl obvyklý závoz s třeba 10000 litry nafty.Vozidla jsou kontrolována pomocí GPS,trasy jsou dané,později už bylo monitorováno i samotné stáčení pomocí Webkamer přímo na cisterně.Obdobná praxe je např.u Shellu(Popilka)OMV(Klaczka)Benzína(Petrotrans)Robinoil a pod.Pokud dochází k nějaké manipulaci která sníží kvalitu benzínu,s největší pravděpodobností ji opravdu provádí až konečný prodejce a to právě na malých pumpách v soukromých rukou.
12 led 2014, 19:54
Myslím že toto není až tak špatný nápad dávat si navzájem tipy na kvalitní čerpačky a zároveň upozorňovat na příp. ty špatné. Já v našem regionu podle svých zkušeností tankuji výhradně na AGIP Přerov (u Baumaxu), palivo bez problémů.
12 led 2014, 23:40
Osobně rozdíl cítím asi hlavně proto, že mám slabší stroj (110ccm) a do prudčího kopce to ani na plný plyn není žádná sláva. A když jezdím po stejných místech a vidím, že jednou jedu 60km/h a podruhé na stejném místě 75km/h a nemám žádný znatelný rozdíl v zátěži, jen palivo od jiné značky, nutí mě to o tom přemýšlet.
13 led 2014, 08:59
tankuji taky všude možně a sebevětší rozdíly nepozoruji, kromě tedy ceny, jelikož mám ještě karburátor, spíš vlhkost vzduchu nepatrně ovlivňuje spalování, za větší vlhkosti to jede trochu líp, ale že by mi to jelo na nějakej benzín o 10 nebo až 15 km líp se mi teda ještě nestalo, leda s větrem v zádech
, myslím si, že daleko větší rozdíly jsou v kvalitě nafty na jednotlivých čerp. stanicích, ale to naštěstí řešit na skútrech nemusíme
13 led 2014, 09:20
Kdo začínal jezdit před lety na Čs pionýrech,pamatuje si velké rozdíly ve výkonu fichtla večer a třeba v poledne. Nejlépe jel po dešti
. Je to tím ,že je vlhčí vzduch, a vvtváří se lepší směs ke spalování ve válci. Takže kdyby chtěl někdo porovnávat kvalitu benzinu jízdou,musel by se stejně zahřátým ,na stejné trase ve stejný čas
Škodlivost nekvalitního benzinu se projevuje spíše po delší době na stavu motoru ,než na okamžitémvýkonu....