Diskuze o čemkoli.
06 říj 2013, 20:51
Jízda u kraje se mi taky neosvědčila. To byl většinou spouštěč pro plechovky, kdy mě předjížděly i tehdy, kdy jelo auto v protisměru a bylo jim to úplně fuk. Takže jedu (většinou, podle situace) kolem středu pruhu a pak je takové nebezpečné manévry nenapadnou, protože se tam jednoduše nevlezou.
15 říj 2013, 10:19
jeden z mých současných mladších kolegů měl před rokem a půl vážnou nehodu.Jel po silnici 1.třídy mimo obec a přijížděl ke křižovatce,byl na hlavní,plná čára,rychlost omezená na 70 km/hod,celkem běžná záležitost.V protisměru se blížila dvě osobní auta.Řidička vozidla vzadu začala předjíždět,když si všimla proti jedoucího kamionu řízeného mým kolegou,chtěla se vrátit na svoji půlku a zařadit se zpět za dosud nepředjeté vozidlo,učinila to však tak brzo,že předkem svýho auta trefila zadní část předjížděného vozu,ten byl nárazem nasměrován do protisměru.i když ten řidič zřejmě brzdil,došlo ke srážce s kamionem.I kolega se snažil čelní srážce zabránit,brzdil a uhýbal co nejvíc vpravo,střetu už nezabránil.Následky byly tragické,řidič osobního vozu zemřel a kolega byl vážně zraněný,několik operací nohy a půl roční neschopnost.Zdálo by se,že případ je jasný,žádný z ůčastníků nebyl pod vlivem a za viníka byla předběžně určená řidička,vysoká rychlost,zákaz předjíždění,ohrožení atd.Hrozil ji značný trest a tak začaly právní tahanice.Při vyšetřování se ukázalo,že můj kolega v inkriminovaném místě nejel předepsanou 70tkou,ale z tachografu(zařízení,které zaznamenává rychlost a dobu jízdy v reálném čase)vyčetli,že jel 76 km,což se později stalo základem obhajoby té řidičky.Najala si nějaký experty a Ti spočítali,že kdyby jel 70,zřejmě by ho odražené vozidlo minulo a nebo by nedošlo k čelnímu střetu a následkem toho,by PRAVDĚPODOBNĚ nedošlo k ůmrtí toho řidiče Dále mu soud vytýká,že nereagoval dostatečně na vzniklou situaci,aniž by mu ale vysvětlil,co je ona dostatečná reakce.Jak se zachovat,když kolem lítají plechy,z obou stran svodidla,kolem další auta,kdo určí,co je v tom momentě správná reakce.Proběhlo už několik soudních líčení,paní jde evidentně o to,aby nebyla shledána 100% vinnou a dostala tím pádem mírnější trest.Kolegovi hrozí rok ztráty řidičáku a až dva roky vězení,za obhájce už utratil kapitál a rok žije v nejistotě.Paní řidička je jaksi movitější a neustálým odvoláváním a novými expertízami celou záležitost donekonečna protahuje.Chápu,do vězení se nechce,ale...........
15 říj 2013, 10:32
mickielli15 píše:Jízda u kraje se mi taky neosvědčila. To byl většinou spouštěč pro plechovky, kdy mě předjížděly i tehdy, kdy jelo auto v protisměru a bylo jim to úplně fuk. Takže jedu (většinou, podle situace) kolem středu pruhu a pak je takové nebezpečné manévry nenapadnou, protože se tam jednoduše nevlezou.
Naprostý souhlas. Mám stejnou zkušenost. Jezdím středem, nebo ve vyjeté koleji blíže dělící čáry. Mám tak dostatek místa v pravo, když potřebuju uhnout před překážkou a řidiči se předemě necpou. Jen se toto nedá praktikovat se slabším a menším strojem, kde mají řidiči rudo a malinkatej stroj, ikdyž jede přez město na padesátce kilem je prostě zdržuje a musí být bez milosti předjet, nebo vytlačen ke kraji. Má osobní zkušenost s Vespou 125 nebo s překopaným Runnerem (co na to, že jel skoro 120km/h), kde mě ohrožovaly i takové popelnice jako Š 120.
15 říj 2013, 13:25
V jizdnim pruhu se pohybuji tak, abych dal ostatnim ucastnikum silnicniho provozu najevo, ze jsem plnohodnotny dopravni prostredek a nehodlam se plizit po krajnici, nebo ve skarpe, jen proto aby milostpani v plechovkach mohli jet a tim padem navadel ridice, aby se okolo mne protahovali a zvysoval riziko nehody. Nedbam na to, ze motorka je uzka a chovam se vetsinou v pruhu, jako normalni osobak. Bavim se o jizde. Jina situace je napr, na svetelne krizvatce, kde jsou 2 jizdnï pruhy a levy je rovne, pravy rovne a doprava a na svetlech je zelena sipka pro odboceni doprava, v tomto pripade udelam misto tak aby pripadny odbocujici v pravem pruhu mohl projet a odbocit doprava ackoliv mne sviti pro smer rovne v pravem pruhu cervana. Proste jezdim s jistou davkou ohleduplnosti a vyplaci se mi to.
15 říj 2013, 13:34
S tebou se dá souhlasit ......
15 říj 2013, 13:35
Přasně tak.
15 říj 2013, 15:26
tatík píše:jeden z mých současných mladších kolegů měl před rokem a půl vážnou nehodu.Jel po silnici 1.třídy mimo obec a přijížděl ke křižovatce,byl na hlavní,plná čára,rychlost omezená na 70 km/hod,celkem běžná záležitost.V protisměru se blížila dvě osobní auta.Řidička vozidla vzadu začala předjíždět,když si všimla proti jedoucího kamionu řízeného mým kolegou,chtěla se vrátit na svoji půlku a zařadit se zpět za dosud nepředjeté vozidlo,učinila to však tak brzo,že předkem svýho auta trefila zadní část předjížděného vozu,ten byl nárazem nasměrován do protisměru.i když ten řidič zřejmě brzdil,došlo ke srážce s kamionem.I kolega se snažil čelní srážce zabránit,brzdil a uhýbal co nejvíc vpravo,střetu už nezabránil.Následky byly tragické,řidič osobního vozu zemřel a kolega byl vážně zraněný,několik operací nohy a půl roční neschopnost.Zdálo by se,že případ je jasný,žádný z ůčastníků nebyl pod vlivem a za viníka byla předběžně určená řidička,vysoká rychlost,zákaz předjíždění,ohrožení atd.Hrozil ji značný trest a tak začaly právní tahanice.Při vyšetřování se ukázalo,že můj kolega v inkriminovaném místě nejel předepsanou 70tkou,ale z tachografu(zařízení,které zaznamenává rychlost a dobu jízdy v reálném čase)vyčetli,že jel 76 km,což se později stalo základem obhajoby té řidičky.Najala si nějaký experty a Ti spočítali,že kdyby jel 70,zřejmě by ho odražené vozidlo minulo a nebo by nedošlo k čelnímu střetu a následkem toho,by PRAVDĚPODOBNĚ nedošlo k ůmrtí toho řidiče Dále mu soud vytýká,že nereagoval dostatečně na vzniklou situaci,aniž by mu ale vysvětlil,co je ona dostatečná reakce.Jak se zachovat,když kolem lítají plechy,z obou stran svodidla,kolem další auta,kdo určí,co je v tom momentě správná reakce.Proběhlo už několik soudních líčení,paní jde evidentně o to,aby nebyla shledána 100% vinnou a dostala tím pádem mírnější trest.Kolegovi hrozí rok ztráty řidičáku a až dva roky vězení,za obhájce už utratil kapitál a rok žije v nejistotě.Paní řidička je jaksi movitější a neustálým odvoláváním a novými expertízami celou záležitost donekonečna protahuje.Chápu,do vězení se nechce,ale...........
Být tím mrtvým můj nejbližší příbuzný, tak té paní udělám ze zbytku života nesnesitelné peklo, že by si to nakonec hodila sama!!!
15 říj 2013, 16:56
wochomurka píše:Jezdím středem, nebo ve vyjeté koleji blíže dělící čáry. Mám tak dostatek místa v pravo, když potřebuju uhnout před překážkou a řidiči se předemě necpou. Jen se toto nedá praktikovat se slabším a menším strojem, kde mají řidiči rudo a malinkatej stroj, ikdyž jede přez město na padesátce kilem je prostě zdržuje a musí být bez milosti předjet, nebo vytlačen ke kraji. Má osobní zkušenost s Vespou 125 nebo s překopaným Runnerem (co na to, že jel skoro 120km/h), kde mě ohrožovaly i takové popelnice jako Š 120.
Mám Runnera, co jede 120km/h od výroby, ale na první pohled není mezi 50kou a 200kou rozdíl a nikdo mě po městě brutálně nepředjíždí. Jezdím také blíže středu, většinou 1 - 2 metry od pravé krajnice. Ale hlavně jezdím po městě stejně rychle či rychleji než proud vozidel, tak mě nikdo nemá důvod předjíždět.
Něco jiného je jízda po hlavních tazích mimo město. Tam dle aktuálního provozu se často raději uklidím více vpravo, protože na hlavních tazích je některým i těch 100-110 km/h málo. Na konci srpna jsem si tak jel s hodně řídkou "kolonou" těch 100-110km/h, mrknu za sebe a pořád vidím stejnou Fábii cca 100 metrů za mnou, stejně jako posledních 10 km, tak jedu v pohodě středem pruhu a za pár vteřin se těsně kolem mě prožene jiné auto o nějakých 40-50 km rychleji. Bylo to docela překvapení.
15 říj 2013, 17:04
Silná slova Miloši...
16 říj 2013, 16:05
Včera jsem jel ze zkoušky v 11 v noci. Jedna silnice je uzavřená (Bílovice-Adamov), tak jsem musel horem přes Útěchov. Lilo jako z konve, do toho mlha jako prase a navíc na silnici vrstva (ano VRSTVA) napadaného listí. Jel jsem 18Km/h a stejně to klouzalo jako bejk. Za mnou auto, tak jsem ho pustil, pak jsem jel za ním (i on jel 20Km/h). Serpentýny, hrůza. Každej hrbol byl znát, že adheze se odporoučela někam do mlhy. Potkal jsem ale i motorku, blikli jsme na sebe. Byl to docela mazec, u toho Útěchova bývá mlha docela často, ale tady ještě pršelo a to listí... no, mám rád dobrodružství, ale rád jsem pak už dojel domů...
Dnes jsem jel 2x tu samou trasu a listí už tam bylo o poznání méně (buď ho odhrnuli, nebo nevím). Každopádně po mém sněhovém výletu loni je toto zatím druhý nejpernější zážitek (bouračku nepočítám)
.
7.1.2014 edit:Nevím kam to dát, tak to dám sem. Vidím, že moje bydliště je obklopeno nebezpečnými přírodními živly... u Adamova byl další sesuv půdy. Denně tam jedu 2x-4x. Přesně v tom místě. Už mi z toho trochu mrazí. Včera to bylo uzavřeno, dnes už ne, tak jsem tudy jel a
ten balvan, co ležel na silnici, mi vyrazil dech. JENŽE - nad ním je jich ještě spousta a sesuv nemusí být konečný... vždycky tam padne nějakej strom, nebo je tam sesuv půdy, prostě pořád něco. To, co jsem ale viděl dnes, mě už zarazilo, protože takovej balvan velkej jak auto přímo na silnici, to už je trochu moc. Nikdo se tam o ty svahy nestará a oni ani nebyli schopni najít vlastníka pozemku (!!!). Ani jsem to nevyfotil, ale to už stihli novináři. Tak co, jezdili byste tudy domů, když by tam každé dva týdny při nepřízni počasí padnul tu strom, tu kámen, tu balvan a tu celý svah? Není to opravdu poprvé. Tak se nabažte, já tudy musím jezdit domů...
projděte si fotogalerii, fotka č.4 mě moc neuklidňuje:
http://blanensky.denik.cz/zpravy_region/z-adamova-do-bilovic-uz-jezdi-auta-kameny-ve-svahu-ale-hrozi-dal-20140106.html
Naposledy upravil
KYBLOS dne 07 led 2014, 23:15, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
07 led 2014, 21:56
Vlastníka pozemku přece zjistí kdokoliv v katastru nemovitostí. Nicméně to je problém všech podobných silnic pod skálou. Jde jen a jen o peníze, majitel by měl ten pozemek sám nebo v součinosti s orgány státní správy a samosprávy zajistit, strhnou, odstřelit, zasíťovat...Možností je spousta,ale geologický průzum až po realizaci není zadarmo, takže se hraje jen o to, kolik to bude stát, jak dlouho to bude trvat a kdo to zaplatí. Jestli se sune celý svah a někoho to připlácne, připrav se na úplnou uzávěru silnice.
12 led 2014, 14:01
Reklama z Nového Zélandu vás donutí zamyslet se nad rychlostí - Už se vám stalo, že jste se řítili vstříc nehodě a řekli si v ten okamžik "Tak, teď už se nedá nic dělat?" Tato nová reklama, bojující za dodržování předepsané rychlosti ukazuje, co by se stalo, kdyby se svět v takové chvíli zastavil a vy si mohli promluvit s dalším účastníkem. Mohli jste oba udělat něco jinak, můžete se navzájem omlouvat, ale výsledek je stejně nevyhnutelný.
http://auta.jenpromuze.cz/node/5252alternativní link:
http://www.youtube.com/watch?v=bvLaTupw ... ture=share
12 led 2014, 18:43
k mému předchozímu příspěvku.Před několika dny soud rozhodl o nevině mýho kolegy,nyní se čeká až rozsudek nabyde právní moci a potom bude vše ještě potvrzovat tuším krajský soud,odkud byla celá záležitost předtím vrácena k okresnímu soudu.Kolega tudíž nebude trestán,za právníky utratil postupně více než 100000 kč,nemluvě o ztrátě na výdělku(jeden den dovolený na soudní stání,znamená často pro řidiče kamionu celotýdenní volno)
13 led 2014, 00:03
Osobně jezdím tak, abych umožnil co nejplynulejší a nejbezpečnější provoz. Rozhodně nepojedu při krajnici, abych neměl manévrovací prostor napravo (a možná ani nalevo, když mě zrovna někdo bude předjíždět), ale zase se nebudu tlačit u středu pruhu jen tak bezdůvodně. Provoz sleduju, když jedu přibližně stejnou rychlostí jako auto přede mnou, jedu klidně na středu, nemá mě kdo co předjíždět, pokud si v takovém případě držím odstup, je to proto, že ho chci a ne, aby se mi tam nějaký blbec nacpal. Na druhou stranu, pokud přede mnou nikdo není a vidím, že někdo za mnou jede rychleji a v protisměru jsou auta (a silnice je dost široká), rád mu uhnu k boku, aby mě mohl předjet. Stejnětak jsem rád, když naopak já jedu rychleji, než plechovkář a ten uhne kousek bokem, abych mohl předjet já i když jsou nějaká auta v protisměru. Zkrátka si myslím, že je to hlavně hodně o vnímání situace. Samozřejmě nebudu pouštět předjíždět někde, kde se vedle sebe sotva vejdou dvě auta, natož ještě motorka.
Na druhou stranu musím říct, že nejhorší je srážka s blbcem a tomu se člověk nevyhne, ať si jede kde chce. V těch řídkých případech, kdy jsem neochotně vyrazil na dálnici jsem se setkal s naprosto nepochopitelným jednáním. Jedu prostředkem pravého pruhu, aby nikdo neměl hloupé nápady předjíždět mě natěsno, když ještě někdo předjíždí jeho, ale přesto jsem se setkal (a to ne jednou) s tím, že mě plechovka objela úplně těsně. Naprosto bezdůvodně, stejně měl půlku auta v levém pruhu a tudíž ho musel mít úplně volný. Nevím, jestli tihle lidé mají potřebu si dokázat, že vědí, kde ještě neškrtnou, nebo co, každopádně to není příjemné. Na dálnici řeším situaci tak, že se snažím jet v bezpečné vzdálenosti za někým, vzhledem k mé rychlosti obvykle za náklaďákem. Řidiči pak když už, tak objíždí nás oba naráz, takže nemají hloupé nápady jezdit kolem mě na těsno.
13 led 2014, 00:38
Tatíku,tak alespoň ,že to pro kolegu dopadlo ,takhle.Podle popisu nehody by se zdálo,že je to celkem jasný.No u nás je možný vše.Docela by mě zajímalo jak dopadne pani..... Jinak se snažím jezdit opatrně,problémům se snažím vyhnout ujet,pustit ,uhnout a zatím to funguje,stavá se že i plechovka poděkuje.