Diskuze o čemkoli.
03 říj 2013, 11:10
mepa: pokud ho předjíždíš v kopci a pak se silnice zužuje do jednoho pruhu a ty jsi ještě v jeho polovině ta si za to můžeš sám. Náklaďákem jsem jezdil jenom na vojně, ale pokud bych měl přibrzdit abys měl čas mě předjet, tak bych udělal asi to samý. Skutr ti zase oproti náklaďáku přidá hned. Protože jet za tebou, tak bych si taky říkal, co si to ten motorkář chce dokázat.
Není se pak co divit, pokud jezdíte takhle, že se vám občas něco naskytne za adrenalin. Fakt to chce jezdit hlavou a myslet i na to že musím na hlavní přibrzdit a pustit zmatenou řidičku s dětma, než abych na vozíku vysvětloval, že jsem měl přednost. Schválně to určitě pořád nedělají...
03 říj 2013, 11:45
kolsa: jestli opravdu reaguješ na uživatele
mepa , asi tuším co popisoval a ty jsi to neinterpretoval úplně dobře.
Je to stará silnice na Brno, dlouhá rovinka za Vyškovem, za křižovatkou (na Rostěnice a Luleč) se zužuje a pak padá do Tučap?
Tam jsem jel asi před dvěma měsíci a taky trochu kolizní situace. Na té rovince jsou plechovkáři rozjetí, stotřicet žádná rychlost, já při krajnici svých osmdesát
, ale před zúžením ještě všichni chtějí stihnout předjet - klidně přes odbočovací pruhy (což beru jako folklór - když je nikdo nevidí...
), ale hlavně mne taky vytláčeli ze silnice, protože v protisměru bylo cosi širokýho.
Když se náklaďák zařazuje z připojovacího pruhu, to samý - když ho zdáli vidíš, můžeš zvolnit, ale marná sláva, neměl by si to násilím vynucovat, ty nemáš kam uhnout než do protisměru
03 říj 2013, 12:00
Není o čem diskutovat
§ 12 zákona – jízda v jízdních pruzích
(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
03 říj 2013, 12:04
přiznám se že nerozumím tvé poslední větě. Pokud vidím v dálce před sebou jak se kamion zařazuje z připojovacího pruhu....ty uhneš do protisměru. znamená to že jedeš za ním a nechceš ho pustit? takhle mi ta větě zní.
edit: je to o toleranci a o tom, že si nehomím svoje ego že jsem rychlejší. Jak jsem psal, snažím se myslet i za ostatní a prostě přibrzdím a pustím ho, než bych musel do protisměru.
Co se týká tý silnice. jezdil jsem na padesátce přes dva roky.(kolem Nymburka)Taky žádná sláva. Jedeš pomalu a tak je normální že tě všichni předjíždějí hlava, nehlava. Bál jsem se pokaždý. Pak jsem to vyměnil za rychlejší a už mě nikdo nepředjížděl. Jet pomalu je dneska fakt o život.
edit:sory, ale všichni nadáváte na plechovkáře a když jedete autem, tak na tý samý silnici pojedete 90? Nevěřím tomu, pojedete úplně stejně jako ostatní. A za skutrem co pojede 80 určitě nepřibrzdíte a budete ho taky předjíždět.
03 říj 2013, 12:26
kolsa: asi myslíš můj příspěvek.
Nebyl jsem tam, tak se jen domýšlím. Ale myslel jsem to tak, že pokud by jel mepa v průběžném, z jakéhokoli důvodu (třeba že za ním jela stovkou kolona dalších aut?) připojující se kamión pustit nemohl a už byl v té v polovině jeho délky, ten kamioňák ho (a nejen jeho) tím vynucováním může dost ohrozit.
Jinak jak jsem psal: když ho zdáli vidím, zvolnit je lepší.
03 říj 2013, 12:46
Vždy platí jako primární - první věta zákona.
03 říj 2013, 13:26
jezdit 80 kmh na (rovné) okresce je pomalé a nebezpečné, nejlepší je jet s "davem" klidně stovkou a víc, ale hlídáš si jen toho před sebou, nikdo tě předjíždět nemusí. Větší objem je v tomhle jasná výhoda.
03 říj 2013, 15:36
Asi tak. Splynout s proudem, to řeší mnohé zde jmenované krizovky.
03 říj 2013, 20:02
Jak jsem psal minule, je to o objemu (rychlosti) a splynutí s davem. Samozřejmě je to i o zkušenostech a předvídatelnosti. Jasně pokud ti to tam pošle kamion (a nejenom kamion) který váží naložený zhruba 100x víc než ty s motorkou, tak ho pustím s tím, že za pár vteřin ho v klídku předjedu. Když přede mnou jede podezřele někdo moc pomalu, tak očekávám, že buď bude brzdit (z jakéhokoliv důvodu), nebo bude chtít někam odbočit (což se mi už několikrát potvrdilo) atd. atd....
03 říj 2013, 21:11
Dodatek k mému poslednímu příspěvku. Z toho Vyškova jsem jel jak tam přikazují značky o rychlosti. U poslední křižovatky, než je sjezd do Tučap je cedule 80 pak 60, což jsem se snažil dodržet. A všem řidič v kamionu na omezení rychlosti nezareagoval.Před horyzontem mě dojel a předjížděl a aby se na horyzondě zavčas vrátil zpět, tak,že mě holt zatlačil na krajnici. Vidím to jejich počínání na dálnicích. Stodola předjíždí stodolu. Mu to jede z kopce o 1 km víc než tomu co jede před ním. Tak ho začne předjíždě. Příjde kopec a už mu to tolik nejede a ten v pravo je zas o půl km rychlejší. A takhle jedou i 10 km.
Letos jsem na skútru hodně km najezdil na Slovensku.Slováci mají na silnicích před zatáčkama omezení na 80. Když popíši cestu z Dolního Kubína přes Terchovou do Čadca, nestalo se,že by mě někdo omezoval nebo ohrožoval. Jel za mnou štrůdl aut a nikdo neměl snahu mě v omezení na 80 nebo na roviknách, kde je 90 předjíždět.Tak i já jsem předepsané rychlosti dodržoval. To stejné, když jsem jel na Oravu. Nechci se jich zastávat, ale myslím si, ze své zkušenosti, že jsou na cestách kutivovanější.Je fakt, že je u nich,řekl bych o 50% menší provoz jak u nás. Dálnice mají suprovi. Jel jsem z Bytče do Trenčína na skútru 120 km/hod, a víc aut jsem předjel než ony mě. Možná je to také tím, že mají větší pálky za přestupky.
03 říj 2013, 21:59
To si piš
že výška pokuty v SR je hodně motivující...min. 60 éček za překročení rychlosti...policajt s kamerou pomalu za každým keříkem...radar s dosahem přes 2 km...
tady v ČR o policajta nezavadíš co je rok dlouhý
výška pokuty je výsměch...a pak to tady vypadá jak vypadá...
04 říj 2013, 10:19
Miro nebud naivni. O vysi pokut to neni. Pokud tu bude panovat atmosfera tolerujici korupcni jednani a nikdo s tim nebude mit vuli neco OPRAVDU delat. Ted nemyslim, to nekolika lete zvatlani nasich vladnoucich predstavitelu o tom, ze se s korupci musi zatocit. Pravda je bohuzel takova, ze se pouze mluvi o tom, jak se musi korupce zlikvidovat, ale nikdo ji ve skutecnosti zlikvidovat nechce a politici uz vubec ne. Sami z ni profituji, pokud se tohle nezmeni, tak muzes mit za prekroceni rychlosti treba 1000 000 Kc pokutu a nakonec se zplaceni pokuty diky znamostem a klickam a nefukcnosti vymahani cehokoliv stejne vyhnes.
04 říj 2013, 10:25
Na margo "výška pokuty v SR je hodně motivující atd...". No u nas to zasa nie je az take zle, policajta tu vidim malokedy, nezastavili ma ani nepamatam, pokutu som neplatil ani nepamatam a zvycajne to ide ukecat aj ked v meste namerali nemenovanej osobe 110 a chceli aj vodicak, skoncilo to naozaj smiesnou sumou 20E a to s osobou isli este aj do bankomatu. A ver tomu ze tu v meste v dopravnej spicke a zapchach sa tu na skutroch jazdi vselijak.
Naposledy upravil
BrAtKo dne 04 říj 2013, 12:32, celkově upraveno 1
04 říj 2013, 12:00
BrAtKo: Myslim, hlavne CR.
06 říj 2013, 20:35
Janon: to je přesně ono. Nemám zatím moc zkušeností a snažím se doufat, že je nasbírám dřív než už je nebudu potřebovat. Takže pročítám tohle fórum a zjišťuji, že situace, které zažívám, se nestávají jen mě a styl jízdy, který praktikují ostatní, se docela osvědčuje. Teď mám třeba na mysli jízdu v zúžených místech a u ostrůvků, kde se nevyplácí jezdit moc u kraje a pomalu, ale spíš "uhánět co to dá" a pěkně středem. Přesně tak, jak to tu někdo psal.