Diskuze o čemkoli.
01 říj 2013, 21:28
Zdarec,
mám už na jednostopích vozidlech najeto téměř 60tis km a autem 1/4 milionu.. Za mých mladých let, bylo ježdění tehdy na Jawa 21 a projíždění paráda. Dnes je to chaos a ruleta,zda dojedu, v nejlepším případě, celý.Jeden s mnoha,co se mi stává víc než často. Včera jsem jel z Komořan do Brna. Štrůdl aut předemnou i zamnou.Dávám si pred jedoucím autem odstup círka 5m,ať mám fóra na případné nenadálé brždění.Jenže debil za mou toho využije a cpe se do mezery předemě. V tom okamžiku bych mu nejraději ukopl zrcátko. Většinou to dělalí mladí parchanti, co si myslí že jsou králi silnic.
01 říj 2013, 21:55
To je ta naše tolerance naruby:
http://www.novinky.cz/krimi/314871-ridic-propleskl-invalidniho-duchodce-za-jeho-styl-jizdy-dostal-podminku.html..a je celkem jedno, kdo začal... v Itálii znamená třeba zatroubení ÚPLNĚ něco jiného, než u nás...
Jestli chcete další příhodu, tak jsem před chvílí přijel z práce a v Bílovicích jsem musel na brzdy, protože stará paní s kárkou byla uprostřed silnice a spokojeně šla 2km/h. Jak tu už tady někdo kdysi psal, je třeba očekávat za každou zatáčkou stojící kombajn... no... no nic...
01 říj 2013, 22:51
dnes bohužel papíry dostane každej blbec ....
01 říj 2013, 23:26
mepa: ještě přispěji podobnou příhodou. Ne že by to bylo něco výjimečného, ale aby si mohl dát pozor i ten, komu se zatím nestalo.
Jedu nahoru po Novolíšeňské (jo, zase Brno, že by tady byli nejhorší řidiči?), kdo to zná, skoro nahoře v kopci omezená rychlost kvůli přechodu, za ním zase 70. Když je SHemík zahřátej, ochotně akceleruje, po pár stech metrech už se pěknou rychlostí blíží k ostrůvku před školou. V zrcátku vidím v levém pruhu Volvo, ještě přidám, ať se může v klidu zařadit. Jasně! Ten šílenec mi musí těsně před ostrůvkem udělat myšku, ještě že jsem ho čekal a navíc su tak štíhlej, že jsme se vešli do jednoho pruhu oba.
Říkám si "tak to dobře skončilo, mám pro dnešek vybráno". Kdepak... o půlhodinu a párset metrů dál, směr nahoru z náměstí, půlka silnice rozkopaná, tak se vyhýbají oba směry v protějším pruhu, borec mě předjíždí až přes cyklopruh v opačném směru a zase hrk, myška před ostrůvkem s přechodem, co na tom že jsou na něm lidi ("chodci nějací zas*aní otravní", že...)
Poučení? Kolem ostrůvků a zúženými místy vždy středem, aby nikdo nemohl ani zkoušet předjet. Dělám to tak často i na kole, nějaký blb možná zatroubí, ale je to bezpečnější.
02 říj 2013, 01:22
Že toho bylo poslední dobou dost a navíc v Brně, jsem si už taky všiml... ale nevidím tam nějakou souvislost... nebo možná jo?
V tomto (ač brňák nejsem - jsem stále "budějčák žijící v Brně"
) se musím zase Brna trochu zastat. Mám takový dojem, že na skútry a jejich zvyky na světlech jsou řidiči daleko nevraživější na menších městech, obzvášť takoví Ti "strejdové" (nepodezírat mě z nenávisti malých měst! - jsem původem z Trhových Svinů!!!
). Třeba minulý rok mě ve Velkém Meziříčí jeden takovej málem zavraždil (doslova) svým Berlingem. To už jsem tu někde v minulosti myslím psal. Když pominu tu poslední "čvrtletku", ve které jsem toho zažil až nepříjemně moc, tak zase musím říci, že od dubna jsem jezdil prakticky denně po městě, proplétačky, kolony, semafory a pohoda. Dokonce se dá říci, čím větší provoz, tím větší ohled se na mě jako skútristu bere. Je to možná tím, že plechovky stejně ví, že nic nezmůžou, tak toho nechají (Ti, co by normálně závodili). Ti slušní opravdu uhnou, pustí a je to super pocit.
Jak říká Květa Fialová - hodných lidí je více, jenom nejsou vidět. Zlo je vidět více, i když je ho méně, protože se všude dere.
02 říj 2013, 06:00
Medved.m mi připomněl slova mého instruktora v moto-autoškole, který pravidelně do poslední jízdy připomínal pár věcí:
1. volit jízdní stopu tak, abych v širším místě nejel ani příliš vpravo ani vlevo a nenabízel tak prostor pro rizikový manévr autu jedoucímu za mnou, prostě vykrývat si svůj pruh tak, aby mne auto zezadu nepříjemně nepřekvapilo.
2. před každým zúžením, nepřehlednou zatáčkou nebo horizontem koukat do zrcátek, jestli mě náhodou někdo v poslední chvíli nepředjíždí, protože pokud už bude vedle mě a zjistí, že se tam nevejde, hádejte kam si to asi namíří... ?
Ale faktem je, že by se člověk mohl v sedle klidně naklonovat, aby stíhal sledovat všechna možná rizika a přesto se může stát ještě něco navíc...
Takže držím palce nám všem a nejen v Brně
02 říj 2013, 08:58
s tím zabíráním místa v pruhu souhlas, určitě je lepší to hrnout středem a trochu na to šlapat. Počítám taky s tím, že maxík je velký, víc překáží a je trochu míň přehlédnutelný než malé stroje 125ccm.
tak hlavně bezpečně!
02 říj 2013, 10:23
Kdysi na mě na křižovatce řval řidič nějakého BMW X... ať táhnu ke kraji. V klidu jsem na něj zařval,že si po těch kanálech múže jezdit sám. Pokud jedu při pravém okraji,jak je také dáno silničním zákonem,má mnoho řidičů tendenci objet vás co nejtěsněj,bez přejetí do vedlejšího pruhu. Nemám rád špinavé kalhoty a ježdění ve štěrku,proto jezdím středem svého pruhu. Nicméně, když je třeba a vidím za sebou nerva,rád uhnu,zpomalím i mávnu rukou ať jede do krdele. Nesnáším,když se za mě někdo lepí a myslí,že mě to víc nejede,že mě musí nutně a nejlépe hned - předjet.
02 říj 2013, 21:17
Ježdění v prostředku jízdního pruhu,od jisté doby taky praktikuji. Ale pozor! Jsou tací plechovkáři,že mají snahu zpětným zrcátken mě odhodit do zmole. O kamionech to platí dvojnásob.Nějaké omezení rychlosti na rovné silnici,kde je křižovatka,je nazajíma.Letí jak šutr,pak se silnice zužuje a vůbec mu nevadí,že jsem teprve v půlce jeho soupravy. Buď zabrzdím,nebo mě smete zadní trojnápravou. Viz za Vyškov směr Brno, jak končí ta dlouhá rovinka.
02 říj 2013, 21:41
Jak to tady čtu, napadá mě otázka, jestli neni na Moravě chyba v instruktorech v autoškolách?...
02 říj 2013, 22:04
Nevidím chybu v autoškole.To vše je v lidech. Jede v autě, tak si asi myslí,jsem větší padej stou burglou a nezavaz mi tady, já jedu. Většinou jsme magnetem,který musí plechovkář za cenu, nás nejen omezí, ale i ohrozí, aby předjet.
02 říj 2013, 22:33
Zvláštní u nás v Práglu to tak necítím. Možná je to o objemu...
02 říj 2013, 23:15
FunTome - tak dřív máš kliku. Dcera bydlí v Práglu na Hanspaulce,jezdí na géesu a taky si stěžuje na řidiče. Dokonce na ni jeden s dodávkou s pražskou RZ - na křižovatce nacouval !
S Moravou to asi nebude mít moc společného. Vždyť Praha je stejně samá náplava ne ?
02 říj 2013, 23:20
Blacksunshine: Ze situace kterou popisujes, si to predvidat (tusit) mohla. Predpokladam, ze ten prechod byl videt na silnici a tudiz se to da castecne predpokladat. Nerikam ze se da predvidat vsechno, ale dost veci ano, je to dost o zkusenosti a citu pro situace, coz ne kazdemu, je z hury dano.
03 říj 2013, 08:16
souhlas s FunTomem,nejlepší je pokud možno jet tzv.s davem,tím pádem jim dát minimum šancí na nějaký rizikový předjíždění mě,v užší silnici nebo kde je horší krajnice se držet dál od kraje,prostě si za Tebou počkají.A i kdyby nějakej nervoza za Tebou troubil,to je tak vše,co Ti může.Tím,že vymetáš příkopy,dáváš vlastně najevo,že počítáš s tím,že Tě všichni předjíždí.I ta 125 umí jet celkem svižně,tak bych doporučil v těchto místech raději upalovat co můžu a nedávat plechovkám moc šancí vytlačit mě do nebezpečný situace.Co se týká kamionů,tam bych ještě doporučil,že když už Ti to natolik nejede,že Tě někde v zatáčce předjíždí kamion a k tomu nějak podezřele pomalu,jdi mu raději rychle z cesty a nech ho jet.Pořád to bude lepší,než se nechat zválcovat.Mrtvý uhel zrcátek,nebo spíš jejich špatné nastavení,špína,odlesk slunce a chybný odhad řidiče může vést k tomu,že Tě při předjíždění nevidí a nebo si myslí,že už jsi dost daleko za ním,vrátí se do svýho pruhu a je to hotový.Vím,že Tě třeba zrovna tady nemá co předjíždět,že si jedeš po svý straně a že všechny zákony a předpisy jsou třeba v tu danou chvíly na Tvojí straně,ale jako mrtvýmu,Ti to už nebude nic platný.Moudřejší ustoupí