od malincik » 15 říj 2012, 10:57
Zdar, sílu a zdraví všem zdejším.
Už jednou jsem do tohoto vlákna psal a teď mám, bohužel, příležitost vložit další příspěvek. Před cca měsícem , 19.9., jsem se vydal na cestu do Itálie. Manželka s dcerami vyrazily na Olympijské hry psích sportů autem a já jel za nimi na Nexovi. Abych něco užil, vzal jsem to oklikou, z Olomouce přes Laa, Krems, Ybbs, Mariazell, Graz a odtud už po dálnici do Itálie do Lignano Sabiadorro. Vynechám líčení cesty krásným údolím Dunaje a skočím do Ybbsu, kde začíná cesta plná serpentin přes pohoří Schoggelwald. V Ybbsu skončilo jako mávnutím proutku slunečné počasí, a během pár kilometrů stoupání jsem jel v nefalšovaném podalpském lijáku, teplota spadla na 5st.C. Myslím, že krajina vůkol byla úchvatná, ale přes provazy vody a sem tam mlžné závoje jsem neviděl nic z té krásy, jen potok, ve kterém jsem jel. Musím říct, že vydržím dost, ale když jsem míjel Mariazell, měl jsem toho plné zuby a ještě tak dvě třetiny horské cesty před sebou. Dojel jsem nějakého chlapíka s fordem, za mnou se sem tam objevila žlutá dodávka, a v této sestavě jsme jeli dobrých dvacet kiláků. Na cestě se začaly objevovat hnědé hromádky hlíny a silnice se změnila na kalnou stoku. Místní lesáci stahovali dřevo z lesa k silnici a na příkopě si dělali takové malé skládky. Déšť nepolevoval. nicméně pořád jsem měl pocit, že jsem schopný jet a neztrácet čas. Rychlost naší trojice se ustálila mezi čtyřiceti, padesáti km/h, a udával ji v podstatě ford. Dojeli jsme na vracečky u Seebergu a tam jsem si nechával větší odstup, abych vůbec něco viděl a neměl plexi zaneřáděné blátem, i když v tom lijáku se to stačilo odmývat.. A pak to přišlo. V té mini rychlosti, cca čtyřicet za hod. jsem si chtěl malinko přibrzdit, abych si udělal odstup od fordu, který se už ploužil vracečkou a najednou mi podjelo přední kolo a položil jsem se. Motorka ležela tři metry ode mne, jako by se nic nestalo. Ovšem já jsem měl smůlu. Spadl jsem na bok, asi jako by mi podjely nohy na ledě, jenom jsem sebou žuchnul jako pytel brambor. Všude kolem té cesty je malinký příkop, jenom samá hlína a tráva. Ale v každé zatáčce je důsledně betonový obrubník, žlab a svodidla. no a já jsem samozřejmě trefil pravým ramenem ten první obrubník a druhou rukou jsem se praštil tak, že jsem si ji zlomil v zápěstí. Výsledek je ulomený ramenní kloub pravé ruky a blbě zlomené zápěstí na ruce lévé. Oblečení, přilba, boty zůstaly absolutně nedotčené, jen pravý rukáv je špinavý od bláta. Na motorce upadlo pravé zrcátko a poškrabal se trochu kryt výfuku. Tedy škody hmotné téměř nula (dcera na Nexovi jezdí do školy hned od návratu z Itálie), ale zdravotně je to dost velký karambol. Převoz do nemocnice a pak do republiky, včetně převozu motorky by vydal na další příspěvek o této délce, jenom nastíním, že pro mne jel brácha Espacem, skůtr jsme narvali dovnitř, a před Vyškovem jsme ve dvě ráno v plné rychlosti trefili na dálnici kance.....jezdí jako řidič rychlé záchranky, kdyby si někdo myslel, že je to strejda v klobouku bez reakcí.Tož tak. Píšu to sem hlavně proto, že nedávno tady proběhla diskuze o ABS a dalších podpůrných řešeních, kde někteří je zatracovali. Tak já ne, věřím tomu, že jsem najel na některou z pečlivě provedených zálivek z krásně lesklého asfaltu, a že ABS by mi pomohlo. Krom toho jsem zagooglil a našel tělový airbag, který by asi dokázal zamezit tomuto nešťastnému zranění. Je potřeba si uvědomit, že ti vývojáři to dělají pro lidi, kteří jedou opatrně, předvídají a přesto se objeví skryté nebezpečí. Takže zdravím všechny zdravé kolegy a dejte na sebe pozor.
Renault Espace IV 2.0T pro rodinu, Gilera Nexus 500i.e. pro mne. Na fotovýlety přibaluji Pentax K-7 a plnou brašnu fotoharampádí.
Najeto: celkem dost, ročn tak 12-15 tis. na Nexusovi a tak 30-40 tis Espacem. Pěšky jen do hospody přes cestu:-)) na KOFOLU!