Venda má v jedné věci pravdu, a to že když má vepředu blikačku, je každému jasné už dopředu, že nejede moto, auto, ani nic podobného, ale že jde o kolo, případně chodce se světlem na ruce. Ale i zde je něco, co dokáže rozhodit i mě jako řidiče auta nebo moto. Potkávám poslední dobou cyklisty (teď, díky změně počasí a období, se to na čas změní), kteří vepředu používají buď blikačku nebo souvisle svítící bílé světlo, které: a) mají dost nastaveno nahoru, takže jde přímo do očí, b) jde o nějaký typ světla buď dovezený zvenku nebo doplněný o nějakou hodně silnou žárovku, že dokáže opravdu oslnit i na dosti velkou vzdálenost (vzhledem k tomu, že jde o kolo) a když ho míjím, tak na rozdíl ode mě, který mohu zapnout nebo vypnout dálkové, mi on pere do očí stále stejně silným bílým (a to bílé zdůrazňuji) světlem. Není to velikostně klasické cyklo světlo, ale jakoby lampa, uchycená na řídítkách. Jo, vidět a být viděn. To beru. Ale kdybych byl stejné prase, jako jsou tito rádoby sportovci, a za ranního šera jsem je už dlouho dopředu oslňoval dálkovými, jak by se asi oni tvářili? Hmm?
Každý typ světla je k něčemu určen. A pokud se začně používat jen tak, jak koho napadne, je to nejlepší cesta do pekla. Nic tak nepotěší, jako V3S jedoucí v protisměru, které svítí pouze obrysovka u krajnice, je super, když se zezadu blíží rychlejší stroj se zapnutými dálkovými a pere do zpětných zrcátek a občas i problikne, jako že ať mu člověk nezavazí a uhne, potěší cyklista, který jaksi pozapomene, že baterky se časem vybijí, po ránu jede v tmavém oblečení, bez předního světla a vzadu mu poblikává skomírající světlo, viditelné až posledních 5 metrů. Doufám, že každý budete mít na takové situace co nejmenší štěstí a že sami budete ohleduplní k těm druhým.