Moje bouračská kariera:Jsem ročník 52, toho času v penzi.
Po skončení vysoké školy Trabant, pak Dacie, Felicie, nyní Chevy Orlando, mezitím služební Focus a Fabie.
Nájezd dříve 5-10 tisíc ročně, posledních cca 10 let výrazně více služebně 1-3 tisíce měsíčně.
Jednostopě: nepatrně Babeta (nákupy na chatě), nyní krátce Kymco Downtown 125 ABS.
Nehody:1975 - Trabant - na střechu, bez zranění (po dvou měsících vlastnictví stroje, sám v autě, mladická nerozvážnost, spíše z nudy v nízké rychlosti)
1977 - Trabant - na střechu, bez zranění (po dvou letech vlastnictví stroje, sám v autě, mladická nerozvážnost, spíše z nudy na prázdné silnici v zimě
)
2012 - pracovně: nezvládnutí vracečky při sjezdu z Točné k Vltavě u Komořan (region Praha) - naštěstí jen bokem tečované auto v protisměru - bez zranění (pracovně zadumaný a pozdě jsem brzdil před zatáčkou, silnice hezky klouzala, většina aut, která jela k nehodě shora a která jsme do vracečky z dálky signalizací zpomalovali, brzdila s prokluzem kol. A to nemrzlo a nebyl sníh)
2014 - pracovně: Počernice, vilová čtvrt s minimálním provozem, nedání přednosti městskému autobusu zleva, oba jsme jeli tak do třicítky, trochu mi postrčil z boku čumák. V autobuse u dvou osob lehké naražení obličeje (rozražený ret). (zamyšlen na konci pracovního dne, soustředil jsem se na přejetí zpomalovacího hrbu před křižovatkou a přehlédl značku Dej přednost, s ohledem na vilovou čtvrť jsem se choval jako na nerozlišené křižovatce a čuměl doprava). Soudní znalec řešil míru ublížení na zdraví a to mne dohnalo k předčasnému ukončení pracovního poměru (rok před termínem důchodu) a na 10 měsíců jsem se dal na pracák.
====================
Moje životní zkušenost:
Vždy ve střehu! (toť heslo detektiva Nicka Cartera).1. Sledovat trvale chování aut před sebou, za sebou, vedle sebe a odvodit si, jaké překvapení sedí uvnitř a zda se řidič zrovna nedrbe na pytlíku (dámy prominou). Dle potřeby ruka na houkačce.
2. Na skútru (i v autě) se nebát používat houkačku a světelnou houkačku - dle potřeby svítit trvale dálkovými.
3. Na jedné stopě se držet spíše středu jízdního pruhu (až na vyjímky), aby to někoho nelákalo protáhnout mezi mnou a protisměrem.
4. Rychlostí nevybočovat - snažit se jet rychlostí kolony (ono to předjíždění okolo 80-90 není nic moc ... 125 ccm).
5. Vzhledem k přechodu na skútr trénuji: rozjezd, zastavení s oporou obou nebo jedné nohy, pomalou jízdu (krokem), U-turn, nouzové brzdění (ABS na skútru je SUPER) a budu se trénovat brzdění v zatáčce a nouzové vyhnutí překážce.
Je nás na silnicíh strašně moc, jak vypadal provoz na silnici před 10, 20, 30, 40 lety ??? To jsou již "Staré pověsti české". Dříve bylo řízení motorového prostředku svátkem, dnes je to rutina, práce a nuda.