Snáď ste to niekto už čítali
vkladám plné znenie...Niekde to jednoducho ide, len v Tatárčesku nie a nie
tak čo urobíme s tým niečo?
Hlas rozumu z Bruselu?Zatímco naši politici jdou spíše cestou represe a utahování šroubů, v Belgii se podařilo navrhout řadu zákonů, které pomáhají motorkářům a přibližují legislativu realitě. Že by to bylo tím, že belgický král je taky motorkář?
Jízda mezi pruhyBude povolena jízda mezi pruhy v dopravních zácpách. Rychlost motorky nesmí překročit 50 km/h a motocyklista nesmí míjet okolní auta rychlostí větší než 20 km/h. Taková jízda bude také povolena pouze mezi dvěma pruhy nejvíce vlevo, navztahuje se tedy na jízdu po krajnici.
Pruhy vyhrazené pro autobusyMotocykly budou moci jezdit v pruzích určených pro autobusy a taxi.
Parkování na chodníkuVe městech mohou motocykly a skútry parkovat i na chodníku, pokud neomezují chodce a pokud ponechají volnou šířku chodníku 1,5 metru.
Vození dětíNa místě spolujezdce bude možné vozit děti starší osmi let, děti od 3 do osmi let lze převážet jen ve speciálních sedačkách a na motocyklech do 125 ccm
Povinná ochranná výbavaKromě přilby budou muset motorkáři mít i další ochranné vybavení jako rukavice, bundu s dlouhými rukávy, dlouhé kalhoty a boty kryjící kotníky.
Co dodat na závěr? Zdá se, že v Belgii politici dokážou povolit moudře reagovat na stávající stav věcí. Lidé už mezi pruhy či v pruzích pro autobusy stejně dávno jezdí - protože je to zkrátka rozumné a nikomu tím neuškodí ani nikoho nezpomalí. To samé platí pro parkování na chodníku.
vydáno: 30.6.2011
autor: FilipT
prevzaté:
Hlas rozumu z Bruselu?