Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

16 lis 2007, 15:51

Plná nádrž má smysl jenom u strojů s plechovou nádrží aby nerezavěla ale u plastový nádrže je lepší na jaře nalejt čerstvej benzín a vyrazit ;)

16 lis 2007, 20:37

[quote=enthusaab][quote=Daelimek]já to dělám tak,že vypustím benál,nechám to bežet až do chcípnutí,dám to na chalupu,přes to plachtu a hotovo,na jaře se pak ale morduju než to chytne...

oživeno: zapomněl jsem,před tím to ještě umyju a naleštím...[/quote]

benál by se právě vypouštět neměl, spíš naopak - plnou nádrž. ještě vymontovat svíčky, nalejt do prostoru pro ně trochu oleje, protočit motor. vyhodit baterku, občas jí nabít. na jaře zkompletovat a jezdit až do zimy :)[/quote]

plnou nádrž jedině za předpokladu že máš plechovou jinak ti co mají plastovou což je asi většina je to úplně jedno

16 lis 2007, 20:38

tak sorry nekoukl jsem se na další stranu a ono to tu je

16 lis 2007, 22:50

Nevím jakou má leonardo nádrž, tak udělám kompromis a nechám ji pro jistotu do naplněnou do půlky :)

16 lis 2007, 23:17

[quote=Dopi]Nevím jakou má leonardo nádrž, tak udělám kompromis a nechám ji pro jistotu do naplněnou do půlky :) [/quote]

tak to snad radši plnou a doufat že zima nebude dlouhá aby benzín nezvodnatěl :-))

17 lis 2007, 00:37

Na jaře bude benzín určitě dražší, tak by se hodilo naplnit i pár cisteren :D Teď ale vážně: Jakou nádrž má leonardo? Jestli plechovou, tak bych to fakt raději dolil do plna.

17 lis 2007, 01:20

:cyclops:Tak já se ešte sem tam projedu tak proč zazymovavat :D

17 lis 2007, 20:54

Cyclops no jistěěěěěěě ;) B) B)

17 lis 2007, 22:00

tak já se teda ještě taky zeptám jakou nádrž má majesty já si sice myslím že plastovou ale to nevím určitě
a nechci tady číst že se mám jít podívat já jí ještě od doby co jsem jí přivezl neviděl :-(((
ale snad zítra už to vyjde:-)

18 lis 2007, 00:44

Neřeš te to, mám na chatě Hondu s plechovou nádrží a je jí tak 35 let. Kraken jí viděl,..
Nechávám jí klíďo tam a tyhle věci fakt neřeším a zatím jsem v poho.
Nepředpokládám, že by někdo z Vás chtěl mít jeden skút 35 let?!?!
A benzín mi nikdy nezvodnatěl, a to jí mám v takový děravý kůlně. Rok výroby 1976

18 lis 2007, 16:20

Tak jsem dneska skutr odzimoval, když jsou u nás suché silnice a navíc bylo slunečno. Ujel jsem asi 25 km, a zase jsem zazimoval, kosa jako sviňa :(

18 lis 2007, 18:18

[quote=kraken.99]tak já se teda ještě taky zeptám jakou nádrž má majesty já si sice myslím že plastovou ale to nevím určitě
a nechci tady číst že se mám jít podívat já jí ještě od doby co jsem jí přivezl neviděl :-(((
ale snad zítra už to vyjde:-)[/quote]

myslím že na novejch skutrech asi jedině plastová, já mam Majesty 125 r.v. 2000 a mam plastovou

18 lis 2007, 18:56

[quote=supr.tomo][quote=kraken.99]tak já se teda ještě taky zeptám jakou nádrž má majesty já si sice myslím že plastovou ale to nevím určitě
a nechci tady číst že se mám jít podívat já jí ještě od doby co jsem jí přivezl neviděl :-(((
ale snad zítra už to vyjde:-)[/quote]

myslím že na novejch skutrech asi jedině plastová, já mam Majesty 125 r.v. 2000 a mam plastovou[/quote]

díky myslel jsem si to ale takhle je to jistější

18 lis 2007, 21:54

Dobře uskladněná motorka na zimu je zárukou toho, že vám neklesne její případná prodejní hodnota na jaře dalšího roku. Věnovat se zazimování je otázka jednoho víkendového odpoledne a ušetří vám nemalé výdaje za servis, opravy či potřebnou generálku. Seskládal jsem pár rad, jak postupovat při uskladnění motocyklu.

1) Výběr místa - Ideální je suchá, větraná garáž, kde je stálá teplota. Tyto možnosti má asi opravdu málo kdo, dobré místo je garáž, kde teplota neklesá pod bod mrazu. Za úvahu také stojí služby různých prodejců, kteří vám motocykl uskladní ve velmi slušných podmínkách. Pokud toho využijete, určitě si to místo předem prohlédněte.


2) Čistota - Celou motorku pečlivě omyjte a zbavte nečistot. Přípravky pro lidskou pokožku (mýdla a šampóny) jsou odlišné od šampónů pro vašeho psa, jsou i jiné přípravky na kapotáže aut a motocyklů. Nebojte se zainvestovat pár korun do speciálních přípravků a leštidel určených na kapotáže, vaše motorka to ocení. Na části stroje a motoru, které jsou špinavé od oleje, jsou také speciální odmašťovadla. V případě nouze je možné požít i technický benzín, ale pak musíte dávat pozor na elektroniku, tyto dvě složky se nemají v oblibě.


3) Mazání - Pokud je vše očištěno, následuje mazání. Vhodný je motorový olej, kterým očistíme sekundární řetěz a řetězová kola sekundárního převodu. Dále promažte všechny pohyblivé části, jako jsou čepy spojkové a brzdové páčky, rukojeť plynu, všechny lanovody, pohon tachometru, kloub stojánku atd.


4) Vyjmutí akumulátoru - Akumulátor (slangově baterka) motocyklu by neměl být během zimní přestávky ve stroji. Vyjměte jej a uložte na suchém teplém místě (popř. si jej odneste z garáže domů), kde teplota neklesá pod bod mrazu. Akumulátor by se měl pravidelně jednou měsíčně pomalu dobíjet. Pokud si nejste jistí, zeptejte se odborníka, zda máte vhodnou nabíječku. Po vyjmutí baterie z motorky očistěte i koncovky kabelů odpojených od akumulátoru.


5) Motor a karburátory - Pro znalce a fajnšmékry doporučuji i údržbu karburátorů a motoru. Odmontujte víčko plovákových komor a odstraňte nečistoty, které se tam dostaly skrz čistící sítka. Víčka a prostor plovákových komor je nutné lehce ošetřit aerosolovým konzervačním olejem. Dále odmontujte svíčku a do každého válce nalijte 15-20 ml motorového oleje. Pozor! S vypnutým zapalováním několikrát protočte motor. Druhá varianta je uzavřít palivový kohout a protáčet motor do té doby, až zhasne. Pokud si na tuto část netroufnete, nechte kontrolu a servis na odborníkovi. Může to být váš známý, kamarád motorkář, ale také opravář motorek či servisní technik u dealera, kam jezdíte s motorkou na prohlídky.


6) Nádrž - Po dokončení všech kroků je dobré natankovat nádrž palivem na maximum, aby nedocházelo ke korozi. S tím je ale spojen krok na jaře, kdy tento odstátý benzín musíte vypustit a na první vyjížďku jet s novým čerstvým palivem.


7) Výfuky a šrouby - Je dobré udělat z kousků hadry ucpávky do koncovek výfuků. Zabráníte tím vlhkosti a korozi, aby se dostala do výfukového systému. Před koncem celé procedury nezapomeňte zkontrolovat a dotáhnout všechny šrouby a závity.


8) Pneumatiky a stojan. - Zkontrolujte tlak v pneumatikách a postavte motocykl na stojan tak, aby se zadní kolo nedotýkalo podlahy. Nebude se deformovat pneumatika, což vám především u dražších pneumatik s měkčí směsí na jaře ušetří nemalé peníze. Na závěr přes motocykl přehoďte deku.


V zimním období nezapomeňte dobíjet akumulátor, dále je to ideální doba na shánění nových dílů, můžete si nechat opravit motocykl či udělat nový lak na kapoty. Pokud máte své další dobré a věcné připomínky, budu rád, když je napíšete do diskuze.

19 lis 2007, 00:34

:cyclops:Teda to je elaborát :stare:
Odeslat odpověď