od Yassi » 31 bře 2016, 07:55
Omezovač PCX samozřejmě má. Ne omezovač rychlosti, ale otáček motoru. Tento omezovač je nedílnou součástí CDI (řídící jednotky) každého motoru se vstřikováním. Kdesi na netu jsem narazil na tzv. otevřenou CDI pro PCX. Varuji každého bez hlubší znalosti spalovacích motorů před úpravami, vedoucími ke zvýšení otáček nad maximální povolené. Když pominu výrazný nárůst setrvačných sil v motoru, pak je tu riziko, že bez úpravy strmosti vačky a tvrdosti ventilových pružin může dojít k přetočení motoru - ventily se nemusí včas zavírat - riziko podpálení va výfukové straně a začátek komprese na sací straně s otevřeným ventilem. No a pokud tedy použiju strměší vačku, naroste namáhání rozvodů, vytahá se rychleji řetízek, ojedou se vodící lišty napínáku, ten už nestačí svým zdvihem, přeskočí rozvodový řetěz a hop, píst se potká s ventilem. A je vymalováno. Touto cestou to tedy jde, ale na ty rozvody bacha, kontrolovat. PCX je konstruované jako dříč, prostě držák na moc kilometrů. Kdyby někdo chtěl motor se závodními ambicemi, tak ten vypadá jinak, a má taky výrazně menší životnost.
No, a maximálka je pak daná celkovým převodem od kliky po plášť zadního kola. Maximálka klesá s oježděným variátorem, ojetým řemenem, ojetou a měkkou zadní gumou. Proto má maximálku každý trochu jinde. Já mám třeba po 60 000 na variátoru ojetý ten maximální průměr, řemen se nedostane až k okraji polořemenic. Dostanu se v pohodě na 102 tacho, dál by to výkonově ještě kousek šlo, ale už jsem s otáčkami na maximu. Budu měnit alespoň tu přítlačnou polořemenici, ta nestojí takovej ranec. Pokud by někdo mermomocí chtěl nepatrně zvednout maximálku, dá se přefoukat zadní guma i na 3.5 atm, jen bacha, pojede to jak koza a nebude to moc držet na silnici, hlavně na mokru je to fakt brutál. No, a pak je tu ještě možnost upravit stálý převod o jeden zub do rychla, což totálně pohřbí zrychlení v malých rychlostech, takže pak nastane laborování s válečky a kontrastní pružinou, asi i tvrdší pružinky ve spojce... Není pak lepší si pořídit 150 ccm, nebo raději nějaké pětikilo?