Klidně si to můžeš dělat sám, pokud jsi šikovný a chceš ušetřit. Ale jako každá věc, tak i tato má dvě strany. Na jedné straně něco ušetříš (čas, peníze, ...), máš jistotu, že tato práce byla provedena a ne jen vykázána na papíře, jak se někdy děje u výkonů, provedených v rámci garančních prohlídek. Na druhé straně ale v případě, že se v době záruky s tvým skůtrem cokoliv stane, co prokazatelně bude mít spojitost s předepsanými kontrolami nebo výměnami v době záruky, nebudeš moci uplatňovat právo na opravu v rámci záruky, protože jsi nesplnil její podmínky. A mezi jinými je jednou z nich i provádění oněch prohlídek ve stanovených intervalech a způsobem, který je požadován, t.j. v servisu, který použije předepsané součástky, kapaliny nebo postupy a o čemž budeš mít záznam v servisní knize. Nemůžeš totiž požadovat po prodejci, aby opravil něco, co sis možná způsobil sám (i když nechtěně). Někdo může říct "co se asi tak může stát, když si olej vyměním sám". Třeba nic. Ale třeba se taky po čase projeví závada, která může, ale i nemusí mít přímou souvislost s funkcí oleje ve skůtru a to, že nebudeš moci doložit jeho výměnu v servisu, může být použito jako argument pro zamítnutí reklamace v rámci záruky. Takže je to jen na tvém zvážení, zda si to uděláš sám a nebo to ty dva roky skousneš a budeš to nechávat na servisu, s tím, že alespoň budeš mít jistotu, že pokud se něco po..re, tak budeš mít alespoň něco v ruce jako argument. A to se týká jakékoliv předepsané činnosti v rámci záruky. Tak ať se správně rozhodneš