Jasně, toto řešení mají vesměs všechny skútry, to jehličkové s těsnícím O kroužkem vzadu ( na straně směrem k převodovce ) je obvyklé řešení, neboť na straně k převodovce se předpokládá menší znečištění, neboť tuto část zakrývá řemenice spojky, kdežto na hřídeli u spojky, se bordelu, právě ze spojky obyčejně vyskytuje více, to jehličkové ložisko s tím O kroužkem, je speciální, v normálních podmínkách hůře sehnatelné, řešili jsme to i v tématu o Majesty 400, tam to bylo uděláno úplně stejně. Ještě by jsem chtěl podotknout, že Honda používá Japonská ložiska NTN - NSK a tyto považuji za to úplně nejlepší, co se tam dá dát. Problémům s těmito věcmi okolo spojky se dá předejít pravidelným ( 5000 Km ) vyčištěním prostoru variátoru a spojky s následným lehounkým namazáním jehličkového ložiska správnou vazelínou. Tenko-stěnné ložisko jako je 6902 je samozřejmě náchylnější na teplotu, proto je vhodné mít prostor variátoru čistý. Nejspíše i zde by jsem doporučil použít při výměně ložisko 6902 C3 (motorové) - pokud se v tomto rozměru dá někde sehnat.
Tuning / úpravy: Baterie Long-life Pb.přídavné baterie,solar balancer,LED světla
Re: Honda PCX 125 - volná diskuze
22 zář 2014, 22:25
Po 20000km jsem měl stejný problém, měnil jsem ve spojce obě ložiska. Každý rok jsem profukoval tlakovým vzduchem u pumpy variátorovou skříň,černý dým.Na variátorové skříňi jsem neměl žádné polepy-z důvodu chlazení,max.v létě 56°c.A přeci jsem je musel měnit. Jedině co jsem pohnojil je, že jsem kuličkové ložisko možná hodně přemazal a ten nabalený bordel-po rozebrání místo vazelíny černé bláto!!!
Hmm, tak to je zajímavý poznatek...jinak pokud dáváš nové kryté ložisko, tak je origo namazané, jak říkáš, nesmí být přemazané, to ti to potom vše vylítá ven, takže - dodatečně nepřeplňovat !
Takže ložiska vymenené a klepanie v spojke zmizlo.Investícia za dve ložiská 30 eur.Neviem si predstavit kolko by si zapítali v servise za výmenu.Ale asi by to bola riadna pálka.A výmena,nič zložité.Zvládne to každý doma sám.
to Radomír: Na stránkách Honda nabízené skůtry PCX 2015, jsou samozřejmě aktuálně prodávané skůtry, sice někde označované jako modelový rok 2014, verze 3, ale již v dubnu, při zahájení prodeje, bylo již v tu dobu v některých katalozích a v některých zemích uváděné, že se jedná o model 2015. Takže žádný nový model, žádná nová verze 4.
Osobně co jsem kde kdy četl se to nedoporučuje, neboť sice samotný příparyvek muže být fajn, ale dokaže pekně degradovat olej. Pravda řešili jsme to spíše u aut, zejména kde nemáš jistotu, že se stále používá jeden olej (ale i tak dochazi ke změnám viz. třeba se přestanou používat neekologické složky a nahradí se novými) a potom už nevíš jak to bude reagovat.
To dava smysl, na druhe strane by se teoreticky jednalo o degradaci pouze jedne naplne,pokud to opravdu ucinkuje zminenych 50tkm. Nebo i ten zbytek co zustane usazeny v motoru muze menit vlastnosti oleje ?
ANO - ...."Nebo i ten zbytek co zustane usazeny v motoru muze menit vlastnosti oleje ?"..... zejména pokud se bude jednat o kombinaci syntetika - mineral, ale to je spíše potom otázkou konkrétních olejů. Vím, že jeden kluk o tom pěkně sofistikovaně psal na foru (fordfans) byl to chemik a nějak se i tímto odvětvím živil.
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky
Re: Honda PCX 125 - volná diskuze
29 zář 2014, 09:46
VLADON: použil jsem to do Š100 před dvaceti lety, do žádného nového bych se neodvážil. A troufám si tvrdit, že to ani tehdy nemělo žádný účinek. Jak píšeš, zůstane to usazené v motoru - ale maximálně ve vaně nebo kanálech, ne na povrchu válce nebo pístu. Generálku Ti to prostě neudělá... Raději bych tu pětistovku rozpustil v kvalitním oleji. Nebo ještě lépe v kvalitním pití
Tuning / úpravy: Baterie Long-life Pb.přídavné baterie,solar balancer,LED světla
Re: Honda PCX 125 - volná diskuze
29 zář 2014, 13:14
Aditiva bych neřešil, pokud není nutné, či nedoporučuje výrobce,1 krát za měsíc bych krátce na max vytočil motor.Samozřejmě být Fajnšmekr,kouknu na nanotechnologie, nebo se zeptám závodníků, vhodné pro moto-příklad: Oleje Millers Oils Nano Drive - Plně syntetické závodní oleje s nanočásticemi, PAO a triesterovou technologií. Nanodrive je novinka roku 2012 - unikátní podskupina motorových olejů Motorsport CFS zajišťujících ultra nízké tření, speciálně vyvinutých pro závodní a jiné vysoce výkonné agregáty.