schpeccoun píše:Mám na Vás jeden dotaz.
Objednal jsem výfuk IXIL dual hyperlow ,
http://www.motokufry-am.cz/motokufry/es ... -RH-1988-Xale nevím zda ho mohu namontovat místo starého výfuku tak jak je, a nebo se musím nechat nastavit řídicí jednotka(nebo nebo něco jiného ),
protože bude lambda hlásit jiné údaje než u origo výfuku .
Lambdu tvůj nový výfuk vůbec nezajímá, ta hlásí řídicí jednotce pouze hodnotu
λ, což je součinitel přebytku vzduchu ve směsi benzínu se vzduchem, která je podstatná pro správnou činnost katalyzátoru. Tedy lambda sonda pouze hlásí složení toho, co už je nadávkováno řídicí jednotkou a vstřikovačem (a zpětnou vazbou pokynem řídicí jednotce to ovlivňuje) a co už z motoru vychází, a je jí jedno, jestli je na konci origo výfuk nebo roura od kamen
Samozřejmě, že software lze přizpůsobit jinému výfuku, sání, jiné hlavě, vačce apod. ale to nesouvisí s činností lambda sondy, ale se změněným hardware motoru.
I u sériových motorů lze úpravou software řídicí jednotky dosáhnout u různých motorů různých pozitivních (ale i negativních) změn, zvýšení výkonu, snížení spotřeby, protože výrobci motorů zpravidla nechávají nějaké rezervy - ať už kvůli životnosti nebo pro horší palivo nebo z marketingových důvodů (např. motory 1,2TSI 63kW a 77kW koncernu VW jsou nachlup stejné, liší se jen softwarem - a samozřejmě cenou - a navíc z nich lze bezpečně dostat ještě víc, než 77kW). Tomu se ale musí opravdu rozumět, musí to dělat dobrý motorář s dobrou výbavou (dnes je žel dost packalů, schopných za různě velkou úplatu zničit nejeden motor).
Tedy, jak píšou kolegové, software není kvůli výměně výfuku nutné řešit