Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 14:49

Pekne to vypada.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 20:30

illegal "vrzgot kov o kov" po umytí a následnom odparkovaní spôsobuje hŕdza ktorá sa už za pár desiatok minút usadí na kotúči.Je to bežný jav ktorý vystraší každého ale po prejdení niekolko km a prebrzdení zmizne.Pretočenie kolesa "iba" o 1 otáčku môžno tiež spôsobuje táto hŕdza na kotúči.Skontroluj to po prejdení niekolko desiatok km a malo by byť všetko ok.
Spotebu si odmeraj ešte raz a to systémom od plnej po plnú hodnota 2,7 je dosť vysoká.Najlepšie je zastaviť pri nejakom PCXkárovy a porovnať predné kolesá ako sa točia alebo zájsť do servisu nech to pozrie mechanik.Pri prvej garančke na brzdách naozaj nieje čo ladiť, sú nové a keď niečo vyfaktúrovali tak je to iba sponzorský dar :D Podla mňa máš skútrik úplne v poriadku aj ja som bol precitlivý na každé vŕzgnutie ale rýchlo ma to prešlo.Good luck.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 20:35

elem píše:Vyssi spotrebu mas jak se divam uz od zacatku, predni kolo udela necelou otacku na volno ??? V tom myti bych problem nehledal, spise neco moc pritahli v servisu.

Teraz som to znovu skusal a vypada to na slaby dotyk brzdovych dosticiek o kotuc. Niekedy koleso dotoci aj celu otacku, niekedy sa stopne v polovici a sprevadza to suchanie so zvukom kov-kov a frekvencia by aj sedela na velkost kotuca. Zajtra sa s tym asi zastavim v servise, aby trochu posunuli dosticky. Alebo sa to da spravit aj svojpomocne doma? Ak by sa to robilo na strmeni, tak by som to aj skusil, lebo podla tohto navodu sa mi moc nechce do nastavovania packy :) Aj ked asi bude problem v tom, pretoze akurat po prehliadke zmizla vola a predna brzda sa zdala trochu ostrejsia.
forester: hrzda tam nie je, od umytia som najazdil uz vyse 400 km a kotuc je cisty. V programe prvej garancky je aj odstranenie vole brzd a plynu, takze tam predpokladam problem
//edit: prave kvoli vyluceniu nejakej docasnej chyby som s tym pockal a skusil zmerat spotrebu viackrat, ale bez uspechu

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 20:44

Na prednej brzde sa nič nenadstavuje,platničky musia mierne šúchať o kotúč,počuť to hlavne po prudšom zabrzdení,ktoré po chvíli prestane ale úplne nezmizne.Nadstavuje sa iba zadná brzda a to na závitovom tiahle tuším 10kou klúčom.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 20:58

elem píše:Vyssi spotrebu mas jak se divam uz od zacatku, predni kolo udela necelou otacku na volno ??? V tom myti bych problem nehledal, spise neco moc pritahli v servisu.

Mě též přdní kolo neudělá ani jednu otáčku a je to naprosto normální - dáno konstrukcí brzd .... Neřešte hovadiny :mrgreen:

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 21:05

Hm, tak na jednej strane ste ma teraz ukludnili, ale co moze potom sposobovat to zvysenie spotreby? Ze by som podvedome zacal viac tlacit na pilu? :)
Mam 94 kg, takze na 2.2-2.3 sa asi nedostanem, ale 2.7 sa mi aj tak zda prilis.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 21:12

Myslím si, že je ta spotřeba OK: http://www.ceskybenzin.cz/index.php?akc ... &auto2=PCX
Já sám jezdím za cca 2,6l/100km - a je to dáno stylem jízdy, benzínem, zátěží apod ....
Já např nesprintuji na křižovatkách, to neznamená zelnená plnej knedl apod .... Řešíte hovadiny
Radši mi napište (všichni) co používáte za chladící kapalinu zda dostačuje FRIDEX a co používáte za olej?
Mě v servisu naučili na olej Castrol GPS 4T : http://www.oleje.cz/p/castrol-power-1-4 ... 0-1-l--351 :roll:

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

18 srp 2013, 22:02

Obcasne trenie kotuca a dosticiek mam tiez, po prebrzdeni to prejde...

Spotrebu mas podla mna tiez v norme, 2.7 alebo 2.5 kua, nie je to jedno ;)

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 11:38

StuntJ píše:Myslím si, že je ta spotřeba OK: http://www.ceskybenzin.cz/index.php?akc ... &auto2=PCX
Já sám jezdím za cca 2,6l/100km - a je to dáno stylem jízdy, benzínem, zátěží apod ....
Já např nesprintuji na křižovatkách, to neznamená zelnená plnej knedl apod .... Řešíte hovadiny
Radši mi napište (všichni) co používáte za chladící kapalinu zda dostačuje FRIDEX a co používáte za olej?
Mě v servisu naučili na olej Castrol GPS 4T : http://www.oleje.cz/p/castrol-power-1-4 ... 0-1-l--351 :roll:

Ten olej jsem pouzival i na svy predchozi cinsky motorecce. Ac me tu v diskuzi sprdli, ze prej si nalhavam placebo efekt... proste u nej zustanu. Nemeni se tak casto abych nemohl tomu malemu strojku doprat.

S tou spotrebou to zbytecne resite. Uvedomte si, ze rozdil mezi 2,4 a 2,7 je cca 8%. Fakt by jste u auta s 6l/100km resili zvyseni spotreby o 0,5l? Nebo u 10l spotreby o necely litr? I vetsi rozdily jsou normalni. Proste za to clovek treba vic taha, oblikne si jinou bundu, na pumpe mu tam pridaji pampeliskovy odvar ve vetsim nez malem mnozstvi... Pokud to nepoleze pres 3,75 tak to nejak resit nebudu.

Mam ale jeste jinej dotaz: Je mozny, ze si skutr sednul az po 3000 km? Tak nejak se mi zda, ze zabeh skoncil az po 2500. Jede to tak nejak pohodoveji (je ale taky mozny, ze jsem se zajel ja a skutr uz byl zajetej driv ;) ).

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 11:58

U mňa sa tiež prejavuje trenie kotúča s brzd.platničkami,aj v zadnom kolese cítiť väčší odpor bubna...no a čo?Kým je v záruke 2roky ,tak neriešim také banality,kde čo pískne ale využívam skúter ako sa len dá.Ani spotrebu neriešim/rozdiel pár deci/,ani nesledujem iba na displeji a vždy skôr dotankujem.Inač v sobotu som pridal nálepky kapotáže/za pár Eúr/,hlavne zakryť nejaké odreniny na LS ..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 13:20

Nezkoušel jste někdo měřit teplotu variátorové skříně? Přijde mě, že je dost horká, po 20-30km na ní nejde udržet ruka. Kdysi na Chine když jsem to zkoušel tak po stejné vzdálenosti za podobného počasí to bylo teplé, ale ne horké tak, že bych na tom ruku neudržel. Proč se ptám, asi vysoká teplota nebude dělat dobře řemenu a dalším součástkám variátoru?

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 17:12

mám první generaci a taky mě překvapilo jak je teplá, ruku na ni neudržím. Jinak koukám, že tady nikdo nic neřeší, tak kde se vzalo 500 stran... mě osobně by štvalo, kdyby mi nová generace jezdila za 2,7 l, když vím, že jezdí v klidu za 2,2 l. Takže těm co to neřeší pošlu č. ú. a za každých 100 vašich ujetých km mi pošlete peníze v hodnotě 0,5 l benzínu :wink:

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 17:35

Variator mam tiez dost horuci a neudrzim na nom ruku (rv 2013) a snad je to na to stavane :)
Co sa tyka spotreby, tak by som to neriesil pokial by taka bola od zabehu, mna zarazilo to, ze sa zvysila akurat po prehliadke. Je fakt, ze na % som si to neprepocital, tych 8 je fakt malo a moze to ovplyvnit aj styl jazdy. Teraz skusim jazdit pianko a uvidim :)

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 17:42

Dalsi vec je promenlivost prostredi ve kterem clovek jezdi. Jde o to, ze plati rovnice F=0,5*C*S*ρ*v2 coz je vypocet odporu prostredi. Dejme tomu, ze C, S a ρ jsou konstanty (jezdi furt jeden clovek na jednom stroji). Problem je v tom kvadratu rychlosti. Ten ovlivnis jen zcasti. Kdyz jedes 90km/h (25m/s) tak vitr muze byt treba +-2,5m/s (IMHO docela slaby az normalni vitr). Za kvadrat rychlosti dosazujes 506,25 - 756,25. Tzn ze horni hodnota je cca 1,5 nasobek spodni.

Zbyle vypocty jak prepocitat silu odporu na potrebny vykon jsou uz slozitejsi (ztraty a ucinnosti...). Ale odhaduju, ze pokud proti me pusobi 1,5x vetsi sila, budu potrebovat spalit ponekud vice benzinu.

EDIT: Variator jsem jeste po jizde neosahaval. Zkusim si sahnout. Ale pri zabehu si pamatuju na obdobi, kdy to gumove smrdelo.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

19 srp 2013, 20:21

Startování na potřetí...
Ahoj kolegové... Poslední dobou řeším následující problém: nedaří se mi natočit skůtr - napoprvé startér točí, napodruhé taky jen točí a až napotřetí se motor rozběhne. (nestává se po kratší pauze - při zahřátém motoru)
Možná příčina: na jaře jsem dle servisního manuálu svépomocí nainstaloval vyhřívané gripy, ale "nestartování" se objevilo až po 2 měsících denního provozu s vyhříváním...
P.S.: Dnes ráno první 2 pokusy o nastartování úplně bez odezvy, až napotřetí začal startér točit a na popáté nastartoval..)-:
Poznámka: Baterie proměřena - 13,4V.

Máte někdo tip, co by mohlo být příčinou?
Odeslat odpověď