Diskuze o čemkoli.
02 črc 2013, 23:37
A kdo si myslí, že to jezdí líp, tak je to leda tak placebo efekt a pár kaček navíc z peněženky.
03 črc 2013, 08:06
K hodně problémům to chce přistupovat s chladnou hlavou, dávat odkazy na zkušebny, publikovat data výsledků testů, projít i anglické weby.Můžu zkusit i vlastní amatérský test.Mám v nádrži zbytek benzínu 95, vytočím rukojeť plynu na max a držím,3km úsek projedu a sleduji tachometr, následně natankuji plnou 98++(např.) a projedu trasu stejně(tím můžu říct, že teplota , protivítr atd jsou stejné), a mám výsledek.
03 črc 2013, 08:28
Kdyz uz tu resime benzin. Ja davam taky 100oktanovy. A to Vervu. Nedelam to ale z duvodu zvyseni vykonu. Co mam info, tak prave verva by mela byt bez bio*racek. A proto ji tam liju. Kdyby byl BA95 bez BIO, tak bych tam lil ten.
Jinak bio*racky jsou skutecne zlo. Kdyz jsem mel karburatorovou 50ku tak jednoho dne se ji nejak nechtelo (po dovolene, kdy skoro tri tejdny nejezdila). Otevrel jsem karbec a byl tam takovej hnedej kal. Tak jsem vsechno vycistil a lil tam uz jen vervu. Uz se mi to nikdy nestalo. A to jsem ji pak odstavil s plnou nadrzi na zimu. Muj nazor je, ze do malejch motorku se ma lit jen to nejlepsi, protoze kdyz uz jsou vyhnany na vykon co davaji, tak jsou docela citlivy na s*acky.
03 črc 2013, 08:46
Acada > Přesně tak. Benzina Verva 100 je dost možná jediný benzin na českém trhu, který je skutečně bez biopříměsí, což je hlavní plus.
03 črc 2013, 09:51
Určitě tam právě Vervu naleju přes zimu, ale pokud jezdím v sezoně pravidelně, tak to střídám a Vervu beru spíš na "propláchnutí".
03 črc 2013, 11:37
V benzínu je se legálně používá jako příměs etanol.
- Přínosem je, že chladí motorový prostor zevnitř, protože se pro vypaření alkoholu je potřeba hodně měrného tepla (viz pokus nalít si lih na ruku a jak to pěkně chladí)
- Dalším přínosem je že zvyšuje oktanové číslo. (z metanolu se vyrbí antidetonační činidla do benzínu)
Nepříjemná vlastnosti
-Má jiný stechiometrický poměr 6,5:1 etanol 13:1 benzín.
-Je elektricky vodivý, takže sposuta čidel, ev benzinove čerpadlo může mít problemy (Většinou se to nerozbije hned, ale až po nějaké dobš používaní)
- Váže vodu, takže můžou oxidovat i části motoru, kde se s korozí konstrukčně nepočítá
-Při studeném startu se dostane do oleje, kde do doby kde do té doby než se zase po zahrátí motoru odpaří, reaguje s olejem (to oleji může a nemusí vadít. Minimálně z toho ale olej radost nemá) Z logiky věci jsou časté studene starty horší než cruise 300km na jeden zátah.
- Degraduje těsnící materiály, které nejsou navrženy pro přítomnost metanolu
- na neupravené vstřikovací jednotce jede na chudou směs (na benzinovou standartní) takže se za nízkých teplot nedá nastartovat
- Rozpouští látky, které benzín nerozpouští, takže do motoru (nečasteji do sání) dostávájí věci, které tam před natankováním ethanolu nikdy nikdo neviděl.
Z logiky věci jsou mozná 3 řešení v konstukci
-Standart motor, který má jen lepší těsnící materiály a odolává příměsi etanolu do 10%, což je právě motor z PCX
-Lihový motor (který logicky nepojede na benzín (jiné vstřikovací poměry, jiný olej povrchově antokorozně upravené sací kanaly (a nebo taky ne a prostě to bude zoxidovaný a pojede to trochu hůř)
-Bifuel motor který musí řešit výše zmíněné problémy
Nicméně. Když jsem byl ještě mladý, lili jsme pří závodech do motoru 5.5l V12 směs benzínu, nitrometanolu a hydrazinu a pokud vím tak ten motor jezdí dodnes, takže bych biosložky, pokud jsou čisté (tzn ne kaly z metanolové aféry prodávané v současnosti pod cenou u low cost benzínových pump) tak bych je moc neprožíval.
Pragmatická úvaha je, natankovat benzín bez biosložek při častých studených startech a delším stání.
03 črc 2013, 14:18
o benzínech jsem psal již v k tomu určeném tématu a nechci to všechno vypisovat znovu - tedy, nejen Verva 100 je bez biosložek. viz:
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=1759&start=135
03 črc 2013, 16:55
http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=giU3_jTJVEwMuj novy system Led....Prace 13z10 narocna:-)....ale stoji to za to:-).Nazory?
http://www.motorkari.cz/profil/?uid=188 ... llery=3330Zde fotodokumentace....
Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Kyblos
03 črc 2013, 17:05
Kdybys to měl zadělaný v givi kufru, tak bych řek "jéé udělej mi to taky"
Jinak poznámka.. takle na videu to vypadá, že to svítí dost málo.
To je nějaký koupený kit, nebo jsi to dělal celé ty? Vypadá to dobře.
03 črc 2013, 17:27
Je to asi blbym sklonem kamery ale sviti to prave hodne:-).jinak jsem to koupil pres net. Ale cenu nenapisu:-).je to jako za kozu:-)...chce to videt na vlastni oci....
03 črc 2013, 18:25
Řek bych že to je OK.. Dneska maj skůtry skoro všechno na LED, takže pokud se to chová mravně, nemusel by být problém ani na technické, protože pochybuju, že tam budou zkoumat jestli zrovna PCX má žárovky nebo diody.
Ohledně 12V zásuvky.. Koukal jsem se na wiring diagram z tohoto dokumentu
http://www.aphonda.co.th/technology/man ... aining.PDFk dimmer switch (přepínač tlumené/dálkové) vede přez svorkovnici kabel bl/r Black/Red z pojistkové skříně z pojistky D 15A
To je přeně ten kabel který potřebujeme. Zbývá najít GND a zapojit to. Problém je v přepínači tlumené/dálkove (schéma pod tím) v poloze neutral, kdy na určitý krátký moment svití všechna 4 vlákna 2x30W tlumená a 2x35 dálková což je zhruba 11A Zbylá rezerva je jen 4A s jistotou, že nespálí při přepnutí pojistky (což by melo na USB nabílejčku stačit)
Zárověň tu nekdo řešil jak vypnout světla. Odpověď je přidat spínač na ten samý kabel bl/r
Mohl by tuto úvahu někdo potvrdit nebo vyvrátit?
03 črc 2013, 18:28
ja len tolko ze ozaj nevidim problem napojit zasuvku cez rele napevno na bateriu....
ako bolo spomenute, staci ti zhodit jeden cierny kryt ktory drzi jeden srob a kabel vies natiahnut...
03 črc 2013, 18:36
a to rele spináš čím?
03 črc 2013, 18:58
ja osobne parkovackami
03 črc 2013, 19:15
takže přeštípneš hnědej kabel buď u světel nebo u svorkovnice palubky na pinu IGN (ignition). To je taky řešení, nicméně pokud tam bude jen USB nabíječka, tak to na ten hnědej kabel můžeš rovnou připojit, ten je totiž jistěnej pojistkou F na 10A