Honda PCX 125 - volná diskuze

Diskuze o čemkoli.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod jackm » 02 črc 2013, 23:37

A kdo si myslí, že to jezdí líp, tak je to leda tak placebo efekt a pár kaček navíc z peněženky. :P
jackm

750+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 752
Registrován: 12 zář 2011, 21:11

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod radomír » 03 črc 2013, 08:06

K hodně problémům to chce přistupovat s chladnou hlavou, dávat odkazy na zkušebny, publikovat data výsledků testů, projít i anglické weby.Můžu zkusit i vlastní amatérský test.Mám v nádrži zbytek benzínu 95, vytočím rukojeť plynu na max a držím,3km úsek projedu a sleduji tachometr, následně natankuji plnou 98++(např.) a projedu trasu stejně(tím můžu říct, že teplota , protivítr atd jsou stejné), a mám výsledek.
Uživatelský avatar
radomír

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 02 led 2013, 11:13
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: EVT 4000e
Tuning / úpravy: Baterie Long-life Pb.přídavné baterie,solar balancer,LED světla

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Acada » 03 črc 2013, 08:28

Kdyz uz tu resime benzin. Ja davam taky 100oktanovy. A to Vervu. Nedelam to ale z duvodu zvyseni vykonu. Co mam info, tak prave verva by mela byt bez bio*racek. A proto ji tam liju. Kdyby byl BA95 bez BIO, tak bych tam lil ten.

Jinak bio*racky jsou skutecne zlo. Kdyz jsem mel karburatorovou 50ku tak jednoho dne se ji nejak nechtelo (po dovolene, kdy skoro tri tejdny nejezdila). Otevrel jsem karbec a byl tam takovej hnedej kal. Tak jsem vsechno vycistil a lil tam uz jen vervu. Uz se mi to nikdy nestalo. A to jsem ji pak odstavil s plnou nadrzi na zimu. Muj nazor je, ze do malejch motorku se ma lit jen to nejlepsi, protoze kdyz uz jsou vyhnany na vykon co davaji, tak jsou docela citlivy na s*acky.
Acada

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 120
Registrován: 26 čer 2012, 14:06
Skútr / moto: NC 750X bývalo: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Zvednutý řídítka, zapalovač na řídítkách.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod fleet.admiral » 03 črc 2013, 08:46

Acada > Přesně tak. Benzina Verva 100 je dost možná jediný benzin na českém trhu, který je skutečně bez biopříměsí, což je hlavní plus.
Uživatelský avatar
fleet.admiral

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 480
Registrován: 12 bře 2012, 23:04
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Kawasaki Ninja 250R (2010) / ex Honda PCX (2012)
Tuning / úpravy: ex držák top case GIVI + kufr GIVI E30N Tour, Holux GPSport 245

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Gandalf » 03 črc 2013, 09:51

Určitě tam právě Vervu naleju přes zimu, ale pokud jezdím v sezoně pravidelně, tak to střídám a Vervu beru spíš na "propláchnutí".
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1470
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod RichardV » 03 črc 2013, 11:37

V benzínu je se legálně používá jako příměs etanol.
- Přínosem je, že chladí motorový prostor zevnitř, protože se pro vypaření alkoholu je potřeba hodně měrného tepla (viz pokus nalít si lih na ruku a jak to pěkně chladí)
- Dalším přínosem je že zvyšuje oktanové číslo. (z metanolu se vyrbí antidetonační činidla do benzínu)

Nepříjemná vlastnosti
-Má jiný stechiometrický poměr 6,5:1 etanol 13:1 benzín.
-Je elektricky vodivý, takže sposuta čidel, ev benzinove čerpadlo může mít problemy (Většinou se to nerozbije hned, ale až po nějaké dobš používaní)
- Váže vodu, takže můžou oxidovat i části motoru, kde se s korozí konstrukčně nepočítá
-Při studeném startu se dostane do oleje, kde do doby kde do té doby než se zase po zahrátí motoru odpaří, reaguje s olejem (to oleji může a nemusí vadít. Minimálně z toho ale olej radost nemá) Z logiky věci jsou časté studene starty horší než cruise 300km na jeden zátah.
- Degraduje těsnící materiály, které nejsou navrženy pro přítomnost metanolu
- na neupravené vstřikovací jednotce jede na chudou směs (na benzinovou standartní) takže se za nízkých teplot nedá nastartovat
- Rozpouští látky, které benzín nerozpouští, takže do motoru (nečasteji do sání) dostávájí věci, které tam před natankováním ethanolu nikdy nikdo neviděl.

Z logiky věci jsou mozná 3 řešení v konstukci
-Standart motor, který má jen lepší těsnící materiály a odolává příměsi etanolu do 10%, což je právě motor z PCX
-Lihový motor (který logicky nepojede na benzín (jiné vstřikovací poměry, jiný olej povrchově antokorozně upravené sací kanaly (a nebo taky ne a prostě to bude zoxidovaný a pojede to trochu hůř)
-Bifuel motor který musí řešit výše zmíněné problémy

Nicméně. Když jsem byl ještě mladý, lili jsme pří závodech do motoru 5.5l V12 směs benzínu, nitrometanolu a hydrazinu a pokud vím tak ten motor jezdí dodnes, takže bych biosložky, pokud jsou čisté (tzn ne kaly z metanolové aféry prodávané v současnosti pod cenou u low cost benzínových pump) tak bych je moc neprožíval.

Pragmatická úvaha je, natankovat benzín bez biosložek při častých studených startech a delším stání.
RichardV

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 30 čer 2013, 12:20
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Givi Plexi, Givi kufr

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod mickielli15 » 03 črc 2013, 14:18

o benzínech jsem psal již v k tomu určeném tématu a nechci to všechno vypisovat znovu - tedy, nejen Verva 100 je bez biosložek. viz:
http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=1759&start=135
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Kafr22 » 03 črc 2013, 16:55

http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=giU3_jTJVEw

Muj novy system Led....Prace 13z10 narocna:-)....ale stoji to za to:-).Nazory?

http://www.motorkari.cz/profil/?uid=188 ... llery=3330

Zde fotodokumentace....

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Kyblos
Kafr22

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 175
Registrován: 26 kvě 2013, 19:41
Bydliště: Lhotka
Skútr / moto: Honda Pcx 125
Tuning / úpravy: LED parkovacky,Zadni LED system komplet jiny vzhled,Vyfukovy system LeoVince Cobra racing,reflexni prouzky na ravcich

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod RichardV » 03 črc 2013, 17:05

Kdybys to měl zadělaný v givi kufru, tak bych řek "jéé udělej mi to taky"
Jinak poznámka.. takle na videu to vypadá, že to svítí dost málo.

To je nějaký koupený kit, nebo jsi to dělal celé ty? Vypadá to dobře.
RichardV

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 30 čer 2013, 12:20
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Givi Plexi, Givi kufr

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Kafr22 » 03 črc 2013, 17:27

Je to asi blbym sklonem kamery ale sviti to prave hodne:-).jinak jsem to koupil pres net. Ale cenu nenapisu:-).je to jako za kozu:-)...chce to videt na vlastni oci....
Kafr22

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 175
Registrován: 26 kvě 2013, 19:41
Bydliště: Lhotka
Skútr / moto: Honda Pcx 125
Tuning / úpravy: LED parkovacky,Zadni LED system komplet jiny vzhled,Vyfukovy system LeoVince Cobra racing,reflexni prouzky na ravcich

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod RichardV » 03 črc 2013, 18:25

Řek bych že to je OK.. Dneska maj skůtry skoro všechno na LED, takže pokud se to chová mravně, nemusel by být problém ani na technické, protože pochybuju, že tam budou zkoumat jestli zrovna PCX má žárovky nebo diody.


Ohledně 12V zásuvky.. Koukal jsem se na wiring diagram z tohoto dokumentu
http://www.aphonda.co.th/technology/man ... aining.PDF

k dimmer switch (přepínač tlumené/dálkové) vede přez svorkovnici kabel bl/r Black/Red z pojistkové skříně z pojistky D 15A
To je přeně ten kabel který potřebujeme. Zbývá najít GND a zapojit to. Problém je v přepínači tlumené/dálkove (schéma pod tím) v poloze neutral, kdy na určitý krátký moment svití všechna 4 vlákna 2x30W tlumená a 2x35 dálková což je zhruba 11A Zbylá rezerva je jen 4A s jistotou, že nespálí při přepnutí pojistky (což by melo na USB nabílejčku stačit)

Zárověň tu nekdo řešil jak vypnout světla. Odpověď je přidat spínač na ten samý kabel bl/r

Mohl by tuto úvahu někdo potvrdit nebo vyvrátit?
RichardV

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 30 čer 2013, 12:20
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Givi Plexi, Givi kufr

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod traktorista » 03 črc 2013, 18:28

ja len tolko ze ozaj nevidim problem napojit zasuvku cez rele napevno na bateriu....
ako bolo spomenute, staci ti zhodit jeden cierny kryt ktory drzi jeden srob a kabel vies natiahnut...
Obrázek
traktorista

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 94
Registrován: 31 kvě 2012, 10:32
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda PCX 150

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod RichardV » 03 črc 2013, 18:36

a to rele spináš čím?
RichardV

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 30 čer 2013, 12:20
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Givi Plexi, Givi kufr

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod traktorista » 03 črc 2013, 18:58

ja osobne parkovackami
Obrázek
traktorista

50+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 94
Registrován: 31 kvě 2012, 10:32
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda PCX 150

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod RichardV » 03 črc 2013, 19:15

takže přeštípneš hnědej kabel buď u světel nebo u svorkovnice palubky na pinu IGN (ignition). To je taky řešení, nicméně pokud tam bude jen USB nabíječka, tak to na ten hnědej kabel můžeš rovnou připojit, ten je totiž jistěnej pojistkou F na 10A
RichardV

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 30 čer 2013, 12:20
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Givi Plexi, Givi kufr

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron