satanachist > Já jsem po dědečkovi ze 1/4 Ital, tak možná cokoliv italského beru podvědomě jako národní a je fakt, že italské výrobky preferuji. V práci mi nadávají, že dělám furt na 200 %, doma mi nadávají, že jsem přesně jako děda (pracovitějšího člověka jsem v životě nepoznal, v 88 byl už 15 let slepý a pořád řezal motorovou pilou a na cirkulárce). Thajce neznám žádného. Takže prostě pro mě by PCX z italské fabriky bylo lepší - ale vloni se tam ještě nedělalo, škoda.
Já si ale hlavně myslím, že to Honda udělala z čistě pragmatického hlediska - kvůli zkrácení dodacích lhůt. Jestliže předloni na podzim začali nabízet červenou barvu a byli schopni ji dodat (nejen do ČR, ale i SK, A, D) až vloni poslední týden v květnu, tak to je problém. PCX jako nejprodávanější skútr v Evropě prostě nemohlo mít dodací lhůtu jako sporťák na míru. A zrovna Honda musí držet svůj kvalitativní standard, takže si ho ve fabrice určitě i pohlídají. Na tom skútru mají relativně malou marži a jestli by měli ze svého platit i záruční opravy, tak by na něm nevydělali lautr nic (přesun z Thajska navíc nejspíše tu marži jestě snížil, protože sice budou nižší náklady na transport, ale vyšší na pracovní sílu). A kdyby zase zdražili, přijdou o tu pozici prodejní jedničky.