Diskuze o čemkoli.
16 dub 2013, 20:11
Přidám také svou zkušenost. Nová Honda PCX 125 v ceně 55.000. Spoluúčast 1000 Kč, sezóna od začátku března do konce října, pojištění proti havárii, krádeži, živlům, vandalismu, cena pojištění včetně povinného ručení (Allianz) 1888,- Kč. Při výpočtu se berou v potaz bonusy, bydliště, věk... Kromě havárky platí ostatní pojištění celý rok.
16 dub 2013, 20:16
Ale bonusy z moto mi rikal pojistovak, coz u mne beckare...platil jsem kolem 3400,- povinny + sezonni havarie, zivel, vandalismus, odcizeni s 0% spoluucasti u Kooperativy.
16 dub 2013, 20:23
Souhlas, jak píšeš 3400,- kačenek, včetně bonusů za motorky. Nevím jestli do toho pletou i auta.
Ale ptal jsem se i přímo v CPP a tam mi řekli komplet za 4000,- , tak nevím ....
+ musíš mít řetěz na kole
16 dub 2013, 20:36
K tomu pojištění asi tolik, že to tu bylo řešeno hodněkrát, myslím, že Sigi dělá přímo v pojišťovně a tenkrát se vyjadřoval k některým částkám, že je to nesmysl, že to musí být o dost víc, protože u nich to vychází ve zcela jiných číslech. Jednoznačně mohu doporučit jak povinné (tomu se nedá vyhnout), ale i havarijko s živly, vandalismem, krádeží, střetem se zvířaty, protože čert nikdy nespí. Já jsem měl havárii a nemít ho, platím celou opravu sám, což dělalo pomalu polovinu ceny skůtru a to byly jen plasty a pár dalších věcí. Samozřejmě částka pojištění se odvíjí od mnoha věcí, od věku, bonusů, bezeškodního průběhu, kolik měsíců v roce bude to havarijko platit, cany pojišťovaného stroje až po kdo ví, co. Je jasné, že pojištění něčeho za cca 26.000,- , které vychází se vším na nějakých 1.400,- ročně a jiného, co stojí 60-80 tisíc, bude diametrálně odlišné. Ale právě kvůli té ceně, lidské závisti a náhodám, které se nedají předvídat, to doporučuji. Chce to jen pohledat, ony někdy pojišťovny mají i akce nebo snahu vyjít vstříc, když už né v ceně, tak třeba v bonusech, něco jako rozšíření asistance apod.
viewtopic.php?f=27&t=166&start=210
16 dub 2013, 21:14
Jen doplním, že jsem také “béčkař“a žádný bonus z motorky nemám. Jen plný z auta.
16 dub 2013, 21:51
Ahoj, jak už jsem tu některým prozradil, zastupuji Allianz, takže
pro pnagl: bezeškodní průběh z auta se uznává pro mašinu (a taky třeba pro autobus MHD nebo traktor
), naopak ne;
pro ysis: jak píše PBM2, kromě bezeškodního průběhu záleží na věku (od loňského 21/12 už, žel pro Tebe, ne na pohlaví), bydlišti a propojištěnosti (jiných smlouvách u téže pojišťovny) buď Tvé nebo partnera. PR na 35/35mil., pro Tvůj věk a Ostravu, vychází od 1010 až po 399 Kč ročně, já sám ale mám a každému doporučuju 50/50mil., stojí to o maximálně 40 Kč víc a čert
nespí, že jo...
(Klidně se ozvi
)
EDIT: pardon, zapomněl jsem na sezónu - takže kdybys v listopadu až březnu nejezdila (anebo riskovala 90% spoluúčast
), bylo by výše uvedené za 259 - 656 Kč.
Naposledy upravil
medved.m dne 16 dub 2013, 22:25, celkově upraveno 1
16 dub 2013, 21:53
čert nikdy nespí a pojišťováci straší, nechápu pojištění 50/50 milošů, co by si musel nabourat ? Jadernou elektrárnu ?
16 dub 2013, 22:14
Já mám zatím pojistku u pojišťony Uniqa, ale to proto, že to bylo podmínkou při koupi, je to jen základní a platím 630,- Kč za rok....nevím, zda bych šla do tak vysoké pojistky, je pravdou, že se skutry kradou a ničí, ale když si spočítám, kolik zaplatím, když mě to mine, to je děs
16 dub 2013, 22:17
To tyjo: nechci nic přivolávat. Ale pokud rozdíl mezi jednou a druhou kategorií je malý, je lepší vzít tu vyšší. A proč? Právě kvůli tomu čertovi. Kamarád měl havárii, nezavinil ji, ale protijedoucí řidič v zatáčce vjel do protisměru, on se vyhýbal, vletěl do odstaveného náklaďáku, který vezl nějaké zboží do ciziny, jen náklaďák vyšel na dosti velkou cenu, náklad cca asi 2x tak vysokou. Sice z auta vylezl, přesněji ho vytáhli. Ale začala utíkat nafta a chytlo to, takže všechno šlo do kopru. Náhoda nebo smůla? Můžeme předvídat hodně věcí, ale jsou fakt neskutečné možnosti, co se může stát a v konečném důsledku je škoda až neskutečně vysoká. Stačí něco jako hromadná havárie (nemám zkušenost, jak to řeší, ale tipnu si, že se to bere z pojistky toho, kdo ji zapříčinil, při které dojde k poškození majetku dalšího subjektu (např. zboží, továrny, výrobny, atd...) a cena začne spolu s dalšími náklady stoupat. Taky mi přijde 50 jako dost. Ale je to až tak nereálné? Nemyslím, že by to pojišťovny dávaly jen tak, protože by to automaticky odrazovalo právě pro ty pochyby, jak by mohla škoda dosáhnout takové výše.
16 dub 2013, 22:18
tyjo: Zachovej klid, není mým cílem nikoho strašit
leda by Ti mohli prostě
přišít vinu za hromadnou nehodu na dálnici s nějakou ekologickou škodou, pár trvalými následky a regresem nákladů zdravotní pojišťovny. (Tak pět let zpátky se to stalo, tuším 230 aut a hodili to na jednoho řidiče z povolání, nevím už jak to nakonec dopadlo.) Já sám prostě počítám s tím, že spousta lidí (nemluvě o VZP) si může dovolit lepší právníky než já.
Schválně, proč asi existují limity 150 mil., když je tak málo jaderných elektráren?
16 dub 2013, 22:19
... pardon že vám do toho tak skáču, ty ceny těch pojištění jsou korekt, já platil celoroční havarijko i s povinným a vyšlo to se spoluúčastí 10tis. i s bonusy na celý rok cca 3500,- fakt jsem jezdil s drobnými pauzamy celý rok. Nemusím dodávat že havarijko jsem využil poprvé a naposled, vyřízení trvalo přez 4týdny, náhodou v létě kdy nejnižší teplota klesla na 25c.
Jinak výpočet havarijka se počítá především podle bydliště, pražáci to maj ccá o půlku dražší než nepražáci. To protože, pravděpodobnost nehody je podle statistik v práglu vyšší.
Hele, kolik stojí origo řemen? Mám za to že kolem 17ti kyl. Existuje nějaká alternativa, druhovýroba, koukal jsem na scootland a tam nabýzej nějakej kevlar od malosi, ale nejsem si jistej jestli bude košér, nebo to je dělaný pro variatory od malosi. Už jednou jsem tam kupoval válečky a po porovnání jsem raději kupoval origo.
16 dub 2013, 22:22
tyjo píše:čert nikdy nespí a pojišťováci straší, nechápu pojištění 50/50 milošů, co by si musel nabourat ? Jadernou elektrárnu ?
Stačí někoho zranit, trvale následky. Pak budeš rad ze mas vysokou pojistku. Ja mám na 70mil.
Nebo způsobit havárii kamionu s nějakou chemikálií která vyteče do řeky .. Ani 70 mil ti nebude stacit
edit: Než jsem to na tabletu vytukal, tak to byli další 3 odpovědi
17 dub 2013, 14:43
Dobrý den dámy a pánové,
uvažuju o koupi tohoto skůtru a dám sem dotaz, který se tady už určitě zodpovídal, ale v těch 400 stránkách diskuze se fakt nedá dobře hledat.
Chtěl bych 125cc skůtr na mimoměstské dojíždění cca 2x15 km denně kopcovitým terénem. Běžné táhlé kopce cca 8 až 10% stoupání, žádné serpentiny. Jde o silnici druhé třídy, takže sem tam nějaký kamion. Vážím cca 120 kg, takže jako někteří z vás i se spolujezdcem.
Protože bych chtěl držet rychlost stejnou jako ostatní provoz (cca 90 km/h), tak se chci zeptat, jak jede PCX s těžkým chlapem do kopce, jaká je případná maximálka do kopce.
O běžné maximálce jsem se dočetl dost. Je mi jasné, že bude lepší si to asi vyzkoušet osobně v podobném prostřední, ale pokud byste mi to vymluvili, tak asi bude lepší zapomenout na 8kW skůtr a poohlídnout se radši po 11kW modelu.
125cc objem je podmínka, aby mohli jezdit i ostatní rodinní příslušníci.
17 dub 2013, 14:47
ja mam ted 103 kg "svalu a slach" a jsem v rezimu zajizdeni, takze to nehonim a zatim kazdej kopec co jsem zkousel, tak postupne v klidu 70-80 jede, pak uz se bojim, tak to nezkousim vic.
17 dub 2013, 14:49
Pro mitak :
Myslím si, že to, co potřebuješ, ti PCX splní. Do kopce ani ten kamion 90 nejede, ale váhově to ten skutr dá, není to zas tak dlouhá vzdálenost. Já mám PCX a manžel měl Burgmanna a do kopce to bylo línější než moje PCX a váhově mezi námi zase takový rozdíl nebude a to jezdím občas s batůžkem. Jasně 8 kW není zase tak moc, ale pokud přihlédneš k ceně a spotřebě tak na jízdu do práce fakt dobrý, Jela jsem s tím na dovolenou po republice, občas s bagáží, občas s batůžkem a zatím nemám problém, ale u mě je to i o tom, že není na mě těžký, snadno se ovládá například oproti burgoši nebo aprilce, ale chlap zase víc udrží...záleží jen na tobě