bouky píše:tak, tak.... btw já měl sítko také naprosto čisté když jsem měnil.... dnes jsem začal novou sezonu... to je opět svoboda panečku
... ještě vyměním svíčku při 8.tis a mrknu na vzduchový filtr a tlak v pneu.
bouky na sviečke 8tis km vobec nieje poznať bude ako nová,ja som ju menil pri 19800km a taktiež to bolo iba preventívne!Mechanik z Hondy kamarát ktorý mi servisoval PCX tak hovoril že kludne tam môže byť 30tis.
sedli Čo sa týka oleja tak je jasné že po prvom pretočení sa zakalý do hneda,predsa v kanálikoch zostávajú zbytky starého oleja ale je to minimálne množstvo ktoré nemôže znehodnotiť nový olej.Keď chceš aj tieto kanáliky vyprazdniť musiš na 1-2 sek naštartovať ale nie dlhšie aby sa motoru neublížilo,olejový film je na valci dostatočný na mazanie aj pri tomto krátkodobom pretočení motorom.To že si prelial sa nestalo iba tebe,stalo sa aj mne a to som sa vyučil ako automechanik,daj tam radšej menšie množstvo a potom inekčnou striekačkou doplníš podla mierky kolko chceš.Človek sa učí celý život
Čomu treba venovať pozornosť je iba vzduch.filter a to prefukovať a vymeniť až keď naozaj bude čierny ako prasa(nie to čo bude na sraze)
Je to idividuálne kde sa pohybujete či v meste alebo po prašných cestách,tam interval výmeny treba skrátiť,já som ho prefúkal 2x a pri výmene sviečky a oleja som ho vymenil a to tiež pri 19800km!
Ďalej je dobré častejšie kontrolovať tlak v pneumatikách,na to najviac ludia kašlú a potom nariekajú že sa im predčasne opotrebujú pneumatiky alebo že to má zlé jazdné vlastnosti.
Ale kto má vela penazí,rád sponzoruje servis a podporuje vývoj nových modelov nech nosí korunky do servisoch bude mu poďakované
Všetko vyžšie napísané platí pre skútre po garančnej dobe alebo pre tých čo to rysknú a veria že Honde sa nič stať nemôže.
Servisné intervali sú vypracované tak by sa sa investície vracali podla syteému "lacné rádio a drahé baterky"