Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 20:18

Zrovna castrol bych nelil ani do sekacky ;)

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 20:42

Přesně, ale do PCX mě nikdo nepřinutí lít ten 10W40 patok co lijeme do fifky, litr za 80,-Kč. Je to levný spotřební olej, starýmu motoru je to jedno a stejně ho zežere litr na 10 000km :mrgreen: :mrgreen: A já si pro dobrý pocit koupím skoro dvakrát tak dražší olej doporučený Bavaria Motor Werke, jen pro dobrý pocit, že pro toho fichtla udělám první poslední. Moto je pro radost, auto pro práci :wink: Howk, každý ať si tam lije třeba olej na smažení .... :mrgreen:

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 20:49

vodník stejně udržuje provozní teplotu, takže je mu nejspíš jedno jak dlouho ho točíš... jednou je to 10w40, tak musí být po zahřátí pořád ve stejném stavu. jen mi nejde do hlavy proč se tam neleje třeba 0w20, tak jak to mám v autě...

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 20:53

8steve píše:
StuntJ píše:Ne? tak mi ukaž auto, teré je schopno točit 8 500RPM po dobu třeba 4 hodin ... :roll:


To by bylo jako házení hrachu na zeď, bylo to tu už stokrát a nic novýho nevymyslím. :roll: Ve zkratce: skútrový motor nemá žádný konstrukční prvek, který by vyžadoval speciální motocyklový olej, dokonce litrový výkon, ba i otáčky nedosahují žádných závratných hodnot :idea: Stačí dodržet předepsanou výkonnostní třídu. Tečka.

Nemáš pravdu ... jestli chápeš jaký je rozdíl mezi JASO MB a MA, tak to co jsi napsal nemůžeš napsat a to z jednoho prostého důvodu a to je oxidační stabilita oleje. 4t skútr má v průměru malou olejovou náplň, která je navíc velmi intenzivně provzdušňovaná a vlastnosti co má olej jako nový musí mít po celou dobu do výměny.

Zeptej se Černého (viz. ten odkaz od někoho výše) na tlakové DSCčko (má u něj váhy co váží na 5 desetiných míst - teda jestli se tam nic nezměnilo) a další metody na určování oxidační stability olejů, třeba na klasickou metodu, kdy se olej probublává při 200 °C po dobu xx hodin.

Schválně kolik olejů je v JASO MB . No nic.

Stunt: přesně, hlavně když je olejová náplň třeba 1 l. Mě u SHčka vyhovoval Castrol act evo scooter 4t.

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 21:19

JASO MB už snad neexistuje nebo jo? Já mám za to že teď frčí už jen JASO MA-2 , nebo se pletu, oni kluci japonští to neměli moc vychytané :mrgreen:
Na PCX stačí tuším API SG což už je taky dosti letitá norma .... :mrgreen:

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 21:30

nejvic se mi libila formulace doporuceno API SG nebo vyssi
a hned vedle nepouzivejte API SH nebo vyssi :D si z nas kluci Hondacky snad delaj pr.... a tim obrazkem API SJ v poradku tomu nasadili korunu
Naposledy upravil KYBLOS dne 27 bře 2013, 11:26, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 21:35

[quote="StuntJ"][/quote]

Obecně odpovím, že mohu doporučit do moto oleje Castrol a Fuchs a ani Motul není špatný. To všechno je plně srovnatelné. Co se týče JASO MB, tak co vím, tak v současnosti je k dispozici snad jen ten Castrol co jsem o něm psal....v tomhle podání se proti původní specifikaci JASO MB a speciálně s ohledem na oxidační stabilitu proti řadě olejů JASO MA/MA2 jedná o kvalitní olej. Jinak proč mít ve skútru přísady pro JASO MA, tedy moto se spojkou, když tam nejsou třeba. Radši tam budu mít víc aditiv zajišťujícíh vyšší oxidační stabilitu. Proto si myslím, že specializované oleje pro skútry mají smysl, jen škoda, že není větší výběr a tím jsem chtěl htěl hlavně říci, že skútry mají proti moto konstrukční rozdíl a tím je objem olejové náplně a množství vzduchu co v tom je a jak jinak spojka. JInak si myslím že kluci japonský to maj vychytaný, protože před nima nikoho nenapadlo dělat speciální kategorii pro moto. V manuálu od Hondy SH mě teda zarážela pro japonský trh viskozitní klasifikace SAE 10W30.

PS oleje už 10 let nedělám :-) musel jsem ale reagovat, že skútry nemají v motoru něco extra.

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 21:51

Hmm já oleje nějak nesleduji, ale když to tam nalije autorizovaný servis, tak to asi musí být OK ... Oni tomu hoví více než já :mrgreen:
A když koukám do manuálu k PCX, tak tam taky mají 10W30 a koukám na to jak tam šavlují s těmi normami :mrgreen: . API SH netuším co je, API SG je hodně stará norma a API SJ je nová přísnější norma, co nahrazuje předchozí, takže tak nějak OK, ale mohli to udělat trošku přehledněji :roll:

Re: Honda PCX 125

10 zář 2012, 21:58

[quote="StuntJ"][/quote]

S tím autorizovaným servisem až tak nesouhlasím protože, když mi tam párkrát autorizovaný servis Honda nalil 900 ml oleje Castrol, účtovali mi 1l a ten olej, když jsem to vystrkal nebyl do červena a navíc olej Castrol Power 1 Racing 5W-40 za 450 Kč/l do skútru a ten Castrol pro skútry stojí 300 Kč/l, tak to je zlodějina.

Re: Honda PCX 125

11 zář 2012, 07:49

stranky plny norem, dejte odkaz kde teda a jaky presne koupit olej, diky.

Re: Honda PCX 125

11 zář 2012, 08:28

v servisu Honda mi tam lijii :
http://www.autodily-cardo.cz/motorove-o ... 10w-40-1l/

Re: Honda PCX 125

11 zář 2012, 08:49

Ano, tenhle lije opravdu veliká sposta servisů.

Re: Honda PCX 125

11 zář 2012, 08:51

tak cenove mi prijde prijatelnej, nemit takovou averzi vuci Castrolu, tak ho tam asi naliju taky :D

Re: Honda PCX 125

11 zář 2012, 08:57

Taky pouzivam ve sve motce Castrol GPS Power Racing 10W40. Doporucil mi ho mechanik. Ten pan mechanik mi ho prodava za cca stejnou cenu jako je na web strankach vyse, takze zrejme nema nejake echt provize. Navic je to takovej strejda motorkar a podle toho co vim, tak se motal pul zivota na okruhu jako servisak. Podle jeho slov ten Castrol pouzivali vsichni.

A jak jsem psal Motul jsem zkusil taky. Ale vydrzel jsem to s nim jen jeden den.

Re: Honda PCX 125

11 zář 2012, 09:24

s olejem jsi vydržel jeden den, probůh jak jsi to poznal?
Odeslat odpověď