zrovna tento týden byl ve světě motorů článek, který jsem bohužel jen proletěla, protože nebyl čas, ale byl tam i graf a právě se tam řešilo, že auta vyrobená před pár lety sice byla dražší, ale za to opravy vyšly levněji (asi jich tedy bylo méně), kdežto auta cenově osekaná mají náklady na opravy větší, tzn. ve výsledku je to prašť jak uhoď. chápu, že to neplatí pro 100% motoristů, protože někdo si ty opravy dělá na koleně, ale asi na tom něco bude. já to u našeho domácího auta. to vyrobené v r.2004 bylo zlaté, bez poruch, kvalitně zpracované. to z r. 2011 (stejný výrobce akorát novější generace téhož modelu) stálo o několik desítek tisíc méně ve stejné výbavě, ale je na něm vidět, že se prostě šetřilo, takže očekávám častější návštěvy servisu (resp. už na něm něco proběhlo, naštěstí v záruce)8steve píše:auta proti stavu pred 4 lety slevnily o dobrych 40%...
fleet.admiral píše:Milionkrát tu padlo, že pro výrobce je výhodnější vyrobit toho více, prodat za méně a vydělat na dílech. Oni potřebují zaplatit nový motor, proto ho musí nacpat, kam to jen půjde, aby se náklady rozmělnily. Možná nějakou kosmetickou korekci udělají jinou palivovou mapou, ale tím to hasne. Jestli se dneska PCX a SH prodávají od sebe s rozdílem 10 000 a SH se prodává méně než PCX, tak se jim nevyplatí vyvíjet druhý nový motor - a evidentně ani druhou výkonovou specifikaci toho samého. Nevím, jak se prodává SH v číslech, ale jestli u PCX chtěli dělat 14 000 Evropa a 13 000 Japonsko, reálně je to 23 000 Evropa a s Japonskem to bude max. 50 tisíc), tak SH bude prodaných ještě méně a vývoj se tak musí zaměřit na nákladově lacinější rozdíly.
Osobně bych cenu SH očekával jako PCX + 20-25 % jako dosud, výrazně zlevňovat asi nebudou, i když trochu spadne výkon. U aut se to taky neděje, i když se motory škrtí kvůli emisních norem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků