Startovací olověné akumulátory mohou být:
- klasické konstrukce , kterou jsou údržbové, to znamená, že voda obsažená v elektrolytu se může odpařovat (až 1% denně), takový akumulátor má nalévací zátky a vyžaduje pravidelnou údržbu v podobě kontroly a dolití destilované vody (cca každých 90 dnů) a kontroly nabití
Klasické konstrukce bezúdržbové = VRLA (valve-regulated lead–acid battery), známé jako utěsněné nebo bezúdržbové akumulátory. Speciální labirint zabraňuje odpařování vody v běžném provozu, a kondenzované páry vrací zpět do nádoby akumulátoru. Tyto akumulátory se nemusí doléva, ale kontrola nabití je nutná jako u předešlého typu. Problém nastává při přebíjení nebo pokud je akumulátor provozován za vysokých teplot, kdy dojde nevratně k odfoukonutí výparů přes bezepčnostní ventil.
Gelové akumulátory mají místo klasického elektrolytu v kapalné formě elektrolyt ve formě gelu.Výhodou je že takový akumulátor nemusí být provozován ve svislé poloze, tedy vhodný pro motocykly, kdy nedochází k úniku elektrolytu při náklonu motocyklu při jízdě,pravidla pro údržbu platí jako pro VRLA
AGM akumulátory, dnes asi nejlepší co lze pro startovací ukumulátory nabídnout. Elektrolyt je napůštěn do skelných vláken (chová se obdobně jako gel). Konstrukce desek (mohou být spirálové) nabízí největší výkon a tento typ konstrukce je na rozdíl od všech předešlých typů odolný proti hloubkovému vybití ( pro ostatní akumulátoryplatí, že k trvalému poškození sulfatací dochází od snížení kapacity o 20% proti nominální, tato hranice je považována za oblast hloubkového vybití).
Dneska se objevují ještě další modifikace jednotlivých forem akumulátorů ale to je spíše pro auta a řízené alternátory nebo různé formy micro rekuperace.