tož zdravím vespolek, sedlám po téměř třiceti letech opět jednostopý vehikl s pístovým motorem v barvě vínka ohnivého ... výběr byl poměrně jednoduchý: limitován finančně a zdravotně jsem naivně zamířil vyzkoušet elektroskútr a zároveň zjistit, co je pravdy na zkazkách o jeho extrémně nerentabilním provozu (celkových provozních nákladech) a malé spolehlivosti. přímo prodejcem elekro jsem byl přesvědčován, že si mám raději koupit jakési pécéixo... tedy hajdy k hondě. a pak ještě omrknout produkty piaggio. do finále postoupil jeden velký skútr vespa a dvě hondy pcx
no a protože sedět současně na dvou židlích, tedy sedlech neumím, koupil jsem 1 ks pcx, 1ks plexi ermax a jako bonus vydyndal lékárničku a jetku, obé po jednom kuse (nebojte se a zkuste to taky, jeden oficiální prodejce nabízí helmu/kufr přímo na svém webu, stačí argumnentovat).
pánové, ale nemít/nechtít taky auto, koupím vespu, určitě se k sobě hodíme mnohem víc... takhle by to však byla jen zbytečně drahá milenka, takže zůstane u platonické lásky. prozatím.
poznatky:
1/ jede to, zatáčí to a kupodivu je to i docela tiché
2/ první spotřeba v zajíždění bude hodně pod dva litry
3/ ermax vypadá oproti originálu značně lacině, ale zase hodnotněji než givi
4/ bobek vadí, ale pokud hnáty nacpu až na ty zvednuté plošky vepředu, vejdu se,
5/ chtěl bych si popovídat s vynálezcem spínací skříňky - vždyť to má víc poloh než zaoceánská loď!
6/ ten kastról na hlavu váží celé kilo! obdivuji šíjové svaly všech majitelů značkových přileb o hmotnosti malého melounu