8steve píše:ó jak jsou někteří krásně naivní
jak se říká, optimismus je jenom nedostatek informací
Tak tak
připojuji svůj hlas (a neb: pesimista říká: "to už nemůže být horší!!!", ale optimista na to s úsměvem: "ale může"...
)
Autorizovaný servis si to samozřejmě nedovolí - tedy přesněji řečeno jeho majitel, pověřený manažer a podobně, ale zaměstnanec - mechanik...? (k tomu možná majitel stroje s větším počtem ujetých kilometrů...?
) Dělá tam za nějakou vejplatu, možná nadává, že malou... (a chlácholí svědomí: "kdyby měl zákazník problém, tak mu ten opotřebený díl v záruce zas vyměním, a všichni budou spokojení, včetně výrobce, který to řešit nebude a který má peněz dost...") Vážně věříte v automatickou bezúhonnost tvora jménem homo sapiens jen proto, že je zaměstnancem autorizovaného servisu
Samozřejmě i já - pokud někdo nemá potřebné znalosti a vybavení pro vlastní servis a opravdu dobře nezná dobrého poctivého nezávislého mechanika - doporučím raději servis značkový. Tam je riziko neodbornosti a podvodu relativně menší (a někdy i samotný servis levnější, než u garážového mechanika - jeden např. při výměně přetrženého rozvoďáku zákazníkovi tvrdil, že se potkaly ventily s pístem, a pak se dotyčný ve značkovém servisu dověděl, že u daného typu motoru to technicky není možné a že by mu opravu provedli za zlomek ceny opravy garážového podvodníka), ale vyloučit se nedá. Pořád to jsou jen lidi.
sedli píše: Pokud bych je kontaktoval, čím to může být, odvětí mi že s najetými km výkon motoru prostě klesá, že může být opotřebovanej vároš nebo podobně - zbytečný.
Při 5000km by měl výkon motoru spíše stoupat a i kdyby v budoucnu opotřebením klesal, nebude to skokem ze dne na den, ještě k tomu v návaznosti na servisní prohlídku. U opotřebení dílů variátoru rovněž - nezhorší se to ze dne na den. Tedy by měli být schopni k tomu podat náležité vysvětlení nebo to dát do pořádku.
icemann píše:Zdar, zkus řemen, já ho měl oproti novýmu o 1mm užší (sjetej opotřebováním ve varecu) dal sem mallosi kevlar a maximálka je zpět...
Řekl bych, že tohle vůbec nemusí být daleko od pravdy - pokud by Ti, Sedli, nějakej "dobrák" náhodou řemen vyměnil (připomínám: nikoho jsem nepřistihl, tudíž netvrdim, že to tak musí bejt!) za víc sjetej = užší, bylo by to, co popisuješ - skokové snížení maximální rychlosti - logickým důsledkem.
Stačí si to představit: přední řemenice je nadoraz u sebe, tedy varec dává nejrychlejší možný převod, ale pokud je řemen užší, víc do řemenice "zapadne", tudíž sbírá menší obvodovou rychlost; dále tim pádem zbývá směrem k zadní řemenici o něco větší smyčka, takže je zadní řemenice víc sevřená a řemen už tak sníženou obvodovou rychlostí zabírá na větším poloměru - obojí znamená o něco pomalejší "nejvyšší" převod, něco jako když nemůžeš zařadit nejvyšší kvalt = motor se víc vytočí už při nižší rychlosti a zasáhne omezovač.
Tedy (nenapsal jsi to, tak nevim) - pokud Ti dříve omezovač zasáhl při 110km/h tachometrových, a najednou Ti zasáhne už při 100km/h, určitě to není olejem, ani ventilama, ani ničim jinym v motoru (leda sw, který by snížil max. otáčky, ale to je velmi nepravděpodobné, jestliže jiným majitelům to nedělá), ale
převodama (a naopak, pokud se motor k omezovači ani nedostane, pak buď míň táhne nebo ho někde něco brzdí).
...možná zkusit řemen změřit, a jestli by Ti jinej majitel PCX s podobnýma kilometrama neřekl šířku svého...
No, každopádně se nenech odbýt - nedostatek vznikl u
nich, tudíž by to měli napravit
oni.
To jsem se ňák rozkecal, no prostě:
Přeju šťasné a pohodové kilometry, a co nejmíň problémů nejen se strojem
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)