Diskuze o čemkoli.
02 črc 2010, 19:11
Nejsem strojar, ale myslim ze tenhle fenomen "zajizdeni" je v CR silene precenovan diky dobam temna a sociaslistickem vyrobnim procesu kdy se dily vyrabeli s presnosti na "desetiny kilometru". V dnesni dobe CNC obrabeni to tak brutalni nebude.
Osobne dodrzuju to, ze to nakopnu, necham zahrat a jedu. Otackomer nemaje jezdim s rozumem a spise pomalu. Rozhodne souhlasim se stridanim otacek, coz je ostatne jeden z duvodu "zajeti". Opotrebeni materialu v cele skale jizdnich rezimu s tim, ze prvni nekolik set neprekracovat polovninu z maximalnich otacek. Alespon takhle je to v manualech od aut co jsme ve firme zajizdeli.
02 črc 2010, 19:24
a ke konci zajíždění prohnat, ať kluk ví do čeho jde
02 črc 2010, 19:26
já mám PCX-ko v garáži. Budem mocť jazdiť až v auguste. Nikdo ho nejak neprevetráva. Neni to nejak extra treba, že?
02 črc 2010, 19:27
jak to můžeš vydržet
02 črc 2010, 19:28
_Tom_ píše:a ke konci zajíždění prohnat, ať kluk ví do čeho jde
To si myslim ze neni dobrej napad. Proste s pribyvajícimi km jezdit postupne vice a vice "normalne". Jinak proc jsem to nakousnul, spousta lidi napr ma pritelkyne se pomalu radeji necha sundat kamionem, nez aby motor vytocila nad 4000 otacek a dostala se prednej.
Vzdyt prece v manualu ma napsano " nedosahujte zbytecne vysokych otacek".
02 črc 2010, 19:33
jen aby pak nebyl línější než líný
02 črc 2010, 19:36
Mimochodem, od uterka co jsem poridil PCXko marne hledam klice od auta
Netusim kde jsou, teda ne ze by mi chybeli
02 črc 2010, 21:41
Ma uz niekto SK manual?Lebo CZ uz je na svete ale ta slovencina dava nejak zabrat importerovy.Ako mate nafukane pneu.Ked som to skontroloval po kupe tak v predu bolo 1,8 a v zadu 2.Tak som to dofukal ako sa pise v manuale na 2 a v zadu 2,25,ale mam pocit ze ten predok je dost skackavy je to pri zatezeni 1osobou 70kg.Ake mate s tym skusenosti?
06 črc 2010, 11:28
a) Takovy "lama" doraz: Skutry nemaji volnobezku, ve smyslu jedu s kopce, tak uzavru plyn a jede to samo? Alespon PCXko vytrvale brzdi motorem.
b) Vzhledem ze je to cely naprosto plastovy, nejaky doporuceni cim to lestit?
06 črc 2010, 12:25
a) nevím jak jiný skútry, ale já mám nějakou volnoběžku,, postavím to na stojan a zadní kolo se volně točí,, to stejné když na tom jedu a vypnu motor, pak se to normálně odvaluje.
b) nevím čím to leštit, já to dávám do čistírny
Naposledy upravil
KYBLOS dne 01 dub 2013, 15:46, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
06 črc 2010, 12:28
Skútry nemají volnoběžku, i když by se docela hodila. U dostatečně dlouhého kopce s malým provozem ji lze nahradit tak, že se na vrcholu kopce přibrzdí na tak malou rychlost kdy se odstředivá spojka odpojí a pak lze jet bez motoru. Pro znovu přidání motoru pod kopcem je ale třeba počkat až rychlost znovu poklesne na nějakou malou rychlost (pod 30km/h) jinak motor a spojka dostane hroznou ránu.
Vzhledem k tomu nutnému brzdění to není moc využitelné, ale když je třeba např. někam dojet potichu, tak se to dá použít.
06 črc 2010, 12:28
Nazdar Sectoid.
Z kopca to brzdi motorom ako pises a to je dobre,keby si mal neutral tak by si sa lahko mohol vy...bkat.Ale je to vstrekovanie a riadene pocitacom tak ziadny vstrek benzinu sa nakona.
Co sa tyka cistenia tak ja som to umyval iba 1x a to iba preto lebo tam boli jemne botky od stromov pod ktorymi som parkoval a trochu to bolo zaprasene.Robil som to jemnou umelohmotnou hubkou(Vileda) aka sa pouziva na umyvanie riadu a potom handrickou vysusil.Matne plasty som pretrel mokrou hadrickou s impregnaciou silikonu aka sa predava na pumpach alebo drogeriach.Pneumatiky taktiez nejakym sprayom na pneumatiky.Za 10 min bolo hotovo
.
Ake mate tlaky v pneu uz to niekto premeriaval?
Naposledy upravil
forester dne 06 črc 2010, 17:57, celkově upraveno 2
06 črc 2010, 12:32
1975ak píše:a) nevím jak jiný skútry, ale já mám nějakou volnoběžku,, postavím to na stojan a zadní kolo se volně točí,, to stejné když na tom jedu a vypnu motor, pak se to normálně odvaluje.
To není volnoběžka, ale projev odstředivé spojky. Dokud motor nedosáhne určených otáček (u netuněných strojů cca 3-4000ot/min) tak se odstředivá spojka nesepne a kolo se může volně otáčet. A opačně při poklesu otáček motoru pod nastavenou hodnotu se spojka opět rozepne.
Volnoběžka ale funguje jinak. Ta kdykoliv se motor otáčí pomaleji než poháněná kola, tak motor od kol odpojí a je jedno v jakých otáčkách to je.
07 črc 2010, 15:49
Aký motoalarm odporucate na PCX???
Je este na skuter zaruka,ked sa do neho nainstaluje alarm?
07 črc 2010, 21:37
Ja som mal kombinaciu alarm na kotuc brzdy a hned prvy den pri parkovani pred poistovnou som to zabudol odomknut lebo to nemalo ten kabel na rukovat a po miernom naraze do vydlice pri sklopeni zo stojanu sa asi pokazil lebo nejde zamknut-aktivovat.Bezpecnost teraz riesim specialnou retazou ktora je asi najlepsia ale je s tym trocha ostara.
Alarm ponuka aj Honda servis a ked ho oni aj namontuju v zaruke tak to nieje porusenie garancnych podmienok.Je to komfort stlacit ovladac a efektne pip-pip ako na jednom promo videu,ale myslim si ze skuter je za 3min nalozeny v dodavke aj s aktivovanym alarmom a po tom ani pes nestekne.Specialna retaz aku mam teraz ja stoji 30€ a ma 6mm ocel,ktora sa neda prestrihnut a taktiez zamok je specialny,pogumovany ktory odolava vode a retaz je potiahnuta latkou aby nedoskriabala koleso.
Apropo SK manual uz je na svete.
.Stav tach 780km