Na margo pojištění, už jsem si ho pro sebe nechal předjednat identicky s parametry, jaké mám pro auto i motorku. Akorát se pořád nemohu rozhodnout, zda zvolit krytí havárie na motorkářskou sezónu, nebo na celý rok - rozdíl je asi 500 korun. Pro PCX mi to vychází cca 3 400 vs. 3 900 včetně povinného ručení s tím, že to mám kalkulováno u Kooperativy, spoluúčast fixní 2 000 Kč (nehoda, vandalizmus) nebo 5 % zůstatkové hodnoty (při odcizení).
Nedobrovolně jsem to pojištění otestoval na autě na podzim, kdy mi ho nějaký moula chtěl ukrást. I taková ptákovina jako vylomená klika a vypáčený zámek byla škoda za 4 000 Kč, auto jsem svěřil do servisu, po týdnu jsem vybral auto, nechal tam dvojku, servis s pojišťovnou dořešil zbytek. Takže pro PCX nebylo o čem uvažovat, kór při těch cenách dílů, co jste tu už psali (dle vzoru levný tranzistorák, drahé baterky
).
Minimálně 2-3 roky se havarijko hodí, zejména pro ty, kdo jezdí hodně, nebo parkují venku. A pojišťovnu je dobré "tendrovat", protože to není jen o ceně, ale i tom, co jsou schopné nabídnout. Třeba Generali nabízí pojistku za stejné peníze (resp. i o pár korun levnější), ale nedokáže udělat "nulovou" spoluúčast s nějakou případnou fixní částkou, mají nejnižší limit 5 % škody, minimálně 5 000, a to je prostě moc.
Na druhé straně beru roční investici < 10 % hodnoty stroje jako rozumnou pojistku proti vlastní blbosti a zlovůli osudu.
Mimochodem, pojistka na motorku ve stejné kategorii dle kubatury (ale sporťák s kapotáží) je 2x tak drahá.
Ekim píše:4tejdny trvalo, nez pojistovna spocitala jako totalku ... opravi za 13tis v autorizovanym kvuli zaruce a zbyl mi bura do zarovnani
Když to pojišťovna vyhodnotila a vyplatila jako totálku, byla ochotna Ti to po opravě dále pojistit jako provozuschopný stroj? To se dost divím, pojišťovny se samy snaží proti tomu bojovat (prý)...