od Ladis_01 » 23 čer 2021, 21:44
PCX r. 2017 (cca 12 800 km) - kolísání volnoběhu, chcípání
Nastala první komplikace za dobu ježdění na PCX. Zničeho nic mi skůtr na křižovatce zdechnul. Koukám kolem, jestli jsem si nepřepnul tlačítko Stop/Start, ale nikoliv. Pokouším se nastartovat, šlo to ale s obtížemi. Na dalších křižovatkách se potíže prohlubovaly. Snažil jsem se motor držet v lehce zvýšených otáčkách, což se někdy dařilo. Nastartovat šlo až třeba na po 4x. Nádrž vyjetá, zbývalo cca 25% benzínu (Benzina Verva 100 oktan). Načerpal jsem na první benzince Natural 95 s očekáváním, že se to zlepší. Nezlepšilo. Za studena nastartovalo dobře, záhy jak se trochu motor zahřál už to zlobilo. Při přidání plynu díra. Bez reakce motoru, který až následne skočil do otáček. Kontrolka motoru na palubce nesvítila.
Večer jsem to kuchnul a podařilo se mi objevit závadu. Fajka na cívku je pouze jen "dotlačená", není nasunuta na takovém tom běžném konusu (když zasunu fajku, tak to typicky cvakne, nebo cítím, jak závity v cívce se přesouvají po koncovce svíčky - podle typu fajky). Opravdu to jen drží gumová objímka kolem svíčky. Pokud ze svíčky odšroubuju tu konusovou část, vlastní závit lze zasunout do Hondí fajky, ale je tam vůle. Konus s cívkou tam zaboha nedostanu. Opravdu ne. Fajka nemá tu pružnou část, naříznutou, která by zajistila přeskočení na konusu a dobrý spoj.
Skoro po tmě jsem ze svíčky sundal tu konusovou část a na ni namotal kousek zvonkovýho drátu - cílem bylo vymezit onu vůli mezi svíčkou a fajkou. Krizové řešení samo/doma.
Právě bych se rád zeptal, jestli máte fajku stejného typu? Kdy fajka neumožní přeskočení na konus na svíčku. Nebo mi tam něco chybí?
Po tom mém amaterském zásahu motor vrní jak má. Uvažuju, když to nepůjde, dát fajku z běžné sekačky za 60 Kč.