Diskuze o čemkoli.
17 srp 2019, 08:12
Jo, joó .... také potřebné informace - už si soubor odkládám do své chytré složky ... a pro mně tedy rukou a pak 15 stupňů
17 srp 2019, 08:25
Tak jen k aktuálnosti utáhování momentem. (toto je vyjádření výrobce škoda) . A který mechanik /kutil/ nazvěme to jak chcete třeba o tomto ví a řídí se tím. Následky se neprojeví hned, takže nikde odpovědnost toho kdo to špatně namontoval neuplatníte, nicméně škoda je značná.
A doporučuji si pročíst celé to vlákno, ať pochopíte oč tam běží.
https://forum.octaviaclub.cz/topic/33151-svoj-pomocn%C3%A1-v%C3%BDmena-motoleja/?do=findComment&comment=1649731https://forum.skodahome.cz/topic/140998-zapalovac%C3%AD-sv%C3%AD%C4%8Dky-v%C3%BDm%C4%9Bna/
17 srp 2019, 12:16
Dobře ty, Bado.
OK, po pročtení těch odkazů uznávám, že dotahování na požadovaný kroutící moment je důležité pro někoho, kdo používá svíčky BOSCH. I když je to samozřejmě blbost a je to jen pro ulehčení mechanikům, páč stačí nepatrný bordýlek v závitech a i předepsaným utahovacím momentem bude jiskřiště špatně natočeno. S BOSH svíčkami já nemám žádnou zkušenost a v podstatě mi to teď celé do sebe zapadá, proč si lidé na ně stěžovali, že rychle odcházejí.
NGK je taková jistota. Sice se všude snažím dávat DENSO, ale né na každý motor hodí lepší výsledky, respektive, chová se pak malinko jinak.
Teď mě napadlo, doufám že v NGK také nezačali šetřit na materiálech a nehrají si na chlazení při poloze jiskřiště, to by pak nastala doba rysková, a žádných 90°by už opravdu neplatilo.
Naposledy upravil
xPet dne 17 srp 2019, 13:36, celkově upraveno 1
17 srp 2019, 12:59
Hele, já když to s tím natočením svíček viděl poprvé, tak jsem tomu taky nechtěl věřit. Ale opravdu toto vydala škodovka na základě výskytu zadřených motorů TSI, této řady. Kdy se upálila elektroda, která spadla do válce.To jsou ty maloobjemové motory. Nebo třeba rozvody na HTP se dotahují na moment +90° . (ty rozvodové kola na vačce drží jen tím "momentem" a co se stane když se povolí a protoč....)
Takže už pomalu přestávají platit ty zažité pravidla. Ale to je už OT.
Prostě kdo chce servisovat pořádně a mít dobrý pocit, tak bych se držel doporučení výrobce. A momentový klíč na takové to domácí žvýkání stojí cca 600Kč. Což je třeba jedna výměna oleje v servise. (bez oleje )
17 srp 2019, 13:35
To ano. Ale dělat to podle utahovacího momentu je stejně sporné jako to utažení o nějaký úhel. Schválně jsem se teď díval na krabičku od svíček. Je tam ta tabulka s průměry a patřičnými utahovacími momenty i s tím rozptylem, a vedle je obrázek, kde je znázorněno utažení o 90 až 180°. Daleko důležitější je použít správnou teplotu svíčky na konkrétní styl jízdy, než to, jestli tam bude utažená o 93°, nebo o 140°.
Prostě jde jen o to, aby se to s citem dotáhlo, těsnění těsnilo i po demontáži a opětovné montáži, a zároveň svíčka nevylítla při vysokém zatížení. Prostě jako to bylo vždycky, platí to i teď. Tedy, krom těch Škodovek a jejich zakázkových BOSCHek (zase samozřejmě za účelem, aby lidé jezdili do servisů, nic jiného v tom není).
20 srp 2019, 12:08
Mam takovy rychly dotaz. Muj skutr mi pred nejakym casem ukradli, ale rozhodl jsem se jit znovu do PCX. Nechce se mi za nej ale utracet nejak moc a mam vyhodnou nabidku na PCX z druhe ruky, prvni majitel, pry vsechny doklady, servis, faktury atd. Najezd 31.000 km. Pry ale bezi vyborne. Kolik jeste tak kilometru muze PCXko dat, nez se tam rozbije neco duleziteho?
20 srp 2019, 12:51
Tak s bídou to možná odjede po vlastní ose na vrakáč
Co jako chceš slyšet? Nikdo neví jak se o to dotyčný staral, jak to honil, .......kolik najezdíš ty?
20 srp 2019, 13:01
A tak to snad víc, ne?
Já najedu málo, koukal jsem a je to tak kolem 2.000 km za rok, jezdil jsem na PCXku jenom do práce - 15 km jedna cesta. Motorku bych znovu rád hlavně kvůli vyhnutí se zácpě. Ještě jsem přemýšlel, jestli si nekoupit elektrické kolo, od nás jsou docela hezké cyklostezky, ale když mi z příjezdové cesty ukradli i motorku, tak nevím, kam bych to kolo schoval.
20 srp 2019, 13:20
Su skutre co nahazdili aj 100 000km. Ale zas aj take co pri 20 000km su na generalku a srot. Znacka nie je podstatna. Po prasati nic dobre nezozenies. Takze ak ti cena sedi mozes ho vyskusat popripade dat do servisu nech ti povedia nazor. Potom sa rozhodnes. 31 000 km na dobre servisovany stroj nie je vela.
Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
20 srp 2019, 13:21
Můžeš být v klidu, ten motor 100 tis. km při pravidelné údržbě s přehledem odjede
.
20 srp 2019, 13:39
Tom79 píše:A tak to snad víc, ne?
Já najedu málo, koukal jsem a je to tak kolem 2.000 km za rok, jezdil jsem na PCXku jenom do práce - 15 km jedna cesta. Motorku bych znovu rád hlavně kvůli vyhnutí se zácpě. Ještě jsem přemýšlel, jestli si nekoupit elektrické kolo, od nás jsou docela hezké cyklostezky, ale když mi z příjezdové cesty ukradli i motorku, tak nevím, kam bych to kolo schoval.
Tak jako s tvojim nájezdem bych to vůbec neřešil. To ti vydrží opravdu dlouho. Pokud je dobrá cena tak určitě jo. Na elektrokolo se vykašli. Na tom budeš jezdit později, až mocná EU zakáže všechny spalovací motory.
20 srp 2019, 14:17
No právě v něco takového taky doufám, že ten můj nájezd je tak malý, že ta motorka ještě několik let vydrží.
-- 20. 8. 2019 19:45 --
Tak nic. Motorka sice vypadala v pořádku, ale ještě nebyla ani přepsána z předchozího majitele (proto ten můj dojem, že je to první majitel) a navíc se ten prodejce choval tak nějak divně, že mi to nepřišlo v pořádku. I když měl všechny doklady, klíčky, faktury atd. Nedomluvili jsme se. Tak budu muset utratit o kus víc a najít někoho solidního.
21 srp 2019, 22:31
Takto jsem před časem taky přešel ze 125 na 150 a je poznat lepší rozjezd i maximálka.
Rozhodně to smysl mělo.
PePe_PCX píše:Čau, mám v hlavě takovou myšlenku, že bych vyměnil moje PCX 125 za 150ku. Mám najeto 18kkm, tak bych zároveň vzal nějaký s menším nájezdem, jelikož moje pořád slušně prodám a v podstatě za stejnou cenu bych měl 150cc. Ale pořád se nemůžu rozhodnout, jestli to má smysl. Chybí mi přece jen trochu výkonu a vyšší cestovní rychlost. Ale 300cc zase nechci kvůli minimálně o 50 kg vyšší hmotnosti. Tak se ptám, jede 150ka nějak znatelně líp? Nebo když dám na 125 sportovní variátor, tak jsem na tom samém?
28 srp 2019, 19:39
Mam 3 otázky..
1.gumy si meníte sami? Resp. kukal som video ako sa dáva dole koleso, to si myslím že by som zvládol, ale skôr neviem keď by som koleso úplne vyfukol, či tá guma nejde nejak blbo dole? Resp. co je dobre na to použiť? A či je to aj treba vyvážiť? Momentálne nevidím že by som tam mal závažie...
2.co robiť keď by ste boli na výlete a dostanete defekt? Je na to nejaká opravná sada?
3.otazka ohľadom paliva.. ešte som to neskúšal ale keď mi zmizne posledná palička, koľko to ešte vydrží? Okolo 20km?
29 srp 2019, 11:55
2. existují opravné sady s knoty nebo se dá do pneu jakýsi gel tzv. intipich. Na počátku chvilku trvá než se to v gumě rozváží rovnoměrně. Já používám 5 let Slime Tube Sealant preventivně. Je to vodou rozpustné a při výměně pneu je s tím trochu více práce, musí se umýt ráfek. Rovněž následná oprava hříbkem je o mytí pneu složitější. Podle mého názoru se na gumě utěsněné tímto prostředkem jezdit hodně dlouho. Je více druhů a velikostí balení, zaručují spolehlivost do díry 3 mm. Praxe ukazuje že to udrží i větší díry.
Jou příznivci oprav knotem a následně hříbkem v penuservise, někdo nechá knot napořád ... já nechci na cestě cokoli řešit a hustit.
https://www.youtube.com/watch?v=df-zmi1rdzAhttps://www.youtube.com/watch?v=cFoh1pKpL7k https://www.youtube.com/watch?v=cFoh1pKpL7k