Honda PCX 125 - volná diskuze

Diskuze o čemkoli.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod josuk » 22 kvě 2017, 08:26

popravdě asi by se nemělo lézt na cokoli, kde dobře "neznám" funkce ovládacích prvků.. ;-)
doporučuji nějaká videa (a je jich spousta), to cuknutí je z toho, že se rychle točí spojkový zvon (podle zadního kola) a do toho se mají zakousnout čelisti spojky, která se na volnoběh motoru točí pomaleji, pak to cukne s řemenem, který když není těsně před smrtí tak to normálně vydrží..
Jinak spojka je většinou je nastavená (silou pružinek) aby tak při cca 3000 ot/min při rozjezdu spínala a při poklesu zhruba pod 2000 ot/min rozepínala, spojku lze čistit, měnit pružinky, obložení, ale to je asi tak všechno, proč na ní u skútru myslet ;-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 597
Příspěvky: 1419
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod JardaB » 22 kvě 2017, 09:18

Je tu ještě jeden faktor, ... v jaké rychlosti při zpomalování stroje spojka rozepne. U mého stroje v továrním konfigu to byl v nějaké hodně nízké rychlosti pod 10 km. Po odladění variátoru a hlavně spojky (na vyšší výkon) to rozepíná okolo 20 km. To je poměrně dost a musel jsem si na to zvykat ... abych to přidáním plynu zase sepnul včas a ne až ve vysoké rychlosti. Mě to dal bez velkého přemýšlení technický cit.
Naposledy upravil JardaB dne 23 kvě 2017, 17:28, celkově upraveno 1
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 22 kvě 2017, 11:24

Cakacia doba na garancku je tyzden, zbezne som im opisal situaciu a predajca prikyvol, ze takto sa to rozhodne spravat nema. Pri vymene olejov atd. sa na to technik pozrie, este sa im pripomeniem. Snad to nebude robit technik na ktoreho maju inzerat vylepeny na dverach :D
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod dcx » 22 kvě 2017, 11:40

Castielo:neboj,bude to ten,kterymu běží výpovědní lhůta :lol:
Uživatelský avatar
dcx

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 166
Registrován: 15 dub 2015, 20:46
Skútr / moto: Honda PCX 2015

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 22 kvě 2017, 11:50

Skor si myslim, ze hladaju posilu :) Ukazoval mi rozpis a uz to maju obsadene takmer na 2 tyzdne, ale vsunul ma tam nejako na pondelok. S pracovnou silou na vychode je uz riadna bieda. Vecsina zutekala minimale do Ceska a nezamestnani ostali uz len taki, ktorym sa robit nikdy nechcelo a este jedno etnikum, ktore zvycajne ani nedokonci zakladnu skolu. Nechcel som zrovna, aby sa mi uz na 1. garancke sprtali takto v motorke, ale tak aj Honde sa to moze stat, ze nevyjde z tovarne tip-top produkt :D
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod billesik » 22 kvě 2017, 13:19

Nuž podľa toho čo opisuješ, ako tu už bolo spomenuté, to najskôr bude to, že si išiel na voľnobeh tým dolekopcom, a pri pridaní ti zopla spojka a preto to trhlo. Aj keď to v podstate nie je možné, ak si išiel dole kopcom 50kou na ktorú si to rozbehol plynom. To, že ti skúter brzdí motorom predsa musíš cítiť, stačí keď sa rozbehneš na rovinke a pustíš plyn, tak skúter ti spomaľuje prirodzene, práve preto, že brzdí motorom...až na nejakú rýchlosť okolo 10km/h, kedy to cítiš, ako "motor rozopne" (spojka sa odpojí) a skúter sa ti gúľa len zotrvačnosťou. Preto je dobré ked sa rozbiehaš dole kopcom zo státia, tak najprv to trocha rozbehnúť, nech zopne spojka, a dole ťa brzdí motor a zároveň môžeš plynule pridávať, než sa pustiť na voľnobehu, a vtedy ťa po pridaní plynu "kopne". Inak ja youtube je kopu videí ako spojka a variátor v skútri fungujú, v podstate je to úplne jednoduchý mechanizmus, ale pokaziť sa tam môže zopár vecí. Inak toho zásahu sa neboj, ja som už mal variátor i spojku rozobrané XY krát, nie je to tam nič zložité...
billesik

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 28 led 2016, 23:24
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod dcx » 22 kvě 2017, 14:25

Castielo:Tak jsem to schvalne trikrat zkusil a bylo to vzdy,kdyz rucicka ukazovala cca 15kmh,do te doby poslusne brzdil motorem..
Uživatelský avatar
dcx

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 166
Registrován: 15 dub 2015, 20:46
Skútr / moto: Honda PCX 2015

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 22 kvě 2017, 14:48

@billesik ano vsetko suhlasi co pises, ja som citil a pisem to aj v mojich prvych prispevkoch, ze som pocul "sadanie" remena a to som mal rychlost uz cca 50 (+-10). Motor po mozno 30s hodne stichol a mne sa uz vtedy zdalo, ze akosi nejde zotrvacnostou, ale volnobehom.
DCX prave pise, ze mu to urobilo az pri 15 km/h, ale ja som si 100% isty, ze ked so mnou trhlo, tak tachometer poskocil zo 60 na 50. Nepisal som to tu predtym, ale po Xx kilometroch som to zopakoval, to vsak uz bez zastavky a teda nemohol som sa rozbiehat z kopca bez plynu. Bolo to za ostrej prevadzky kde mi na krk dychali auta, ale kedze cesta bola klukata tak sa ma ani nesnazili obehnut.

Aj by som to este isiel oskusat (typek nenamietal), ale uz mam nabehane 1030 a bolo mi povedane, ze uz by som s tym velmi lietat nemal. Nemam cestou do servisu ziaden lepsi kopec.
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Yassi » 23 kvě 2017, 12:18

Podle mého názoru to cuknutí může způsobit přidřené axiální ložisko, ať už na straně variátoru, nebo na straně spojky. Za normálních okolností se spojka s továrním nastavením rozepne při rychlosti cca 15 km/h. Já bych postupoval takto. Povolit variátor, sundat řemen. Vyzkoušet axiální posuv pohyblivé polořemenice (ta je uložena na trubičce, nasazené na mrkvi klikové hřídele). Musí se volně posouvat. Pokud je to někde přidřené, zaškrabat na obou stranách šábrem, případně pak zabrousit třeba ještě brusnou pastou na ventily. Sundat složení spojky, tam bude potřeba po demontáži celého složení povolit velkou matku, držící polořemenice a kontrastní pružinu. Pozor, ať ti to nevystřelí do obličeje. Zkontrolovat, zda axiální pohyb polořemenic jde zlehka, pokud ne, zase zaškrabat, zabrousit brusnou pastou, důkladně očistit, namazat bez přebytku vazelínou, zkompletovat. Jiný důvod, než je přidřené axiální uložení některých z těch dvou polořemenic si neumím představit. Komplet variátoru s odstředivou spojkou je opravdu primitivní mechanismus. Nehledej v tom záhady. PS. Pokud nejsi strojař, či mechanik, tak se raději obrať na servis.
Uživatelský avatar
Yassi

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 bře 2014, 08:54
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, hodiny, kufr Givi, sedlo bez bobku

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 23 kvě 2017, 12:41

Uz som sa :) Moto je nove, pozru sa na to. Dam vediet s akym vysvetlenim prisli.
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod honzulas » 24 kvě 2017, 08:39

Zdarec, pořídíl jsem si relativně málo jetou PCXku a nyní vymýšlím, který olej. Samozřejmě kterýkoliv olej lepší, než žádný.

Na foru je zde sice milion příspěvků, co se týče olejů, ale žádný není objektivní. Vše jsou pouhé dohady a některé příspěvky evidentně tvrdí něco, co rozhodně není pravda.

Napíši zde, co jsem vyšpekuloval a vyčetl já:
1) zda vybrat 10W-40 nebo 10W-30 je v podstatě jedno. Oba plní funkci a dalo by se nekonečně špekulovat, který vybrat. Honda doporučuje 10W-30, mě osobně nepříjde k zahození ani 10W-40 s ohledem na otáčky, zatížení (přece jen je to "ukplepaný" jednoválec) a teplotu motoru.

2) API: toto je v podstatě jasné, ať si každý vybere co chce, nejlépe dle výrobce SG, nebo vyšší

3) JASO: toto mě příjde nejzajímavější. Někde na foru jsem četl názor, že řada MB-MA-MA1-MA2 jsou "normy, od nejméně přísné, po tu nejvíce přísnou". Toto rozhodně ale neplatí pro skůtry! Tyto hodnoty jsou totiž modifikátory tření, které jsou potřeba u motorek s mokrými spojkami. Tyto hodnoty tedy zvyšují tření, aby nedocházelo k prokluzu mokrých spojek. NAOPAK u skůtrů my vyžadujeme přece tu "nejhorší" normu a sice MB. Bohužel MB není nikde k sehnání. Koeficienty dynamického tření MA (1,45-2,5) zahrnují rozptyl hodnot obsažených v normách MA1(1,45-1,8) a MA2(1,8-2,5) - zde samozřejmě čím menší číslo, tím menší "hodnota tření" - tím více vhodné pro skůtr. Problém je, že všechny oleje co se běžně prodáváj pro motorky (v podstatě všechny, které my lijeme) tak splňují normu MA (1,45-2,5), či ty dražší oleje MA2 (1,8-2,5). Lijeme tedy v podstatě oleje dizajnované pro velké motorky (s mokrou spojkou!!).

Samozřejmě je mě jasné, že hromada lidí lije drahé oleje s modifikátorem MA2 (protože si myslí, že je to "nejpřísnější") a na motor to v podstatě nemá žádný vliv. Otázkou mi pak zůstává, proč do skůtru vůbec lít "motorkářský" olej, které jsou vesměs všechny dizajnované na mokré spojky, tedy na jiný motor. Moje domněnka je, že kvalitní a moderní motorový olej (do auta) by chutnal našim skůtrům trochu lépe. Je to ale pouze jen domněnka a proto se ji bojím testovat...

Otázka tedy na ty z Vás, kteří olejům opravdu rozumí, a né pouze kteří si myslí, že olejům rozumí. Nyní chceme najít objektivní řešení pro skůtr
1) Myslíte si, že svému skůtru pomohu, pokud mu koupím relativně drahý olej Motul 7100 4T 10W-40, který ovšem splňuje normu JASO MA2, tedy s největším třecím koeficientem?
2) má smysl se JASO normou vůbec zabývat? Pokud ano, který olej tedy doporučujete... Nenašel jsem žádný kvalitní motorkářský olej, který splňuje JASO MB - pak už snad pouze auto motorové oleje
honzulas

0+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 3
Registrován: 23 zář 2016, 12:09

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod billesik » 24 kvě 2017, 10:42

Do motora treba liat to, co je predpisane v knizke a je zbytocne okolo toho spekulovat. Asi vyrobca vedel, preco tam napisal specifikacie ktore napisal.
Normu MB a vobec vsetky potrebne specifikacie ktore su predpisane v navode pre tento skuter splnuje Motul SCOOTER POWER 4T 10W-30, ktory som lial naposledy, a nevidim ziadny problem ho zohnat. Predoslu vymenu som mal Motul 7100 4T 10W-30. Norma JASO nas v podstate nema co zaujimat, kedze skuter nema mokru spojku.
billesik

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 64
Registrován: 28 led 2016, 23:24
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Yassi » 25 kvě 2017, 07:48

Do tohoto motoru můžeš v pohodě nalít jakýkoliv motorový olej pro benzínové čtyřdobé motory. Protože jezdím i v zimě, liju tam Valvoline SynPower Scooter 4T 5W-40. Na léto tam může být i nějaká 15W40. Měním po 4 000 km, klidně by se tam mohl nechat i déle. Více než polovinu cesty do práce jedu 90-105 km/h. Najeto 82 000 km bez jediného problému s motorem. Měnil jsem jen svíčku, mám iridiovou.
Uživatelský avatar
Yassi

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 bře 2014, 08:54
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, hodiny, kufr Givi, sedlo bez bobku

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod dcx » 25 kvě 2017, 20:23

Já nevím,že se tím ti konstruktéři furt zabývaj :lol:
Uživatelský avatar
dcx

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 166
Registrován: 15 dub 2015, 20:46
Skútr / moto: Honda PCX 2015

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod BINY1 » 25 kvě 2017, 20:47

dusanSK: Ahoj, nehodil by si sem fotku tvého origo boxu honda a info co stál a co bylo v balení? :-) Děkuji

Dotaz pro ostatní: Když máte nastartováno a skutra na hlavním stojanu, točí se Vám občas pomaličku zadní kolo?
Uživatelský avatar
BINY1

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 28
Registrován: 16 dub 2017, 11:29
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: BEZ

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků