Diskuze o čemkoli.
25 dub 2017, 21:29
pcx píše:podla mna je dobre ze ten nosic unesie zvysenu zataz.
to ze kappa ma nosnost 3kg neznamena ze v nom nemozes mat nic tazsie, pretoze prave tu zohra svoj vyznam predimenzovana nosnost toho nosica.
neviem, nie som odbornik, ale myslim ze zalezi hlavne na tom ze kolko uvladze ten nosic a ako je namontovany, aby ho zataz narvata v kufry proste nevylomila. ja som mal pcx s origo drziakom toho strihu ako si okopiroval aj ty a poviem ti ze rozhodne som tam toho obcasne vlacil viac nez 3kg a vsetko v uplnom poriadku.
No to že nejsi odborník je vidět. totiž nosič, ať teda tento vyrobeny, tak original ma nekolikanasobně vetší nosnost a nejslabším mistem je spojení kufru a plotny. On profil ktery je použit v originale ma taky nosnost dostatečně velkou, jen najít kufr ktery by ji korespondoval.
-- 25 dub 2017, 21:32 --
castielo píše:Dakujem, no ono taketo veci su moja praca resp. mozem to brat ako zalubu
Kedze som konstrukter, CNC programator aj obsluha cnc strojov v jednom
tak cele ma to stalo 0€. Toto sa da vyrobit viacerymi sposobmi a bohuzial vybral som si ten najtazsi tj. vyroba z plneho materialu. Nemal som k dispozicii vhodny L profil a taktiez nedaval som to na vodny luc lebo pre jeden kus sa mi neoplati, ale trufam si povedat ,ze vyrobna hodnota by v reale nepresiahla 5€. Teraz som uz general po bitke s nosicom
a mat vhodny material, tak vyroba mi trva pol hodiny.
Naprojektoval som si to vsetko 2x hrubsie, mozno keby som sa na to postavil, tak ma to udrzi
ale to mi je vlastne asi nanic lebo kufor Kappa ma hmotnostny limit 3 kg. Dalsi projekt je napajanie do GPSka, ale to sa s tymto neda zrovnavat. Tu mi bude asi stacit len s pilnikom vyrobit maly otvor na kabel, ale mozno to urobim sofistikovanejsie.
tebe to stalo 0€ tak to veřím, ale nevěřím tomu, že kdyby jsi na obrobení tohoto z plného napočítal material a strojní čas, že se vejdeš do 5€. Máš to ocelové? nestačilo by to u techto parametrech udělat z AL?Nosnost díky omezení kufru by neutrpela a hmotnost by byla třetinová.
25 dub 2017, 22:26
@dusanSK: dik za tip, skusim sa na to pozriet ako by sa to dalo po vnutri
@Benda.S: Tie 4 trubky treba privarit a nemam zvaracku na hlinik, preto som to vyrobil z ocele. Ak by som to vypaloval z plechu, ohol na lise a privaril zvysok, tak tie 5€ su realne (bez ciernenia), takto to podla mna vyraba givi\kappa. Z L profilu by to stalo viac, ale do 23 € ako sa to bezne predava ... stale hodne daleko. Kvalitna freza dokaze ist velmi rychlo aj v zeleze, pri vhodnom naprojektovani sa tu stale bavime o sume do 10 €. Robil som to z plneho lebo sa mi nechcelo od nazhavenia cakat na L profil
26 dub 2017, 00:03
Zdarec chlapi,když to tady tak čtu o té nosnosti kufrů a ploten, tak, já mám kufr totók
https://www.motocyklovedily.cz/produkt/ ... -monolock/, uváděná nosnost 3kg.
Už jsem vezl víc jak 10kg asi 50km i po všelijaké hrbolaté silnici a v pohodě. Mám tu tuhost + nosnost odzkoušenu i jinak. Oni to prodejci a výrobci s tou nosností z pochopitelných důvodů přehánějí.
Já jsem taky strojař a myslím,že dovedu posoudit už jenom podle ošahání materiálu,plotny,uchycení a.p. co to může snést..
Ale každý si to musí ověřit sám. Samozřejmě se to nemůže přehánět, jako v Indii nebo Vietnamu..
https://www.youtube.com/watch?v=HczRoIeW9r4 ..
26 dub 2017, 05:59
to:Mirus1 - ono s tou nosností je to tak, ja tam taky měl nakup a rozhodně měl víc jak tři kila, ale zase na druhou stranu třeba kamaradovi ten kufr ulítl dvakrát ve chvíli kdy byl prázdnej - urvany ty packy za ktery se to chytá do plotny.
26 dub 2017, 07:07
Benda.s :: Jasně, může se stát. Otázka taky může být, co to měl za kufr. Já když jsem vybíral, tak jsem držel v rukách po různých krámech snad 20, možná i víc, všelijakých kufrů. A divil jsem se u některých, že se to vůbec prodává. Ta kvalita a tuhost plastů neměla daleko ke kelímku od jogurtu. Takže kdo si koupí takový shit, tak musí počítat se vším i po prázdnu..
26 dub 2017, 08:08
Limit 3 kg je podla mna vyrazne podhodnoteny, pochybujem ,ze sa nejaky vyrobca odvazi dat tam "nameranu" hornu hodnotu. Uz tu nejeden viezol 5 a viac kg a kufor nikomu neupadol. Treba pozerat aj na to, ze PCX nedokaze dat maximalnu rychlost odporucanu vyrobcom, cize kufor to ma o trosku lahsie . Ono je rozdiel dat tam 5 kilovu retaz a nieco o vahe 5 kg s objemom kufra ... to by mohlo uz inac vyzerat
BTW: len taka otazka do plena, mate pod nosicom tu krytku co zakryva tie 4 diery alebo jazdite uz bez nej? Pohravam sa s myslienkou tam tu krytku dorobit, ale ak nekryje nieco podstatne co by zabranilo napr. dazdovej vode vniku dovnutra, tak sa na to asi vytoto
26 dub 2017, 09:21
castielo - nechapu, jakou krytku mas na mysli. Respektive u modelu do 2013 tam zadna není - zadní plast se musel vrtat a u novejších od 2014, tam je to jinak, tam asi je, a pokud by jsi ji chtěl mit, tak jedině vrtat jako u starších modelu, jestli by nevadila zase jinak.
26 dub 2017, 09:35
Limity nosnosti nosičů a jsou tak malé proto, že výpočty musejí počítat s trvalým dynamický zatížením, česky řečeno otřesy. Skutečná statická nosnost je asi 10x vyšší ... dokud se něco neuklepe
Při přetěžování bude záviset na jak hrbaté nebo rovné silnici a jakou rychlostí jezdíte
26 dub 2017, 10:04
@Benda.s - ano, u novych modelov je to len krytka zakryvajuca tie 4 diery na montaz nosica resp. nie je potreba davat cely plast dole, aby si sa k tomu dostal. Teraz ked tam ta krytka nie je, tak su tam miesta cez ktore moze pri dazdi vojst voda do vnutra boh vie kam, preto som sa pytal ako to mate ostatni. Bud to prelepim bielou foliou a neriesim alebo sa bude vrtat
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
26 dub 2017, 14:14
jj ja jsem mel 2013 a ta to neměla takto, vrtalo se do toho horního plastu, svědomitější tam dali gumovou pruchodku, ktera otvor utěsnila, ale jinak tam zustala mezera mezi dírou a nosičem. Popravdě jestlu se tam dostala nějaka voda přes plotnu, asi to nějake podstatné množství nebylo - neřešil jsem to
26 dub 2017, 16:07
@castielo : Ahoj, takže na model od 2014 výše není pro instalaci plotny třeba vrtat a upravovat plasty. Stačí našroubovat?
Ještě bych měl dotaz, budu měnit olej. Nevíte jaký rozměr podložky nebo o-kroužku tam je na výpustném šroubu? Děkuji
26 dub 2017, 16:19
Stačí našroubovat, jen je nutno tu krytku demontovat.
Proč řešíš podložku/těsnění na výpustný šroub? Není to třeba měnit.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
26 dub 2017, 16:21
@Nielm : Děkuji, nevěděl jsem. U auta se mění vždy, jednou jsem jí nevyměnil a prosakovalo to kolem šroubu. Skůtr mám poprvé v životě a to asi 3 dny
26 dub 2017, 16:50
Menil som u PCX olej za 24tis km x krát a podložka bola vždy očistená a daná naspäť.Výpustný šrób musí byť doťahovaní s citom vzhľadom na to že je tam tá podložka či už z hliníka alebo medi.To je aká blbosť meniť podložku pri každej výmene? Mnohé servisné úkony ktoré sú v knižke sú písaná aby sa robili preventívne a nie z nutnosti.Múdre servisné manuály písali tzv.odborníci(ekonómovia) ktorý boli zainteresovaný do ekonomickej prosperity servisu a nie automechanici z praxou.
Naposledy upravil
forester dne 26 dub 2017, 17:11, celkově upraveno 1
26 dub 2017, 16:56
U auta jsem nikdy nemeni a nikdy to neprosakovalo. U PCX nevím, ale X-maxe nemám žadny kroužek