Honda PCX 125 - volná diskuze

Diskuze o čemkoli.

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Benda.s » 25 dub 2017, 21:29

pcx píše:podla mna je dobre ze ten nosic unesie zvysenu zataz.
to ze kappa ma nosnost 3kg neznamena ze v nom nemozes mat nic tazsie, pretoze prave tu zohra svoj vyznam predimenzovana nosnost toho nosica.
neviem, nie som odbornik, ale myslim ze zalezi hlavne na tom ze kolko uvladze ten nosic a ako je namontovany, aby ho zataz narvata v kufry proste nevylomila. ja som mal pcx s origo drziakom toho strihu ako si okopiroval aj ty a poviem ti ze rozhodne som tam toho obcasne vlacil viac nez 3kg a vsetko v uplnom poriadku.


No to že nejsi odborník je vidět. totiž nosič, ať teda tento vyrobeny, tak original ma nekolikanasobně vetší nosnost a nejslabším mistem je spojení kufru a plotny. On profil ktery je použit v originale ma taky nosnost dostatečně velkou, jen najít kufr ktery by ji korespondoval.

-- 25 dub 2017, 21:32 --

castielo píše:Dakujem, no ono taketo veci su moja praca resp. mozem to brat ako zalubu :) Kedze som konstrukter, CNC programator aj obsluha cnc strojov v jednom :D tak cele ma to stalo 0€. Toto sa da vyrobit viacerymi sposobmi a bohuzial vybral som si ten najtazsi tj. vyroba z plneho materialu. Nemal som k dispozicii vhodny L profil a taktiez nedaval som to na vodny luc lebo pre jeden kus sa mi neoplati, ale trufam si povedat ,ze vyrobna hodnota by v reale nepresiahla 5€. Teraz som uz general po bitke s nosicom :D a mat vhodny material, tak vyroba mi trva pol hodiny.

Naprojektoval som si to vsetko 2x hrubsie, mozno keby som sa na to postavil, tak ma to udrzi :D ale to mi je vlastne asi nanic lebo kufor Kappa ma hmotnostny limit 3 kg. Dalsi projekt je napajanie do GPSka, ale to sa s tymto neda zrovnavat. Tu mi bude asi stacit len s pilnikom vyrobit maly otvor na kabel, ale mozno to urobim sofistikovanejsie.


tebe to stalo 0€ tak to veřím, ale nevěřím tomu, že kdyby jsi na obrobení tohoto z plného napočítal material a strojní čas, že se vejdeš do 5€. Máš to ocelové? nestačilo by to u techto parametrech udělat z AL?Nosnost díky omezení kufru by neutrpela a hmotnost by byla třetinová.
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 25 dub 2017, 22:26

@dusanSK: dik za tip, skusim sa na to pozriet ako by sa to dalo po vnutri

@Benda.S: Tie 4 trubky treba privarit a nemam zvaracku na hlinik, preto som to vyrobil z ocele. Ak by som to vypaloval z plechu, ohol na lise a privaril zvysok, tak tie 5€ su realne (bez ciernenia), takto to podla mna vyraba givi\kappa. Z L profilu by to stalo viac, ale do 23 € ako sa to bezne predava ... stale hodne daleko. Kvalitna freza dokaze ist velmi rychlo aj v zeleze, pri vhodnom naprojektovani sa tu stale bavime o sume do 10 €. Robil som to z plneho lebo sa mi nechcelo od nazhavenia cakat na L profil :D
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Mirus1 » 26 dub 2017, 00:03

Zdarec chlapi,když to tady tak čtu o té nosnosti kufrů a ploten, tak, já mám kufr totók :D https://www.motocyklovedily.cz/produkt/ ... -monolock/, uváděná nosnost 3kg.
Už jsem vezl víc jak 10kg asi 50km i po všelijaké hrbolaté silnici a v pohodě. Mám tu tuhost + nosnost odzkoušenu i jinak. Oni to prodejci a výrobci s tou nosností z pochopitelných důvodů přehánějí.
Já jsem taky strojař a myslím,že dovedu posoudit už jenom podle ošahání materiálu,plotny,uchycení a.p. co to může snést..
Ale každý si to musí ověřit sám. Samozřejmě se to nemůže přehánět, jako v Indii nebo Vietnamu..
https://www.youtube.com/watch?v=HczRoIeW9r4 .. :D
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Benda.s » 26 dub 2017, 05:59

to:Mirus1 - ono s tou nosností je to tak, ja tam taky měl nakup a rozhodně měl víc jak tři kila, ale zase na druhou stranu třeba kamaradovi ten kufr ulítl dvakrát ve chvíli kdy byl prázdnej - urvany ty packy za ktery se to chytá do plotny.
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Mirus1 » 26 dub 2017, 07:07

Benda.s :: Jasně, může se stát. Otázka taky může být, co to měl za kufr. Já když jsem vybíral, tak jsem držel v rukách po různých krámech snad 20, možná i víc, všelijakých kufrů. A divil jsem se u některých, že se to vůbec prodává. Ta kvalita a tuhost plastů neměla daleko ke kelímku od jogurtu. Takže kdo si koupí takový shit, tak musí počítat se vším i po prázdnu..
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 26 dub 2017, 08:08

Limit 3 kg je podla mna vyrazne podhodnoteny, pochybujem ,ze sa nejaky vyrobca odvazi dat tam "nameranu" hornu hodnotu. Uz tu nejeden viezol 5 a viac kg a kufor nikomu neupadol. Treba pozerat aj na to, ze PCX nedokaze dat maximalnu rychlost odporucanu vyrobcom, cize kufor to ma o trosku lahsie . Ono je rozdiel dat tam 5 kilovu retaz a nieco o vahe 5 kg s objemom kufra ... to by mohlo uz inac vyzerat :)

BTW: len taka otazka do plena, mate pod nosicom tu krytku co zakryva tie 4 diery alebo jazdite uz bez nej? Pohravam sa s myslienkou tam tu krytku dorobit, ale ak nekryje nieco podstatne co by zabranilo napr. dazdovej vode vniku dovnutra, tak sa na to asi vytoto :)
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Benda.s » 26 dub 2017, 09:21

castielo - nechapu, jakou krytku mas na mysli. Respektive u modelu do 2013 tam zadna není - zadní plast se musel vrtat a u novejších od 2014, tam je to jinak, tam asi je, a pokud by jsi ji chtěl mit, tak jedině vrtat jako u starších modelu, jestli by nevadila zase jinak.
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod JardaB » 26 dub 2017, 09:35

Limity nosnosti nosičů a jsou tak malé proto, že výpočty musejí počítat s trvalým dynamický zatížením, česky řečeno otřesy. Skutečná statická nosnost je asi 10x vyšší ... dokud se něco neuklepe :-)

Při přetěžování bude záviset na jak hrbaté nebo rovné silnici a jakou rychlostí jezdíte
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod castielo » 26 dub 2017, 10:04

@Benda.s - ano, u novych modelov je to len krytka zakryvajuca tie 4 diery na montaz nosica resp. nie je potreba davat cely plast dole, aby si sa k tomu dostal. Teraz ked tam ta krytka nie je, tak su tam miesta cez ktore moze pri dazdi vojst voda do vnutra boh vie kam, preto som sa pytal ako to mate ostatni. Bud to prelepim bielou foliou a neriesim alebo sa bude vrtat :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
castielo

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 84
Registrován: 24 pro 2016, 15:19
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Benda.s » 26 dub 2017, 14:14

jj ja jsem mel 2013 a ta to neměla takto, vrtalo se do toho horního plastu, svědomitější tam dali gumovou pruchodku, ktera otvor utěsnila, ale jinak tam zustala mezera mezi dírou a nosičem. Popravdě jestlu se tam dostala nějaka voda přes plotnu, asi to nějake podstatné množství nebylo - neřešil jsem to :P
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod BINY1 » 26 dub 2017, 16:07

@castielo : Ahoj, takže na model od 2014 výše není pro instalaci plotny třeba vrtat a upravovat plasty. Stačí našroubovat?

Ještě bych měl dotaz, budu měnit olej. Nevíte jaký rozměr podložky nebo o-kroužku tam je na výpustném šroubu? Děkuji
Uživatelský avatar
BINY1

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 28
Registrován: 16 dub 2017, 11:29
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: BEZ

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Nielm » 26 dub 2017, 16:19

Stačí našroubovat, jen je nutno tu krytku demontovat.
Proč řešíš podložku/těsnění na výpustný šroub? Není to třeba měnit.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Honda PCX 125 2015 (hnědá perleť)
Babetta 210, ročník 1984, 16tis km
Uživatelský avatar
Nielm

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 184
Registrován: 20 kvě 2015, 11:32
Bydliště: Moravskoslezský kraj
Skútr / moto: Honda PCX 125ccm (2015)
Tuning / úpravy: Topcase Kappa K37N s opěrkou; Tucano Urbano Termoscud

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod BINY1 » 26 dub 2017, 16:21

@Nielm : Děkuji, nevěděl jsem. U auta se mění vždy, jednou jsem jí nevyměnil a prosakovalo to kolem šroubu. Skůtr mám poprvé v životě a to asi 3 dny :D
Uživatelský avatar
BINY1

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 28
Registrován: 16 dub 2017, 11:29
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: BEZ

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod forester » 26 dub 2017, 16:50

Menil som u PCX olej za 24tis km x krát a podložka bola vždy očistená a daná naspäť.Výpustný šrób musí byť doťahovaní s citom vzhľadom na to že je tam tá podložka či už z hliníka alebo medi.To je aká blbosť meniť podložku pri každej výmene? Mnohé servisné úkony ktoré sú v knižke sú písaná aby sa robili preventívne a nie z nutnosti.Múdre servisné manuály písali tzv.odborníci(ekonómovia) ktorý boli zainteresovaný do ekonomickej prosperity servisu a nie automechanici z praxou.
Naposledy upravil forester dne 26 dub 2017, 17:11, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Honda PCX 125 - volná diskuze

Příspěvekod Benda.s » 26 dub 2017, 16:56

U auta jsem nikdy nemeni a nikdy to neprosakovalo. U PCX nevím, ale X-maxe nemám žadny kroužek
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 589
Registrován: 08 kvě 2010, 14:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron