Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

14 lis 2015, 07:02

a nezapomen k tomu jeste dodat aby pak nezapomneli plakat jak je pojistovna zla a dela si co chce atp. Presne kvuli lidem s takovymle priposranym chovanim si totiz pojistovny delaji co chteji a zkousej co muzou protoze se kazdej druhej od nich chytit a ojebat necha... ale to je samozrejme na kazdem jestli bude cekat a bude vdecnej aspon za drobky co mu casem pojistovna hodi... nebo jestli bude mit vse vyresene brzo a s odpovidajicim plnenim...

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

14 lis 2015, 09:28

no já bych to stejně řešil tak, že bych to dal do servisu, sám s tim nic nezmůžu. takže vlastně jsem hned začal s řešením
a ani na to nespěchám, stejně jsem už chtěl maSHinku nechat zazimovat...

jak to funguje s pojišťovnou a autorisovanym servisem? servis komplet opraví, potom pojišťovna řekne, co proplatí, a zbytek musí zacálovat pojištěnec; nebo pojišťovna nejdřív řekne, co opraví, a jenom to opraví ten jejich servis, zbytek nechá na pojištěnci, ať se zařídí?
lepší pro mne je samozřejmě druhá varianta, ale mám neblahý tušení, že funguje ta první, že si pojišťovna a servis jdou na ruku - pojišťovna mne nažene do předraženýho servisu a pak řekne, že nic neproplatí... má s tim někdo osobní zkušenost?

BtW: servis po mne chtěl sken velkýho techničáku, fakt ho potřebuje, je mu k něčemu dobrej?

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

14 lis 2015, 12:34

Předesílám že jsem téměř deset let dělal likvidátora pojišťovny a zde publikované úsměvné příspěvky mě vždy velmi pobaví. Ovšem dělal jsem to v době, kdy jsme si škodu vyfotili, sepsali zápis s přesným zněním co se má opravit a co vyměnit, došetřovali jsme v servisech co třeba nešlo opravit a muselo se vyměnit, nebo se dofotila součástka která unikla při prvotním ohledání. Musím podotknout že značkový servis měl vždy silné slovo a když řekli že ty dveře (práh, blatník) nejdou opravit, dávali jsme jim za pravdu. No a nakonec jsme to spočítali a vypláceli. Ještě nutno říci, že všechny pojistné smlouvy musí ctít Občanský zákoník a z něho vycházet. Také argumentace proč a kolik se vyplatilo, vycházela většinou z OZ, nikoliv z Pojistné smlouvy. Dělat likvidátora znamenalo mít velkou praxi v autoopravárenství, dokonale znát OZ, znát všechny servisy na okrese a vědět co od kterého člověk může čekat (některý stačil zavolat, jiný jsme zbystřili a valili si to ujasnit a dofotit na místo). A samozřejmě znát známé "firmy" (lidi) v oblasti, kteří stále něco zkoušeli.
Ta doba je pryč, likvidace na okresech se přesunula do Prahy a do Brna, škody likvidují lidé od počítače, kteří auto ani nikdy neviděli, nemají vůbec o ničem přehled, jen to typují do PC.

No a k tobě. V prvé řadě máš povinnost prokázat rozsah škody. To je nejlépe udělat tak, že to necháš prohlédnout likvidátorem. Buď sám zavoláš na pojišťovnu která za škodu zodpovídá, pokud máš havárku můžeš i na svou, nebo to dáš do servisu a oni většinou sami zavolají likvidátora k prohlídce. Dřív do opravy nepůjdou, nejsou dementi.
V protokolu který se dělá 2x je přesně napsáno co se má vyměnit a co opravit. Podle toho servis postupuje a když narazí na položku chybějící nebo neopravitelnou, zavolá sám likvidátora k dohledání. Pokud se postupuje tímto způsobem, lze předpokládat že vše co bylo opraveno a vyměněno bude pojišťovnou akceptováno a pak následuje výpočet kolik pojišťovna zaplatí.
Ale to už je jiná písnička a není možné dávat obecné úsudky co a kolik. To je případ od případu. V každém případě po vyplacení peněz s tím nemusíš souhlasit a odvolat se. Případ se předá revizákovi a on rozhodne jestli řadový likvidátor postupoval podle zákona nebo ne. Když ti to zamítne, zašleš poslední výzvu k nápravě než to předáš soudu a tam už pojišťovna neriskuje a pokud opravdu pochybila, z 90% to doplatí. Do předem prohraného soudu si žádný vedoucí pracovník nedovolí jít. Také má strach o místo.

Velmi často jsme praktikovali věc že po podepsání pověření jsme vše co jsme vypláceli zaslali přímo servisu, klient si jen doplatil zbytek a bral si vozidlo domů.

BTW: Servis potřebuje hlavně VIN, aby se nespletl v objednávání dílů. Možná proto chce mít jistotu a vyčíst si jej sám. Servis s pojišťovnou nemívá žádné pakty, spíše naopak jsme spolu lehce bojovali. Ale osobní vazby zodpovědných pracovníků v dnešní době nelze vyloučit. Servis si určuješ na 1000% ty, nikoliv pojišťovna. Ta ti jej může pouze navrhnout, doporučit s uvedením výhod které z toho tobě plynou.

Snad ti to alespoň trochu pomůže. Když tak na požádání doplním. Zlom vaz.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

14 lis 2015, 13:54

Dosavadní průběh byl takovej, že jsem ráno přišel, viděl, nafotil a oznámil na webu pojišťovny v jejich formuláři pro hlášení škod (vyjmenoval poškozený části, fotky jsem přiložil).
Oni pak zavolali, že to mám hodit do servisu. To jsem udělal, se servisákem (spíš úředník než mechanik) jsme sepsali "odřená levá strana".

Teď teda doufám, že to furt funguje, jak ty píšeš.

V tom formuláři se ptali kam poslat peníze, takže to asi bude tak, že v servisu budu platít já a pojišťovna pak pošle peníze mně.

Díky za "pohled z druhý strany" :-)

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

14 lis 2015, 14:45

Ja so auto daval do servisu tam prisiel pan urobil 1 prehliaku co sa bude menit, rozobrali auto prisiel 2krat spisal veci co treba menit a nebolo vidno prvy krat. V servise som platil len spoluucast co som mal na havarijnej, a tuto ciastku mi potom zaslala poistovna vinnika na ucet

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

14 lis 2015, 17:07

Původně jsem chtěl napsat ještě obšírnější příspěvek, ale nechám to takhle.
lucky007 píše:a nezapomen k tomu jeste dodat aby pak nezapomneli plakat jak je pojistovna zla a dela si co chce atp. Presne kvuli lidem s takovymle priposranym chovanim si totiz pojistovny delaji co chteji a zkousej co muzou protoze se kazdej druhej od nich chytit a ojebat necha...
Přesně o tomhle jsem mluvil. Vyvracet různé naivní představy může být po jistou dobu legrace, ale nevydrží to člověka bavit věčně.
Všechno vzlykání řady chytrolínů, kteří sežrali Šalamounovo hovno, že "pojišťovny jsou zlé a nepřející a podvádějí a búúú, já to řeknu mamincééé!" - jaké tu předvádí lucky007 - vzniká z toho, že oni nejsou ochotni si přečíst nebo svým rozumem mocni pochopit to, co podepisují.
KOMERČNÍ pojištění (a to je každé kromě povinného zdravotního a sociálního) není žádný erár, který někomu ukládá povinnost se postarat i o duševně zaostalé jedince.
Je to svobodně uzavřená smlouva dvou subjektů soukromého práva, ani jeden do ní není nucen, a vše, čím se řídí, jsou zákony ČR - ústava, listina základních práv a svobod, občanský zákoník, zákon o pojistné smlouvě plus možná ještě nějaký - a DOHODNUTÉ pojistné podmínky. S tím prvním nic nenaděláš, s tím druhým jednoduše můžeš souhlasit či ne (v tom případě samozřejmě pojistnou smlouvu neuzavřeš a jdeš se zkusit dohodnout - DOMLUVIT, proto SMLOUVA - jinam). Cokoli dělá jedna či druhá strana nadto, je její dobrá vůle, nikoli povinnost.

Proč jsem psal, abyste se neunáhlili, neznáte-li dobře svá práva a povinnosti ze smlouvy:
Pokud byste tam měli - a podepsali! - něco jako
Výluky z pojištění
1. Pokud není v ZPP stanoveno nebo v pojistné smlouvě ujednáno jinak, pojištění se nevztahuje na škody:
..) kdy oprávněná osoba v rozporu s... VPP neumožnila pojistiteli provést prohlídku poškozeného vozidla před jeho opravou.
Povinnosti pojistníka, pojištěného, oprávněného uživatele vozidla a dalších účastníků pojištění
..) V případě poškození vozidla, se kterým je spojen požadavek oprávněné osoby na plnění z pojištění, provést jeho opravu v opravně určené pojistitelem nebo pojistiteli umožnit ve lhůtě 7 pracovních dní od nahlášení škodné události prohlídku poškozeného vozidla a bez jeho souhlasu neodstraňovat škodu vzniklou na vozidle (opravovat poškozené vozidlo);
(tomu snad rozumí i malé dítě, ne? :roll:) a pak se tím neřídili, nedivte se, pokud Vás pojistitel byť neprávem bude podezřívat, že jste se domluvili s Frantou odvedle, co má garáž, že Vám "jako" opraví neexistující havárku a pak se šábnete napůl - a místo peněz odešle Vás do patřičných mezí.
Ve zbytku platí, co napsal Baharis. Ahoj, m.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

16 lis 2015, 11:44

Bože to je zase výblitek. Skoro až mi to připomíná rétoriku bijců od Svobodných...

1) si ty podmínky pojistky přečti celé. kopírovat jen nějaké výtažky je trochu k ničemu, tak právo nefunguje...
2) si nastuduj kompletně všechny ty právní předpisy, které se k tomu pojištění vztahují a upravují ho, než začneš plkat něco o dohodnutých podmínkách
3) obsah smluv, které podepisuju mě obvykle zase tak příliš nezajímá - půlka z toho jsou formality jen o tom, že smlouva vznikla, a teprve ta druhá půlka bývá zajímavá a důležitá - jenže z té je polovina věcí, které jsou jasné a logické, a nad tím zbytkem se vždycky jen zvesela bavím... protože obsahuje právě ty plky, které jsou pro druhou stranu vhodné, a které mají akorát vystrašit toho osla, co do ničeho nevidí, aby s ním druhá strana mohla zametat s odkazem na ně... ovšem s ohledem na nadřazené právní předpisy jsou nevymahatelné.
4) takže než začneš vyšilovat kvůli obsahu smlouvy, tak nejdřív vycházej z toho, co je jí nadřazené... až/když budu vystupovat jako právnická osoba, bude mě ten obsah zajímat mnohem víc ale... teď vystupuju jako fyzická osoba a obvykle i jako spotřebitel a díky tomu mi všechny ty nadřazené právní předpisy v tomhle státě dávají takovou ochranu, že chvíle si říkám, jestli má vůbec smysl ty podmínky smluv číst :D :D :D (samozřejmě má, i když to drtivá většina lidí nedělá... a nakonec... je to i sranda si je přečíst :D )

5) mluvil jsem o situaci, kdy máš vlastní kompletní a pečlivou dokumentaci + zároveň a nutně také dokumentaci od odpovídajícího orgánu, který danou situaci vyšetřoval!!! (hašiči / policie / lékař) + stroj opravuje autorizovaný servis, který taktéž je tím pádem v této oblasti autoritou.
- což mě ještě přivádí k tomu co psal Katoga, když už si tu kopírujeme ty výtržky z podmínek (aktuálně kooperativa) - "článek 4, bod 3 - pokud došlo k pojistné události v důsledku odcizení či vandalismu, právo na pojistné plnění vzniká pouze: a) pokud byla pojistná událost bez zbytečného odkladu oznámena policii...", takže jak vidno, on porušil nejen to, co sem psal já, že je nutné - tedy sehnat si odpovídající orgán, ale zároveň i to co mu ukládají jeho dohodnuté podmínky, takže právě se sám dostal klidně do situace, kdy bude muset se snažit využít ty ostatní právní předpisy, aby něco dostal vyplaceno, pokud pojišťovna nebude chtít... to už ten skutr do toho servisu moh hodit rovnou :D :D :D

a když už tak rád vytrháváš z kontextu tak přihodím taky jeden z těch podmínek u koopu - článek 16 postup při škodné události 1) nastane-li škodná událost, jsou pojistník, pojištěný a jiná osoba, která uplatňuje právo na pojistné plnění, povinni zejména: a) učinit veškerá opatření k tomu, aby se nezvětšoval rozsah následků škodné události"
jen tenhle bod sám o sobě v kombinaci s mojí dokumentací, s dokumentací policie a ve spolupráci s dokumentací autorizovaného servisu je dostačující k tomu, aby si klidně mohl dovolit se na likvidátora vykašlat a rovnou začít zařizovat tu opravu, protože s dobrou argumentací, budou absolutně v háji a budou plnit (a ani by se necukali) (PS: i kdyby to tam nebylo, tak to ostatně vychází ještě i z nadřízených právních předpisů, které jsi zřejmě nenastudoval). plus je tam ještě bod i) který mluví o tomtéž (a také vychází z právních předpisů) ale už se mi přepisovat nechce, a na který se dá klidně také vymluvit.

Protože prostě je to tak, že tak jak tak, v okamžiku kdy mám v ruce zprávu policie (odpovídajícího orgánu), který potvrzuje, že došlo k naplnění podmínek ke vzniku škodné události, kdy mám jejich dokumentaci, která potvrzuje pravost té mojí ohledně rozsahu škod, a ve chvíli kdy mám dokumentaci toho servisu, která je v souladu s mojí a tudíž i policejní, tak nějakej likvidátor je úplně k ničemu, protože pojišťovna prostě ty náklady platit bude v takovém rozsahu, v jakém je naúčtuje servis, a nemá šanci s tím nic udělat a do sporu by nikdy nešla, protože by to prostě prohrála....

Když do toho nevidím, tak se nechám vodit za ručičku, a v nejhorším si pak někde na internetu vyleju srdíčko, jak ta pojišťovna byla zlá... a to sem taky psal, aby udělali, pokud dotyční netuší... pokud tuším, mám možností mnohem víc... ale tvoje pohádky si nech pro poučování těch ostatních a ne mě.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

16 lis 2015, 15:00

Pekna mela tady....

Jsem zvedav, jak dopadnu ja. Skutr uz je v servisu, predbeznou fakturu k oprave poslali pojistovne a ja cekam co rekne pojistovna, jestli neni problem opravit nebo skoda bude na totalku..... V servisu to toziz odhaduji na dost, tak mam mirnou obavu o tu druhou variantu :cry: ..... I kdyz se jedna prevazne o plasty

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

17 lis 2015, 02:11

Snad abych některé věci uvedl na pravou míru...
lucky007 píše:1) si ty podmínky pojistky přečti celé. kopírovat jen nějaké výtažky je trochu k ničemu, tak právo nefunguje...
Mohu pana "agenta 007" ujistit, že pojistné podmínky (ty citované zejména) znám, a jak funguje právo, vím - jak to říci - poměrně dobře :wink:
A dodávám, že kopírovat z PP "nějaké výtažky" smysl má: zkopírované výtažky jsou PRÁVĚ VŠE, co se v nich vztahuje k danému tématu (asi to někoho překvapí, ale těch pár vět stačí a jsou docela jednoznačné); nemělo by jednak zajisté smysl kopírovat pasáže o slevách, doručování apod., za druhé u některých zdejších diskutérů (snad ani nemusím jmenovat) si jsem téměř jist, že by je stejně nepochopili.
3) obsah smluv, které podepisuju mě obvykle zase tak příliš nezajímá...
Vzpomínáte, co jsem napsal hned ve čtvrté větě předchozího příspěvku? Ne? Podívejte se :mrgreen:
Dobrá rada: Vás ostatní nechť obvykle zajímá. S pravděpodobností blížící se jistotě ŽÁDNÉ ustanovení pojistných podmínek ani smluv ŽÁDNÉ z pojišťoven působících na českém trhu není v rozporu se zákony ČR. Takže slova o "nevymahatelnosti s ohledem na nadřazené právní předpisy" je jen takový... no nic.
4)...až/když budu vystupovat jako právnická osoba, bude mě ten obsah zajímat... ale... teď vystupuju jako fyzická osoba... a díky tomu mi všechny ty nadřazené právní předpisy v tomhle státě dávají takovou ochranu, že chvíle si říkám, jestli má vůbec smysl ty podmínky smluv číst
No, víc už snad psát ani není třeba :wink: Miluju takové právní experty (a světe div se, z "jistého důvodu" :wink: je milují i pojišťovny)!

A nakonec ta pohádka (pro uklidnění - samozřejmě těch ostatních): u normální pojišťovny (a normálního klienta, na žádost vysvětlím) to vskutku zpravidla proběhne tak, že po ohlášení škodní události se zeptají "Máme tu u Vaší smlouvy domovský servis Honda Pat a Mat, Koumákov 1, oprava bude tam? Fajn, je to náš smluvní servis, tak nemusíte čekat na likvidátora, oni už všechno zařídí. Hezký den." (Jinak by tomu asi bylo, kdybyste řekli "už jsem to vodvez k Lojzovi od nás ze vsi, víte, von je dost machr na zahradní sekačky" - nejspíš by Vás opravdu vyzvali, ať nic neprovádíte, dokud to neuvidí jejich likvidátor.) Určitě bych ale bez takovéto explicitní dohody nepostupoval v opačném pořadí, jak Vám tu jistý expert navrhuje.
Tak, pohádka byla, dobrou noc. m.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

17 lis 2015, 11:39

Jsem dalek toho abych zabředával do: co jak proč a proč ne jinak. Chtěl bych říci že likvidátoři nejsou žádní vetřelci z jiné planety. Jsou to lidé kteří chodí do práce, těší se na víkendy, těší se na manželku, na děti a snaží se dělat svou práci jak jim znalosti a zkušenosti dovolí. Jsou to lidé jako Medved, Lucky, Katoda, Dusan.....
Tito lidé rodu Homo Sapiens mají své klady a zápory jako každý jiný. Reagují na postoje a chování klientů, pokud je rozumný - vstřícně, pokud je to hajzl a provokatér, tak jej mají možnost osolit. I muži mají své dny. A pokud jako likvidátor ještě narazíte na kreténa který vám bude vykládat jak to máte udělat, bude ten den asi něco špatně.

Tak jak to napsal Dusan, to je klasický případ kdy si klient a zástupce pojišťovny vyjdou vstříc a všichni jsou spokojeni. Správné a zavedené postupy kdy klient, opravna i likvidátoři přesně vědí co mají dělat.

Naopak to co popsal Lucky v bodě č. 5 je technicky možné, ale není obvyklé. Neříkám že když klient dodrží a splňuje vše co je potřeba, že nelze škodu zlikvidovat. Ale není to standard a likvidátor může hledat důvody, proč se toto nestandardní řešení zvolilo, jestli to není podvod. By jste se divili, kolik procent nahlášených škod je podvod. No a stačí malé opomenutí, malé zanedbání a likvidátor to zamítne.
Jinými slovy. Pokud to je ojedinělé řešení a pokud dotyčný NAPROSTO PŘESNĚ ví co je vše potřeba, lze to udělat. V žádném případě ale toto řešení nelze doporučovat všem laikům, tak jak to podle mě dělá Lucky. To je chyba a nezodpovědnost.

Z pohledu sice dlouholetého likvidátora, ale nyní již spoustu let člověka na té "naší" straně barikády, nemůžu dát zapravdu většině toho co napsal Lucky. I když některé věci jsou pravda. Naopak je vidět že Medved o tom "něco" ví a dokáže rozumě poradit.

Toť můj názor. Svobodný a svobodně v tento den svobody presentovaný. :wink:

EDIT 10:59 -Omlouvám se, ještě cítím potřebu doplnit.
lucky007 píše:protože pojišťovna prostě ty náklady platit bude v takovém rozsahu, v jakém je naúčtuje servis, a nemá šanci s tím nic udělat a do sporu by nikdy nešla, protože by to prostě prohrála....

Špatně Lucky, hrozně špatně. Máš úplně zkreslené představy jak to funguje.
Né že pojišťovna bez diskuse proplatí to co si servis naúčtuje, ale servis pokud účtuje pro pojišťovnu, velmi pečlivě váží co do faktury napíše. Tak to je a myslet si opak je chybné.
Tak jak funguje systém revizních lékařů, kteří namátkově kontrolují práci svých kolegů, funguje i systém revizních likvidátorů, kteří jdou těm obyčejným po krku. A na obě strany. Likvidátor musí proplatit naprosto přesně co klientovi náleží. Špatně je více, ale špatně i méně!!!

Pokud by i došlo k tomu že si servis naúčtuje něco neoprávněně, pojišťovna do žádného sporu nejde. Pojišťovna prostě zaplatí to co podle jejího mínění náleží a do sporu musí jít klient. Můžu ti říct že jsem byl u několika (mnoha) soudů, ale nikdy se nesoudil klient s pojišťovnou, ale vždy pojišťovna žalovala pojistný podvod. Vždycky jsme nespokojenému klientovi dokázali na základě paragrafů dokázat, že mu prostě víc dát nemůžeme a po poradě s právníky do sporu nikdo nešel.
Pravdou je, že byl trochu tlak našich nadřízených z kraje, aby se platilo raději méně a doplatilo se ihned po protestu klienta. Ale u nás na okrese jsme si to dělali podle sebe a šéfová nás vždy podržela. Vyplatit ihned napoprvé to co komu náleželo a obhájit si to. A také se lidi u nás rádi pojišťovali.

Trochu platí i to, že to je vždy o lidech a o tom, jak dobře jsou ochotni a schopni svou práci dělat. V jiných okresech mohou být zkušenosti jiné.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

17 lis 2015, 13:21

ach boze. fakt už nemám chuť s tebou o tom diskutovat. evidentně jsi fakt bourák v oblasti toho práva... takže už jen poslední příspěvek a v diskuzi s tebou o tomhle už dál ztrácet čas nehodlám.

myslet si, že v podmínkách pojišťoven nejsou žádné kličky, když u všech ostatních firem jsou, je velmi naivní. ono to totiž ani jinak nejde, protože předpisy nejsou psané pro každou jednotlivou situaci, ale jsou psané obecně. tudíž i kdyby všechny podmínky byly napsané opravdu dle litery zákona (což u tak velkých korporací vesměs bývají z velké většiny), tak stále předpisy umožňují využít ty různé kličky, v důsledku čehož jsou/můžou být některé body těch podmínek pro tu či onu stranu nevymahatelné právě s ohledem na nadřízené právní předpisy. tečka.

kdybys byl opravdu takový právní bourák, tak bys věděl, že to, co si sem nakopíroval, je prostě k ničemu, pokud to prostě bereš jako dogma, jelikož ti k tomu chyběj právě ty nadřazené právní předpisy. a právě ty umožní mnohé kličky, proti kterým jsou tyhle pojistné podmínky a priori bezbranné, pokud se pojišťovna nemá chuť setkat u soudu, což nechápu proč by dělala, když má ze tří nezávislých zdrojů (z nichž minimálně dva jsou důvěryhodné) přesnou dokumentaci škod. tečka.

nikdo se tu nebaví o nějakém jardovi z horní dolní, tak nechápu proč ho sem pořád cpeš. bavil jsem se o opravě v autorizáku.




Baharis: tady ale nikdo neřeší likvidátora. je to člověk jako každej jinej... těžko čekat, že by se snažil lidem akorát dělat problémy. prostě jen dělá odpovědně svojí práci. jediné, oč tady běží, je čas, protože ten pojišťovnu netrápí... ale postiženého může velmi...
...pokud bych byl v situaci jako Katoga, že jsem stejně chtěl už zazimovat... tak mi to bude ukradené, prostě budu postupovat tak, jak chce pojišťovna, a ani se nebudu rozčilovat nad tím, že mi sdělujou vadný informace, kvůli kterým se to protahuje, protože to budu brát tak, že dost možná je tu nějaký jiný chudák, který naopak potřebuje svojí škodu vyřešit co nejdřív, kdežto já si můžu klidně počkat a je mi to jedno, tak proč to komplikovat z jakékoliv strany.
...kdybych na to ale nějak víc přece jen spěchal (že to bude například v sezóně), tak určitě po informaci "zítra vám zavolají ze servisu" nebudu tři dny sedět na telefonu a čekat, co bude, ale druhý den odpoledne volám na pojišťovnu, aby mi laskavě řekli, co to má znamenat, a jak teda hodlají postupovat, a to ihned. a samozřejmě si budu hlídat jakýkoliv termín, který by měl být, aby byl nejhůř alespoň dodržen, když ne splněn předčasně.
...ale ve chvíli, kdy to bude urgentní situace.. bo mi třeba na té opravě bude stát už zaplacená dovolená, nebo nebudu schopnej se rozumně dopravovat do práce nebo cokoliv opravdu důležitého... tak se na tu pojišťovnu s klidem vykašlu, protože dokumentaci budu mít víc než dostatečnou, oni si tu motorku mohli prohlédnout v servisu a je jejich problém, že to nezařídili včas.. a s odvoláním na nadřízené zákony je pošlu do háje, pokud s tím postupem budou mít problém. vždy totiž byla, je a bude možnost nedodržet ten jejich postup z důvodů ekologických, hygienických, zdravotních, bezpečnosti a nevím čeho všeho.. a hlavně "z jiných závažných důvodů"... což je něco, co samozřejmě zákon nespecifikuje, ale teoreticky je to možné použít pro jakoukoliv důležitou událost... a já nevěřím tomu, že v takovém případě by se pojišťovna cukla a chtěla jít k soudu (a byl bych velmi udiven kdyby ty sis myslel opak), když bych měl kompletní dokumentaci (mojí+policejní+servisáckou) a solidní důvod (proč jsem na ně nepočkal). jednak by to pro ní bylo úplně zbytečné negativní PR (které zrovna v případě pojišťoven je dost důležité) a druhak šance pro ně vyhrát ten soud s takovými podklady není zrovna velká.

PS: jednoho krásného letního dne jsem ráno zapnul pračku a šel do práce... o pár hodin později, když ten odložený start začal, mi volali, že u nás hoří... termostat zkratoval... ve finále tak byt skončil v dost nepříjemném stavu... po 4 dnech !!!! mi volá likvidátor, že kdy teda může přijít se podívat na ten byt a na tu pračku... tak jsem mu řek, že byt už je shozenej na omítku a krom malování je opravený, ale že mu rád ukážu, jak jsem na tom máknul... a že pokud ho zajímá pračka, tak ať si zjistí, na kterou skládku se od nás odváží popelnice, že věřím, že ji tam nakonec někde vyloví... a že s ohledem na zákon ten a ten (PS: byl to vlastně ten samej o kterém mluvíme i nyní :)) ) nebudu sedět ve špinavém, smradlavém bytě se smradlavou pračkou, kde všude kolem se uvolňují jedovaté výpary a hrozí další poškození zdraví a majetku mého i sousedů. Sklapnul a jen požádal, abych mu na email poslal dokumentaci, co jsem nafotil (a to pár stovek fotografií bylo), hasičů z jejich šetření, a vyčíslení škod, které vznikly... tak jsem to poslal a do týdne jsme měli peníze na účtě bez toho, abychom se nadále museli s pojišťovnou jakkoliv bavit nebo dohadovat.
PPS: následně jsem se ozval výrobci pračky, že mi tohle jejich stroj způsobil... dostal jsem pračku úplně novou a ještě mi uhradil další škody, na které se nevztahovalo pojištění bytu... bez řečí.. bez otázek.. jen se zeptali, jestli s takovýmto odškodněním od nich budu spokojen... byl jsem.

Nejde a priori o to, dělat sobě, či pojišťovně problémy.. jde jen o to, že v případě, že je to potřeba... jsou tu právní kličky, na které je pojišťovna krátká, pokud se nebude chtít hádat u soudu, který musí primárně chránit mě, jakožto "slabšího".. a tudíž její šance budou dost mizerné, zvlášť, pokud bych při hlášení události sdělil, že je pro mě z toho a toho důvodu nezbytně nutné, vyřešit to "ihned", a pojišťovna tedy o mém problému s časem věděla.

A to doplnění... já jsem tam neřešil, jak přesně funguje vyhodnocování škody v případě soukromníka, nebo pojišťovny apod. ... jednak do toho nevidím (ač obecnou představu, která odpovídá tomu, co píšeš ty, si udělá asi každej), druhak to nebylo smyslem té diskuze. Nicméně jak sám vidíš... opět doporučení bylo "dej míň a když se ozve, doplať" ... jaký je pak rozdíl oproti "trvej na smluvních podmínkách, a pokud se ozve, dělej jak potřebuje on".. ? :)
ale to je vedlejší.. bo já už diskuzi na tohle téma končím.. je to jen ztráta času zde... jen doufejme, že nikdo v té situaci nebudem... a to bude nejlepší :))

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

23 lis 2015, 21:11

Tak pojišťovna chtěla vědět, proč jsem nezavolal cajty (protože jsem si neuvědomil tu smluvní povinnost, reálně by byli stejně na prd) a taky přesnej popis vzniku škody (zaparkoval jsem, odešel jsem, přišel jsem k poškozenýmu).
Snad se na těch policajtech nebudou chtít točit, jejich přivolánim by se vlastně ještě zvýšila následná škoda (ušlej zisk - o několik hodin bych přišel pozdě do práce)...

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

24 lis 2015, 15:08

Ahojte, tak KOOP uz mi dala vedet, ale chcou to likvidovat totalkou. Z meho pohledu jsou to jen plasty, ale skutr je pravda jeden velky plast, tak dle dilu co jsem nasel to asi i odpovida. Je tam totiz i vyfuk a to je v originalu jak vime totalni nesmysl pres 15tis kc.

PCX 150 - 2014 - cca 10.000km

Obecná cena motocyklu stanovena na 55 000,00 Kč

Využitelné zbytky stanoveny na 25 666,00 Kč

Tak co s tim? Ja bych si ji osobne chtel nechat, poshanet pomalu do jara dily ( pouzity + novy ), ted uz mam stejnak po sezone. Nebo se nechat vyplatit? Nikdy jsem to resit nemusel, ale v tomhle pripade by to znamenalo, ze cca 25tis mi da vykupci z prodeje a 30tis mi doplati pojistovna?

Ach jo, to jsou zase starosti.... :shock:

PS. Muzu z toho pripadne vynechat posleze servis at se mi oprava neprodrazuje na jejich praci? Na novy mi totiz chybet bude a jako priblizovadlo to bylo super, proto se ho nechci vzdat.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

24 lis 2015, 15:43

tak ja by som to pravdepodobne riesil tak ze bych sa nechal vyplatit a zbytok co je pouzitelne by som si rozpredal na bazaru a na jar si kupil novu moto. hotovka. aspom pre mna :)

edit: dopnim vysvetlenie...predpokladam ze by som nemal nervy na to "znovuozivenie" ...a v konecnom dosledku aj ta praca nieco stoji. a to by sa muselo vsetko aj na 100% podarit vo finále.

Re: Havarijní pojištění - má to vůbec někdo?

24 lis 2015, 16:58

Tezko bych neco rozprodal, protoze castku za vrak by mi dal nejaky prekupnik, co by si prave vrak koupil v tom stavu jakym je ted. Tak 25tis on / 30tis pojistovna. Dle rady tomu tak opravdu je. Za 30tis bych ho myslim ozivil, ale urcite ne skrz servis, ale spis v ramci vlastniho usili a kamaradu mechaniku. A samoze sehnani nekterych dilu jetych.
Odeslat odpověď