ach boze. fakt už nemám chuť s tebou o tom diskutovat. evidentně jsi fakt bourák v oblasti toho práva... takže už jen poslední příspěvek a v diskuzi s tebou o tomhle už dál ztrácet čas nehodlám.
myslet si, že v podmínkách pojišťoven nejsou žádné kličky, když u všech ostatních firem jsou, je velmi naivní. ono to totiž ani jinak nejde, protože předpisy nejsou psané pro každou jednotlivou situaci, ale jsou psané obecně. tudíž i kdyby všechny podmínky byly napsané opravdu dle litery zákona (což u tak velkých korporací vesměs bývají z velké většiny), tak stále předpisy umožňují využít ty různé kličky, v důsledku čehož jsou/můžou být některé body těch podmínek pro tu či onu stranu nevymahatelné právě s ohledem na nadřízené právní předpisy. tečka.
kdybys byl opravdu takový právní bourák, tak bys věděl, že to, co si sem nakopíroval, je prostě k ničemu, pokud to prostě bereš jako dogma, jelikož ti k tomu chyběj právě ty nadřazené právní předpisy. a právě ty umožní mnohé kličky, proti kterým jsou tyhle pojistné podmínky a priori bezbranné, pokud se pojišťovna nemá chuť setkat u soudu, což nechápu proč by dělala, když má ze tří nezávislých zdrojů (z nichž minimálně dva jsou důvěryhodné) přesnou dokumentaci škod. tečka.
nikdo se tu nebaví o nějakém jardovi z horní dolní, tak nechápu proč ho sem pořád cpeš. bavil jsem se o opravě v autorizáku.
Baharis: tady ale nikdo neřeší likvidátora. je to člověk jako každej jinej... těžko čekat, že by se snažil lidem akorát dělat problémy. prostě jen dělá odpovědně svojí práci. jediné, oč tady běží, je čas, protože ten pojišťovnu netrápí... ale postiženého může velmi...
...pokud bych byl v situaci jako Katoga, že jsem stejně chtěl už zazimovat... tak mi to bude ukradené, prostě budu postupovat tak, jak chce pojišťovna, a ani se nebudu rozčilovat nad tím, že mi sdělujou vadný informace, kvůli kterým se to protahuje, protože to budu brát tak, že dost možná je tu nějaký jiný chudák, který naopak potřebuje svojí škodu vyřešit co nejdřív, kdežto já si můžu klidně počkat a je mi to jedno, tak proč to komplikovat z jakékoliv strany.
...kdybych na to ale nějak víc přece jen spěchal (že to bude například v sezóně), tak určitě po informaci "zítra vám zavolají ze servisu" nebudu tři dny sedět na telefonu a čekat, co bude, ale druhý den odpoledne volám na pojišťovnu, aby mi laskavě řekli, co to má znamenat, a jak teda hodlají postupovat, a to ihned. a samozřejmě si budu hlídat jakýkoliv termín, který by měl být, aby byl nejhůř alespoň dodržen, když ne splněn předčasně.
...ale ve chvíli, kdy to bude urgentní situace.. bo mi třeba na té opravě bude stát už zaplacená dovolená, nebo nebudu schopnej se rozumně dopravovat do práce nebo cokoliv opravdu důležitého... tak se na tu pojišťovnu s klidem vykašlu, protože dokumentaci budu mít víc než dostatečnou, oni si tu motorku mohli prohlédnout v servisu a je jejich problém, že to nezařídili včas.. a s odvoláním na nadřízené zákony je pošlu do háje, pokud s tím postupem budou mít problém. vždy totiž byla, je a bude možnost nedodržet ten jejich postup z důvodů ekologických, hygienických, zdravotních, bezpečnosti a nevím čeho všeho.. a hlavně "z jiných závažných důvodů"... což je něco, co samozřejmě zákon nespecifikuje, ale teoreticky je to možné použít pro jakoukoliv důležitou událost... a já nevěřím tomu, že v takovém případě by se pojišťovna cukla a chtěla jít k soudu (a byl bych velmi udiven kdyby ty sis myslel opak), když bych měl kompletní dokumentaci (mojí+policejní+servisáckou) a solidní důvod (proč jsem na ně nepočkal). jednak by to pro ní bylo úplně zbytečné negativní PR (které zrovna v případě pojišťoven je dost důležité) a druhak šance pro ně vyhrát ten soud s takovými podklady není zrovna velká.
PS: jednoho krásného letního dne jsem ráno zapnul pračku a šel do práce... o pár hodin později, když ten odložený start začal, mi volali, že u nás hoří... termostat zkratoval... ve finále tak byt skončil v dost nepříjemném stavu... po 4 dnech !!!! mi volá likvidátor, že kdy teda může přijít se podívat na ten byt a na tu pračku... tak jsem mu řek, že byt už je shozenej na omítku a krom malování je opravený, ale že mu rád ukážu, jak jsem na tom máknul... a že pokud ho zajímá pračka, tak ať si zjistí, na kterou skládku se od nás odváží popelnice, že věřím, že ji tam nakonec někde vyloví... a že s ohledem na zákon ten a ten (PS: byl to vlastně ten samej o kterém mluvíme i nyní
) ) nebudu sedět ve špinavém, smradlavém bytě se smradlavou pračkou, kde všude kolem se uvolňují jedovaté výpary a hrozí další poškození zdraví a majetku mého i sousedů. Sklapnul a jen požádal, abych mu na email poslal dokumentaci, co jsem nafotil (a to pár stovek fotografií bylo), hasičů z jejich šetření, a vyčíslení škod, které vznikly... tak jsem to poslal a do týdne jsme měli peníze na účtě bez toho, abychom se nadále museli s pojišťovnou jakkoliv bavit nebo dohadovat.
PPS: následně jsem se ozval výrobci pračky, že mi tohle jejich stroj způsobil... dostal jsem pračku úplně novou a ještě mi uhradil další škody, na které se nevztahovalo pojištění bytu... bez řečí.. bez otázek.. jen se zeptali, jestli s takovýmto odškodněním od nich budu spokojen... byl jsem.
Nejde a priori o to, dělat sobě, či pojišťovně problémy.. jde jen o to, že v případě, že je to potřeba... jsou tu právní kličky, na které je pojišťovna krátká, pokud se nebude chtít hádat u soudu, který musí primárně chránit mě, jakožto "slabšího".. a tudíž její šance budou dost mizerné, zvlášť, pokud bych při hlášení události sdělil, že je pro mě z toho a toho důvodu nezbytně nutné, vyřešit to "ihned", a pojišťovna tedy o mém problému s časem věděla.
A to doplnění... já jsem tam neřešil, jak přesně funguje vyhodnocování škody v případě soukromníka, nebo pojišťovny apod. ... jednak do toho nevidím (ač obecnou představu, která odpovídá tomu, co píšeš ty, si udělá asi každej), druhak to nebylo smyslem té diskuze. Nicméně jak sám vidíš... opět doporučení bylo "dej míň a když se ozve, doplať" ... jaký je pak rozdíl oproti "trvej na smluvních podmínkách, a pokud se ozve, dělej jak potřebuje on".. ?
ale to je vedlejší.. bo já už diskuzi na tohle téma končím.. je to jen ztráta času zde... jen doufejme, že nikdo v té situaci nebudem... a to bude nejlepší
)