Dotaz na stavaře či zedníky

Diskuze o čemkoli.

Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod sollik » 23 srp 2013, 17:20

Ahoj.

Pustil jsem se doma do budování, plánuji vybourat průchod skrz cihlovou 30 cm zeď. Jako překlad jsem zvolil 4 kusy nosných překladů Heluz 225 cm. Vysekal jsem kapsu, jeden je usazený, druhý mě čeká za chvíli. Zítra bych chtěl usadit zbylé dva z druhé strany zdi. Bude možné hned druhý den vybourat zbytek kapsy a usadit zbylé dva? Zdím cementovou maltou 1:4 cement : písek. Po usazení zbylých plánuji všechny 4 stáhnout drátem. Za jak dlouho bude možné vybourat pod překlady zamýšlený průchod?

Díky Sollik
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod šnek » 23 srp 2013, 18:19

Ahoj, myslím že tvůj technologický postup je dostatečně bezpečný, pokud to maltové lože nebude mít tlouštku třeba 20 cm . Ona pokud je ta zed správně zděná (vazba) , tak se dokáže vynést sama a překlad to jen jistí.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážný anděl lítá...
Uživatelský avatar
šnek

1000+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 1207
Registrován: 04 srp 2008, 11:29
Bydliště: České Budějovice, tel.: 603 255 012
Skútr / moto: Honda FJS 600 Silver Wing
Tuning / úpravy: stavitelné plexi Kappa Airstream, vyhřívané hefty Saito, kufr Givi Maxia 55

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod ravoj » 23 srp 2013, 19:27

já podobný průchody dělal na baráku 2.. použil jsem traverzy Íčka a mezi ně cihly a vylil betonem.. ale jelikož máš už betonová překlady, tak to budeš mít jednodušší..
já bych to ve Tvém případě dělal tak jak popisuješ.. jen bych nepoužil cementovou maltu, ale klasika maltu a přidal bych jen cement.. tudíž 1:1:3 (vápno:cement:písek) .. cementová malta natahuje více vodu, takže případná omítka na ní a kolem může trochu vlhnout.. opakovaně..

co se týče stáhnutí drátem, tak stáhni ty dva co dáváš zaráz a pak ty další dva co budeš dávat.. budou usazený jako 2 celky a to bude stačit.. pokud to usadíš správně tak se ti nerozjedou a když to při ukládání posereš, tak Ti zdrátování všech 4 k ničemu nebude.. pnutí je dost silné.. to bys musel stáhnout roksorama a zavařit.. a to už by byl extrém... (já mám výše popisované travezy nad garážovýma vratama (tl. zdi 40 cm) , svázaný to nemám a za 6 let ani prasklinka..

Tak držím palce..
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod sollik » 23 srp 2013, 19:53

OK díky za info. Banda z ČEZu mi odpoledne vypnula proud a nahodili to až před chvílí, tak budu mít hezký večer ... :lol:

Jo ještě k tomu bourání - pokud během zítřka zazdím zbylé překlady, bude možné v neděli vybourat zeď pod nimi?

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 24 srp 2013, 05:59, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod šnek » 23 srp 2013, 23:04

Pokud nemáš ten vybouraný otvor pro překlady zbytečně velký, tak je vlastně tou maltou jen podmazáváš (a samozřejmě taky s ní dozdíváš nad překladem) a její pevnost je druhý den dostatečná pro vynesení konstrukce. Důležitý je přesah překladu přes světlost budoucího otvoru. Pokud to dodržíš, můžeš klidně bourat 8)
Jezdím jen tak rychle jak můj strážný anděl lítá...
Uživatelský avatar
šnek

1000+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 1207
Registrován: 04 srp 2008, 11:29
Bydliště: České Budějovice, tel.: 603 255 012
Skútr / moto: Honda FJS 600 Silver Wing
Tuning / úpravy: stavitelné plexi Kappa Airstream, vyhřívané hefty Saito, kufr Givi Maxia 55

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod sollik » 23 srp 2013, 23:25

S tím přesahem jsem to trochu přehnal, zedník mi říkal 30 cm, v návodu od výrobce je min. 20 cm. Já mám na jedné straně 34 a na druhé 39. Schválně jsem to posunul trošku ke straně, protože pod tím delším přesahem budu ještě rubat skrz tu zeď díry pro trubky od krbovek s výměníkem + jedna větší (cca. 14 cm) pro trubku externího přívodu vzduchu. Ještě teď přemýšlím - dočetl jsem se to až na stránkách Heluz - jestli použít všechny 4 překlady, nebo je možnost použít 3 a jeden nahradit např. polystyrenem ..... Asi by to stačilo vzhledem k tomu, že na té zdi jsou sice opřené trámy jdoucí skrz celou šíři baráku (7m), ale žádná další zeď už v patře nepokračuje ....Nebo tam mám zazdít všechny čtyři ???

Díky
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod šnek » 24 srp 2013, 11:12

Myslím, že ten polystyren se tam vkládá při použití v obvodových zdech - jako tepelná izolace.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážný anděl lítá...
Uživatelský avatar
šnek

1000+
 
Reputace: 75
Příspěvky: 1207
Registrován: 04 srp 2008, 11:29
Bydliště: České Budějovice, tel.: 603 255 012
Skútr / moto: Honda FJS 600 Silver Wing
Tuning / úpravy: stavitelné plexi Kappa Airstream, vyhřívané hefty Saito, kufr Givi Maxia 55

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod ravoj » 24 srp 2013, 13:22

jak píše šnek.. polyš se dává zvenku kvůli tzv. tepelnýmu mostu..

Ale hlavně jde o tom, co všechno máš nad překladama.. jestli 2 patra baráku, nebo jen 60cm zdi a pak trámy a střechu..

radši bych tam dal všechny 4 překlady.. práci si už neušetříš a máš je koupený..

co se týče přesahů.. já mám francouzský okno na terasu pod překladama z traverz (délka okna 240cm) a na jedné straně mi to leží na 10ti cm a na druhé na 15ti.. a taky se to nehlo a nic kolem nepraská..

když uděláš velký kapsy, tak se to jen hůř vyrovnává když ty překlady podmazáváš, plus zvrchu dozdíváš.. prostě jen víc práce..

a bourání.. opět souhlas se Šnekem.. jak jsou překlady usazený, tak není problém bourat.. akorát do toho moc nejeb kangem.. ty vibrace by Ti mohli rozhodit domazání nad překladama ..
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod sollik » 24 srp 2013, 21:08

Kangem? To asi nebude to auto od Renaultu, že ??? :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod ravoj » 24 srp 2013, 21:36

RÓMster nebude od Škody... jen hezky pracuj.. pak dej vědět jak jsi dopadl..
ravoj

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 82
Registrován: 17 led 2013, 23:54
Bydliště: Vyškov, původem Brňák
Skútr / moto: Capirelli Maximus 50, Honda FES Pantheon 125

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod sollik » 24 srp 2013, 22:12

Ono už to víc pracovat snad ani nejde .............usazovat 80-ti kilový překlady do výšky 2,2 m jen s manželkou (pro kterou je těžká i tvárnice z porobetonu 10 cm) , to se jeden celkem nadře :lol:

29.8. edit:
Tak tady je to moje "díra" a fotka během realizace. Já střídavě zvedal překlad na jedné a na druhé straně a žena pod něj vždy zašoupla paletu, následně pak porobeton až jsme se dostali na požadovanou výšku. No a pak už jen opatrně pajcrem přesunout na špalíky v kapse. Podmáznout maltou, opět přizvednout pajcrem, odstranit špalík a usadit do malty. A pak že to nejde :D
P1060897.JPG

P1060992.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 29 srp 2013, 15:31, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Dotaz na stavaře či zedníky

Příspěvekod janon » 29 srp 2013, 09:38

A je to! :mrgreen:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha


Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků