Uz jsem tohle vysvetloval jednomu klukovi ze scooter-tuning, ktery si mysli ze kod 150 mu umoznuje jezdit na 125/11KW. Zatim jezdi na 125, ale podle mne do prvni poradne kontroly.
Tady jsou veskere informace pro ty co v tom jeste nemaji jasno:
Kod 150 omezuje skupinu A1 do 50cm3.Tady je odkaz na vsechny harmonizaci kody ktere se vam mohou objevit v ridicaku.
http://www.sagit.cz/pages/sbirkatxt.asp ... d=76&typ=r
Tady je jeste odkaz na prestupky a postihy, jinak neznalost zakona neomlouva, takze povinnosti nas vsech je tohle vse vedet.
http://www.novapravidla.cz/prestupky_a_ ... prestupku/
Pozor je tam jeste jedna zasadni zmena, ktera se tyka starsich rocniku co maji pouze skupinu B a jezdi stale na motorce o obsahu 50cm3, ktera my vyssi konstrukcni rychlost jak 45km/h.
Od 1. července totiz dochází k prvni pohled k drobné, ale ve skutečnosti velmi významné změně ve vymezení řidičského oprávnění skupiny B.
Od 1. července 2006 budou všichni držitelé řidičského oprávnění skupiny B, tedy i ti stávající, přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Zatímco doposud (od 1. ledna 2001) bylo nutné mít samostatné řidičské oprávnění skupiny AM, nyní již nebude potřeba, neboť skupina B ho v sobě plně zahrne. Nebude tudíž nutné, aby řidiči mopedů, kteří jsou držiteli oprávnění skupiny B, byli vedle současně držiteli oprávnění skupiny AM.
Důležitou informací také je, že tuto novinku nebude nutné žádným způsobem zapisovat ani do starých, ani do nově vydávaných řidičských průkazů. Změna rozsahu oprávnění totiž vyplývá přímo ze zákona, obsah zápisu do řidičského průkazu se nijak nemění.
Takze pro skutry, pionyry atd. proste vse o obsahu do 50cm3 a ma vyssi konstrukcni rychlost jak 45 km musis delat dalsi opravneni, coz je prave ona zminovana skupina A1 -150 , kterou vlastnis ty.
Jinak bezni policajti tyhle kody jeste moc neznaji protoze je to novinka, ale postupem casu znat budou.