Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

cbs,abs,abc,ac-dc - různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 15:30

tak podle mích skušeností se auto se zablokovanýmy koli chová jak sáně a jede a jede ajede.....proto se používajía vědčích vah elektromagnetické retardery motorový brzdy ......

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 15:51

Myslím, že se tu nebudeme bavit o automobilech a jejich brzdných systémech. Zkusíme zůstat u našich skůtrů nebo maximálně u motocyklů. Já bych rád věděl v čem lidém kteří se zastávají systému CBS spatřují jeho přínos. Bohužel teď budu muset asi odejít od compu ale jak budu mít trochu volného času tak vysvětlím i problematiku ABS na motorkách. I když jak už jsem řekl bych ABS ještě u určitého typu skousnul ale důální systém brzd nikdy!

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 15:54

já to duální brždění taky nesnáším příde mi to strašně umělí párkrát jsem stím jel a už nikdy víc jasně zviknout se dá na všechno ale tohle nikdy ... motorka spíš ovládá vás než vy ji a takoví ty přenosi hmotnosti ze zady dopředu a opačně jsou taky ko takže průjezdy zatáčkou prostě nejsou to pravý

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 16:04

Přesně tak. Když onehdá Jawa začínala s ABS, měl jsem možnost to trochu otestovat a nebylo to špatné. ABS na předním kole celkem chápu, protože přebrždění předního kola skoro vždy způsobuje ztrátu kontroly a hlavně v podstatě neexistuje situace, kdy by se smyk předního kola dal nějak využít. U zadního kola už ABS nechci. Tam už mnohdy přebrždění kola a jeho smyk používám úmyslně. No a CBS a spol... Podívej, když natvrdo dobržďuji do zatáčky, používám obě brzdy. Při nájezdu do zatáčky jak se postupně zvětšuje náklon, tak potřebuju přední kolo odbržďovat aby se jeho adheze využívala pro vedení stroje, ale zadní kolo mám dál zabržděné, nebo i přebržděné. A hlavně si ten brzdný účinek potřebuji sám citlivě dávkovat a nechci, aby to za mě dělala motorka...

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 16:36

Zaplať Bůh, že jsou ještě pořád lidi co umí jezdit na motorce :D :D :D
Jenže to "blondýně" nevysvětlíš.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:05

jen pro zajímavost. Takhle se se systémem ABS seznámil profesionální závodník (zdroj motorkari.cz)

"Mám zařazený šestý rychlostní stupeň, plný plyn a zhruba u cedule 200m začínám brzdit, stejně intenzivně jako na ZX-6tce. Nástup brzd jsem ještě registroval, ale poté okamžitě jakoby přední brzda rezignovala na můj povel a brzdila pouhými 70% po úsek, troufám si říci, 80 metrů. Samozřejmě, že jsem do šikany nezatočil a s ještě vykulenýma očima jsem se propletl mezi balíky. Doslova mě po tomto manévru polilo horko, a další zatáčky jezdím s větší rezervou, než doposud.
V podmínkách při kterých jsme testovali tento systém brzdového ústrojí, je dle mého názoru v provozu nebezpečný. Kolikrát se mi v životě stalo, že jsem musel velmi rychle reagovat na vzniklou situaci v běžném provozu razantním zmáčknutím brzdové páčky, abych předešel hrozícímu nebezpečí. Obávám se, že v sedle Hondy vybavené nevypínatelným systémem C-ABS se stává řidič tohoto motocyklu zranitelnějším. Jeho reakce včas zabrzdit a předejít neštěstí je totiž ovlivněno tímto systémem, který z ničeho nic jednoduše nezabrzdí tak, jak byste v danou chvíli potřebovali"

Ve skutečnosti je to ještě horší. Pokud "logika" ABS vyhodnotí při ostrém brzdění rozdílné otáčky předního a zadního kola tak to jede dál jak urvanej vagon a jediný způsob jak zastavit je 20m lana a kotva :evil:
A to se zatím bavíme jen o ABS a ne o šílenosti CBS!!

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:10

jj pro skušené piloty je abs nepotřebné a možná i nebespečné ale v pohodě jestli se necítíte tak si stim jezděte :twisted: _samozřejmě vtip nechci nikoho urážet :D

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:22

Myslim, ze je to vsechno jen Ceska poza "woe umim jako brzdit lepe nez tahleta elektronicka vec". Rekneme ze tak umi 10% vyvolenych a je dosti pravdepodne, ze mezi ne ja, ani vy nespadame. Moderni ABS reaguje daleko rychleji nez clovek, ted mam namysli cyklus reakci blokace kola- odbrzdeni kola. Ale napriklad ABSko co je na Burakovi dle meho nazoru musi mit reakcni dobu pekne mizernou. A to protoze pokud ma senzor snimajici diry v tom disku, je klicova hodnota velikost mezery mezi kazdou dirkou a ta mi prisla obrovska.
Takze za mne ABS rozhodne ANO.

Co se CBS tyce mam ho na skutru a jeho zasahy jsem nejak nezaregistroval. Pruser by nastal v nejakych krajnich situacich, ve ktery ja skutr nepouzivam.Typicky led. Co se uzivatele tyce, je to asi jako Bahnakova oda na skutry s plosinkou. Trh si zada oboji a tak je to spravne.

Jakmile bychom zacali rikat ze pouze toto reseni je spravne, muzeme se vratit zpet na stromy :D

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:29

To Sectoid: Jen pro zajímavost. Jakou máš praxi ? Díky

A žídné ódy. Jen mi prostě rovná podlaha přijde praktičtější. Ale to je každého věc. :D

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:31

nikdo nepíše teda pokud vím , že to umí líp dobře to napsal bahnák:Radši budu brzdit blbě ale sám .
i za tu cenu že si rozbiju držku ale aspom budu vědět že žiju a rozhoduju se sám za sebe za chvíli už člověk nebude dělat nic kdyt už i ty blbý škodovky parkujou semy

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:36

Radši budu brzdit blbě ale sám, Je poza. Hloupá Poza. Ale nebudu delat vlny, takze pujdu s davem a:
"abesko je napycu woe, my chlapi mame radi veci pod kontrolou"

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:37

Asi budete mít každý kus pravdy. Je to tak: těch pár procent nadaných jezdců, kteří se umějí se strojem sžít a cítit jeho potřeby, přesně odhadnout adhezi pneu a sílu na páčky, ta elektronická udělátka asi nepotřebuje. Závodníkům mohou vysloveně vadit. Ale zbytek průměrných a podprůměrných řidičů, to je ta většina, do které patřím. Myslím, že když je to dobře odladěno, tak to spoustě lidí ušetří horké chvilky. Je otázka, zda by to u skútrů a cesťáků mělo být vypínatelné? Dokáže běžný motorkář odhadnout svoje schopnosti?

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:40

Bahnak mozna ano, ja ne. Takze ja beru abs.


Mimochodem v dobe telecich let jsem mel 120tku. Troufnul bych si rict, ze me to lecos naucilo k jizde na ledu a snehu. Ale ackoliv mam momentalne auta s abs i bez abs, do budoucna jedine s ABS. Leda pokud budu bohaty, tak nejaky youngster si koupim na blbnuti bez elektroniky.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:40

Sectoid nemáš pravdu, nebo spíš jen částečně. Nezapomeň, že jízda na motorce je mimo jiné o radosti. Podívej, na autě mám různé elektronické systémy a jsem rád, protože s tím jezdí manželka, vozí děti a tak. Ale když se v zimě jdu svézt pro radost, vypínám všechno, co jde. A ABS nejde a štve mě to. Protože pro radost znamená, že si sám určuju, kdy pojedu dveřma napřed. A pro ženu to zase všechno zapnu... To samé na záchrance. Nestojím o to, aby si sama ubírala, protože se jí nelíbí, jak jedu. A není to žádná póza. Ostatně můžeme na kluzkém povrchu vyzkoušet, jestli to umím líp já, nebo elektronika. Už jsem to zkoušel mockrát a zatím vedu... :lol: Nevadí mi pokrok. Vadí mi to, že lidé přestávají umět jezdit, protože za ně auto (motorka) dělá spoustu věcí samo...

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 17:41

prostě klasická hospodská otázka která nemá odpověd je to podle osobního v kuso ale aspon je tu živo dokat to někdo nezačne brát úplně vážně
Odeslat odpověď