Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 22:07

sohlasí jen bych to nehnal zas do těch extrémů :D krásně napsaný jenže to co vidíš ty jako minus vidí petas jako plus takže je to čistě na osobním v kusu
a že to tak propaguje honda když Hayden měl vyjímku na stabilizaci aby moh jezdit driftem :twisted:
jinak krásně napsaný

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:14

s cbs jsem se za posledních pár dní dostal do stavu kdy zadní kolo stojí ale kontrola předku je ok. a proto mám pocit že to přehnané není. pokud by to bylo tak špatné čekal bych i přední kolo bez kontroly. takže poměr nastavení je asi takový jak má být

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:21

SMYSL ???????

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:24

běžná jízda na mokru a podle cbs nezareagovalo přehnaně. intenzivní brždění zadku zablokuje i na delší dobu kolo ale předek jede dál a aniž bych o tom věděl určitě pomohl ve výsledné brzdné dráze. na páčku předku jsem nesáhl

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:27

Krásný na tom je, že máme možnost volby. :wink: :P

Já volím tu s ABS :wink: :P

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:39

problém je v tom, že možnost volby díky EU nebude :evil:

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:41

to TOM: Tohle ale nemyslíš vážně? Takhle normálně jezdíš? :mrgreen:
Na mokru skutečně blokneš zadek aniž by jsi zablokoval předek.Jenže to jedeš rovně a na celkem držícím podkladu. Až napadne sníh, tak Tě pozvu na projížďku abys pochopil :D
Naposledy upravil Bahnak dne 18 lis 2010, 01:11, celkově upraveno 1

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:42

super můžu s váma ? dáme plochou dráhu... :twisted:

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:47

Bahnak: Zapomínáš na to, že motocykly jsou vyráběny pro bezpečné ježdění po veřejných komunikacích za běžného provozu. Ten styl jízdy jaký popisuješ v první variantě na předchozí straně nA silnici rozhodně nepatří. Ta druhá varianta - tedy bahno v zatáčce a za ní traktor - ABS umožnilo motorku ovládat a najít únikovou zónu. Navíc vyhláška jasně praví, že máš rychlost a styl jízdy přispůsobit podmínkám provozu tak, abys byl za jakýchkoli podmínek schopen bezpečně zastavit na vzdálenost na jakou máš rozhled. Nechci tu mudrcovat, nebo dělat dělat přednášku, ale neměl bys zapomínat na to, že většina z nás se chce na motorce a na skůtru už tuplem jen pěkně projet, provětrat a hlavně se v pořádku vrátit domů .....
Naposledy upravil sollik dne 17 lis 2010, 23:57, celkově upraveno 1

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

17 lis 2010, 23:52

U BMW brzdi dual tak, ze pokud brzdim predni brzdou, tak duraz jde na predek a zadni kolo jen pribrzduje nikoliv blokuje a to vse pod kontrolou ABS. U brzdeni zadni brzdou je duraz na zadni kolo a predni kolo jen pribrzduje a to vse opet pod kontrolou ABS. Smysl??? ano ten to ma. Brzdily dve kola, tak brzdna draha je podstatne kratsi nez u brzdeni jen jednou brzdou na jedno kolo. Pokud potrebuji za jizdy zpomalit, tak pouziji zadni brzdu a o brzdeni batuzek temer nevi a mne nikdo zezadu neuderi helmou do hlavy. Pokud potrebuji intenzivne brzdit a je jedno v jake situaci, tak pouziji predni brzdu a to uz je brzdny ucinek tak intenzivni, ze to vnimam i ja a batuzek se vetsinou svym telem o mne opre, protoze se rukama ve zprimene poloze stejne nedrzi. Nastesti u BMW je system Telelever, ktery ma antiponorovaci efekt pri brzdeni a svymi vlastnostmi rovnez znacne prispiva ke zvyseni aktivni bezpecnosti.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

18 lis 2010, 00:03

To sollik: Dobrá, budeme tedy polemizovat. Jak jsi přišel na to, že sportovní svezení nepatří na silnici?? Jde jen o to aby probíhalo v rámci stávající podmínek a byl při tom používán mozek. Nechápu proč bych se nemohl svézt sportovně na silnici kde mám dostatečný přehled. Tak všichni co mají sporty a umí jezdit by měli prodat motorky a jezdit autobusem? Můžeš mi vysvětlit proč? A tvoje mentorování o přizpůsobení rychlosti jizdy........ Až si někde lehneš v situaci kterou mohl předpovídat tak leda pán Bůh, vzpomeň si co jsi tady napsal.
le vrátíme se k problému o kterém tohle vlákno je. Chtěl bych vědět k čemu je dobré CBS. Zatím mi nikdo nenaznačil nic co by mělo jen nepatrný náznak logiky.
Jáké máš zkušenosti s různými druhy motocyklů s ABS a bez něj a s CBS a bez něj? Kolik jsi s nimi najel kilometrů?
Ať to můžeme shrnout a udělat potom nakonec závěr. Díky :D

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

18 lis 2010, 00:08

Něco málo informací jsem našel i tady:

http://www.gsxr.wz.cz/brzdy.htm

Úkolem CBS je plynulé a optimální rozložení brzdné síly.

Jako na každou věc, tak i na CBS, ABS apod. budou rozdílné názory. Jak už jsem psal, tak já zvolil stroj s těmito podpůrnými systémy a nelituju. Zatím tu je stále možnost volby, ale i to že mají být podobné systémy montovány do motorek povinně o něčem svědčí.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

18 lis 2010, 00:16

to Rady: pořád mi uniká ten smysl. Já mám na motorce(skůtru) dvě brzdy a já rozhoduji kterou a jak použít. Měly by to učit už v autoškole. Možná někomu vyhovuje že něco brzdí za něj protože brzdit neumí nebo protože třeba není schopen přehmátnout z rukojeti plynu na páčku a nespadnout při tom z motorky nebo protože prostě chce mít "elektronický brzdový systém" je to nakonec jeho věc. Duální systém spojený s ABS nebude tak nebezpečný jako "CBS" drátu tahající za táhlo pumpy ale je naprosto stejně nesmyslný. Věřím pevně, že mě ještě mnoho lidí bude přesvědčovat že jsem smysl nepochopil a že je to moderní záležitost podporující bezpečnost. Nepřesvědčíte mě. CBS je nehorázná a nebezpečná komerční pitomost kterou není rozumně schopen obhájit ani výrobce. I když připouštím, že v současné době není nadpoloviční většina zákazníků schopná ani poznat jestli tenhle systém mají nebo ne.Vyhovuje jim že nemusí sundavat u skútru ruku s plynu a stačí jim brzdit jen levou :evil: Některým to stačí i do smrti :(

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

18 lis 2010, 00:22

a volíš Losnu nebo Mažňáka ? :mrgreen: Co člověk to názor. A ať už jezdíš(te) s ABS, CBS nebo CBS s ABS a nebo bez ničeho, tak důležitý je, že nás to baví! A vo tom to je! :wink: :P

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

18 lis 2010, 00:26

Nerozumím jdu na brzdy a přední kolo mi podklouzne? Je každému snad jasné, že na mokru sebelepší "borec" si při extrémním dobrždění před zatáčkou lehne. S ABS, jako u auta je to ještě směrově ovladatelné.Nemusím jezdit do zatáček,rozjeďte se rovně po trávě a ostře zabrzděte bez ABS a změńte směr.Ani to nestačíte, protože se začnete smýkat buď nalevo, nebo napravo podle těžiště jak sedíte. Další faktor,leknete se, nejste připraven a ležíte. S ABS se to dá ještě směrově ovládat, neboli řídit, jako u auta.Dnes již snad žádné nově vyráběné auto bez ABS asi není, mimo speciálních supersportů , Měl jsem ho na autě už z roku 1986 a pak u všech cca 40kusů. to jsem odbočil. Je to podle mě nezlobte se, trochu vychloubání a přeceňování svých schopností. Nevím jakou "kládu" jezdíte,ale i s ABS se dá jet velmi rychle a bezpečně.Někdy bych se s vámi jel rád projet tzv. rychlejší jízdu, abych něco odkoukal. Na okruhu nevím, možná pár vyjímek.Kamarád jezdí na CBR s ABS na okruhu a nikdy si nestěžoval na brzdy.Ale většina 99% lidí i vyježděných za normálního provozu, ne na okruhu ABS uvítá a přispěje k bezpečnosti a ovládání motorky v krizových situacích. V tomto zásadně nesouhlasím s Bahňákem i když vím, že je testovacím jezdcem a bývalým továrním jezdcem Jawa.Určitě má velké zkušenosti a poznatky, ale asi to cítí on jinak. Myslím si a mezi ně se i počítám a je mi 50, od 12let jezdím na "černo"na motu a už jsem něco najel a měl v ruce pár strojů a že technika mi jde v ruce a ne proti mě.Dnes s tím již nic neuděláme,silnice jsou přeplněné a výrobci auta i moto prošpikují elektronikou a veškerými vymoženostmi. Auta i mota nás potom na servisu budou stát moc peněz. Jediné, co můžeme do budoucna udělat, tak si nechat staré osvědčené auta,mota a na stáří nehledět. Starat se o ně a jezdit a myslet si o tom své, být za každou cenu in a na moderním? :lol: :lol:
Odeslat odpověď