Neberu tohle jako "omezení" demokracie ze strany EU, i když se jistě dá najít spousta jejich rozhodnutí, která jsou bezesporu chybná a spíš komplikují náš život než ho zlepšují (ukázková jsou biopaliva).
Ale beru to tak, že pokud bychom trvali na demokracii v tomto směru, tak si budeme svobodně vybírat při koupi auto/moto, jestli chceme bezpečnostní pásy, ABS, airbagy, ale také kotouče nebo bubny, karburátor nebo vstřikování, posilovače brzd a řízení nebo třeba zpevněný bezpečnostní rám nebo auto z papíru, které se i při menším nárazu zbortí a nikdo v něm nepřežije.
Vím, že se dá jezdit i s karburátorem, sytičem, s bubny bez posilovače (mám teď na mysli spíš auta), ale komfort jízdy a tím i nároky na řidiče jsou odlišné a dnes je nesrovnatelně vyšší hustota provozu než v 70. nebo 80. letech.
Povinné svícení je kapitola sama pro sebe, dokážu pochopit, že by od určitého roku výroby byla všeobecná povinnost mít na auto/moto DRL - tedy jedno přední světlo s malým odběrem, které se rozsvítí automaticky po nastartování, ale vše ostatní je zbytečná buzerace.
A co se týká ABS na moto, vždy tu budou zarytí odpůrci, tak jako pánové v Top gearu vždy poplivou auto, kterému na okruhu nemohou vypnout EPS nebo TC. Takže respektuji tento názor a uznávám, že systém by měl být vypínatelný. Ale představte si těch soudních sporů v USA i jinde, že to někdo vypnul a nevěděl o tom...