Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 08:57

pěkný videjko..ABS má svuj smysl,ale popravdě na takovýhle vodě brzdí na krev je úplnej deb.... :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 16:47, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 09:49

asi tak video kde jezdec jde jen do plných brzd nic nepřináší dobrej průměrnej jezdec by měl dokázat napodobyt či jak to říct abs nebo dual dřív to bylo normální ... :(

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 09:58

Tak to je asi simulace toho, kdyz do plnych brzd proste pujdes...treba kdyz ti auto neda prednost...
Samo, ze kazdy by mel umet se svoji motorkou tak, aby zabrzdil za kazdych podminek...abs je vyhoda a u vetsich moto rozhodne velke + :) snad jen krome BMW R1200GS A, ktery jede z pisecneho kopce a zapomene si to vypnout ;)

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 11:29

napodobniť ABS sa dá za predpokladu, že máš čas a priestor, lenže v krizovke páčky brzd nestlačíš 6x za tri sekundy a to je ten rozdiel, určite sa ti to koleso zablokovať podarí mininálne pri druhom stlačení...keď si všimnete pri detaile predného kolesa zo zapnutým ABS sa kolo nezablokuje ani jediný raz, moja osobná skúsenosť v krizovke pred prechodom chodcov na suchej vozovke taktiež na plné brzdy B 650 Exe a důchodkyně si naďalej užíva a ja nesedím v base a mám stále vodičák, za mňa skúter jedine s ABS :)

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 11:56

Kdyz jsem se vracel z Vidne tak jsem se prede mnou pomale jedouci vozidlo rozhodl predjet. Kdyz uz jsem byl ve fazi predjizdeni, tak tento ridic na posledni chvili aniz by se podival do zrcatka vyhodil blinkr do leva a zacal odbocovat do leva. V ten moment jsem mel dve mozne reseni. Bud brzdit co se da a doufat ze to ubrzdim a nevrazim mu do dveri. Jelikoz jsem ale jel dle historie garmina 73km/h, dost hodne prselo (voda tekla po vozovce), tak jsem vedel, ze bych to neubrzdil. Proto jsem zvolil variantu druhou a tak jsem maximalne brzdil a snazil se ho predjet z prava. Bohuzel ten osel zrejme zaregistroval co se deje a zabrzdil take. Takze mi jeste vytvoril prekazku v miste kde jsem predpokladal ze on jiz nebude. Po celou dobu brzdeni jsem citil ac jsem byl v naklonu do prava jak pracuje ABS (motocykl se doslova sunul po vozovce) a diky tomu jsem to nepolozil. Pred nim jsem pak brzdy uvolnil a max. to strhl do prava. To auto kdyz jsem mijel, tak tam byla mezera na papir.
Po teto zkusenosti bych proto cestovni motorku bez dualu v kombinaci s ABS nechtel. Nejake simulovani ABS lze uplatnovat jen pri zataceni na snehu nebo kluzke vozovce. Nikoliv vsak v situaci kdy clovek neceka a potrebuje max. brzdit. udrzet motocykl na dvou kolech a hlavne dobrzdit.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 15:04

Předem podotýkám, že se nebavím o CBS ale o ABS ! To jen pro uklidnění odborníků na systém CBS kteří mě tu v poslední době okřikovali co že si to dovoluji hájit svůj názor na zázrak který vymysleli geniové od Hondy. Takže pánové nehovořím o CBS !!!!

Především bych chtěl upozornit že Honda jako první podepsala z komerčních důvodů evropskou chartu pro bezpečnost silničního provozu (European Road Safety Charter), která je zase hlavní součástí plánu EU podle kterého mají byt od r. 2012 všechny motocykly prodávané v Evropě vybaveny systémem CBS/ABS !! : :evil:

Takže zase nějaký odborník který stoprocentně nikdy v životě na motocyklu neseděl bude vymýšlet předpisy o motorkách a zároveň o tom, jak mají být zakřivené banány a okurky.

Ale zpět k ABS. Na rozdíl od jiných nejmenovaných brzdových nesmyslů považuji ABS na motorce/skůtru za dobré a užitečné zařízení. Rozhodně v určitých situacích a pro běžné a začínající řidiče přináší nemalý prvek bezpečnosti. Jako všechno má ale i tento systém určité vlastnosti které moc příjemné nejsou. Především bych chtěl upozornit na skutečnost, že je určitý rozdíl v praxi s ABS na skůtru a na motorce. Na skůtru jsem prakticky nezaznamenal situaci kdy by ABS "vadilo". Na motocyklu jsem těch situací zaznamenal řadu! Nutno však přiznat, že to ale bylo pouze sportovnějším stylu jízdy.
Celá žáležitost není zdaleka tak jednoduchá jak by se na první pohled zdálo. ABS na motorce a ABS v autě (respektivně jejich řídící jednotky) se diametrálně odlišují. Samotných systému vyhodnocování obvodových rychlostí kol na motorce je celá řada.
Protože je pro mě elektronika španělskou vesnicí tak se nebudu pokoušet tady něco o těchto obvodech vysvětlovat ale jen jako základní: U motocyklů dochází při ostrém brždění a současném odřazování k praktickému zastavování zadního kola, k jeho odskakování od podkladu a podobným neplechám. Pokud elektronika vyhodnotí tuto situaci jako smyk kola - odbrzdí !
Pokud příletíte na standardním českém tankodromu na brzdách před vingl a předek vám na nerovnostech začne poskakovat - elektronika odbrzdí! V praxi to na suchu vychází tak, že s ABS zabrzdíte hůře než bez něj. Na skůtrech a velkých cestovních motorkách se ale takhle dravě nejezdí a systém ABS funguje k plné spokojenosti majitelů.
Jako největší novinku uvedla Honda speciálně pro třídu supersport nově vyvinuté ABS na modelu CBR 600RR. Pro zajímavost uvádím komentář profesionálního testovacího jezdce na okruhu když vyměnil klasické CBR za model s ABS:
text Tomáš Mikšovský"

"jak viděl C-ABS profesionální závodník
Když slyším, že sportovní motocykl disponuje systémem ABS, naskakuje mi husí kůže. Navzdory tomuto jevu jsem se odhodlal a ve vší zvědavosti otestoval funkčnost brzdového ústrojí přímo na mosteckém autodromu. Nutno připomenout, jaké panovaly povětrnostní podmínky a stav závodní tratě. Slunečno a čerstvě vyčištěno! Ideálním místem na zkoušení byla bezpochyby cílová rovinka a následné brzdění do pomalé šikany.
Mám zařazený šestý rychlostní stupeň, plný plyn a zhruba u cedule 200m začínám brzdit, stejně intenzivně jako na ZX-6tce. Nástup brzd jsem ještě registroval, ale poté okamžitě jakoby přední brzda rezignovala na můj povel a brzdila pouhými 70% po úsek, troufám si říci, 80 metrů. Samozřejmě, že jsem do šikany nezatočil a s ještě vykulenýma očima jsem se propletl mezi balíky. Doslova mě po tomto manévru polilo horko...."

Takže samozřejmě jsou situace, kdy ABS na motorce je nebezpečné. Za běžných podmínek ale zastávám názor že je spíš přínosem. Jeho použití bych ale viděl ve velkých cestovních motorkách a skůtrech. Na sportovní motorky podle mě nepatří.
Dalo by se o tom napsat ještě spoustu dalšího materiálu ale shrnul bych to asi takhle. Bral bych skútr s ABS kdyby ale fungovalo pouze na předním kole a šlo vypnout :mrgreen:

Na závěr zdůrazňuji, že je to pouze můj názor a nikomu ho nevnucuji.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 15:22

Sám k tomu můžu napsat jen tolik: ABS mi už 2x zachránilo zadek. Na druhou stranu můj styl jízdy určitě neni o překonání rychlostních rekordů a už vůbec né extrémní, takže se můžu stotožnit s větou: "Na skůtrech a velkých cestovních motorkách se ale takhle dravě nejezdí a systém ABS funguje k plné spokojenosti majitelů."

Napsaný je to moc pěkně :wink: :P

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 16:07

Souhlasím s Bahňákem, na supersporty ABS nepatří, na ostatní ano!
Nadhodím téma jak vidíte další systém v autě ASR. Mám ho ve Sprinteru (náhon na zadek) a musím říct, ještě štěstí, že ho inženýři z Mercedesu udělali vypínatelný jinak bych se na ledě a sněhu nerozjel a ani na takovém povrchu nezaparkoval...ani na rovině. :shock: :? :roll: :)
Naposledy upravil FunTom dne 10 pro 2010, 17:15, celkově upraveno 1

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

09 pro 2010, 23:26

co je to APS? popisuješ to jako systém protiskluzu?

ASR mám v autě jako protiskluz, je to vypínatelné a zjednodušeně to funguje tak, že jakmile elektronika zjistí, že se protáčí kolo/kola, ubere otáčky motoru, aby se pneu chytla a nedošlo k prokluzu.

V zimě to funguje ale na pytel, protože při i mírném kopci jakmile kola proklouznou, otáčky padají a padají, kola mírně prokluzují a otáčky jsou zase dolů až to chcípne. v zimě tedy nepoužitelné. Proto to mají asi vypínatelné.

Jinak u firemního auta při předání jsem listoval manuálem a koukám ABS,ESP,ASR,MRA a kdoví co ještě, tak jsem to zaklapnul a šel to na ten sníh zkusit, vesměs vše na vypínač a když všechno zapnu mohlo by to na displej napsat LAMA a když to vypnu mohlo by tam zkočit McRAY :D

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

10 pro 2010, 09:45

Rady píše:Kdyz jsem se vracel z Vidne tak jsem se prede mnou pomale jedouci vozidlo rozhodl predjet. Kdyz uz jsem byl ve fazi predjizdeni, tak tento ridic na posledni chvili aniz by se podival do zrcatka vyhodil blinkr do leva a zacal odbocovat do leva. V ten moment jsem mel dve mozne reseni. Bud brzdit co se da a doufat ze to ubrzdim a nevrazim mu do dveri. Jelikoz jsem ale jel dle historie garmina 73km/h, dost hodne prselo (voda tekla po vozovce), tak jsem vedel, ze bych to neubrzdil. Proto jsem zvolil variantu druhou a tak jsem maximalne brzdil a snazil se ho predjet z prava. Bohuzel ten osel zrejme zaregistroval co se deje a zabrzdil take. Takze mi jeste vytvoril prekazku v miste kde jsem predpokladal ze on jiz nebude. Po celou dobu brzdeni jsem citil ac jsem byl v naklonu do prava jak pracuje ABS (motocykl se doslova sunul po vozovce) a diky tomu jsem to nepolozil. Pred nim jsem pak brzdy uvolnil a max. to strhl do prava. To auto kdyz jsem mijel, tak tam byla mezera na papir.
Po teto zkusenosti bych proto cestovni motorku bez dualu v kombinaci s ABS nechtel. Nejake simulovani ABS lze uplatnovat jen pri zataceni na snehu nebo kluzke vozovce. Nikoliv vsak v situaci kdy clovek neceka a potrebuje max. brzdit. udrzet motocykl na dvou kolech a hlavne dobrzdit.

ano tohle je situace kdy jsou tyhle systémy k nezaplacení

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

10 pro 2010, 12:25

Myslím, že jste to popsali pěkně. Jsou prostě situace, které by se daly popsat termínem "panické brzdění", často v NÁKLONU. Nedání přednosti, dítě či zvíře na vozovce, padlý strom... PROSTĚ TO ZMÁČKNETE A MODLÍTE SE. Zde ABS a možná i CBS jednoznačně ano pro BĚŽNÉHO motorkáře v SILNIČNÍM provozu. Sportovci, duševně nevyvážení jedinci a přerostlá ega nechť se laskavě odklidí na okruhy, kam patří. Howgh.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

10 pro 2010, 12:38

to ajfel: PROSTĚ TO ZMÁČKNETE A MODLÍTE SE ???? no, když myslíš.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

10 pro 2010, 17:17

Bahňáku, tak už je nech... :?

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

13 pro 2010, 10:37

Bahnak píše:to ajfel: PROSTĚ TO ZMÁČKNETE A MODLÍTE SE ???? no, když myslíš.

nic ti nebrání ze skůtra duál system nebo CBS demontovat a nastavit to jako klasický brzdy :D

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

13 pro 2010, 10:45

Tak a tím jsi sepsal ortel nad tématem a jeho nekonečným koncem. mám pocit, že odpůrci cbs a duálů se tu již zmiňovali o snaze odstranit a bez úspěchů. Nechám autory ať se rozepíší. Osobně jsem pod pokličku ani nekoukl
Odeslat odpověď