Diskuze o čemkoli.
11 zář 2014, 16:55
Nechci se zbytečně zabývat experimentováním s hmotností válečků. Pokud máte někdo cenné poznatky, sdělte je, prosím.
Na Burgmanu 125 (tak jako na všech skůtrech) mě vadí absence volnoběžky. Člověk jede 8 km z kopce a zatímco na motocyklu by jej sjel na volnoběh, na skůtru musí trápit motor ve vysokých otáčkách (a zbytečně pálit benzín). Také max. rychlost je vzhledem k celkem slušnému výkonu motoru celkem nic moc.
Rád bych problém alespoň trochu vyřešil snížením otáček motoru. Předpokládám, že by se mohla i zvýšit max. rychlost - špička kroutícího momentu se odehrává již při 6500 ot/min - a snížit spotřeba. Zhoršenou dynamiku bych musel akceptovat.
Válečky mají standardně hmotnost 13 g. Kladu si otázku, jak by se skůtr choval s válečky 14,5 g, případně 15,5 g.
Pište své poznatky (spotřeba, max. rychlost, dynamika, ostatní dojmy).
11 zář 2014, 17:19
Myslím, že s laborováním tohoto typu by mohl pomoct třeba Scootland. V Brně mají motorovou brzdu, kde by měly být tyhle parametry vidět. Třeba Burgmana testovali a podělí se o zkušenosti.
11 zář 2014, 18:11
Vyměň klasické válečky za Dr.Pulley (pulíky) a máš po starostech...Doporučuje výrobce dát o cca 10% lehčí než originál a také mírně tvrdší kontrastku. Jestli tam máš origo 13g, tak tam dej 12 nebo 11,5g a budeš spokojený...Dynamika se zvýší nepatrně, ale zvýší se maximálka a sníží otáčky v celém spektru jízdy...Za mě naprostá spokojenost..
EDIT: nemluvě o daleko větší výdrži Pulíků oproti normálním válečkům.
11 zář 2014, 20:31
No s tymi Dr. Pulley a ich odporucanou vahou to nie je take jednoznacne. Ja som si tu namahu dal a skusal som na mojej Aprilke 4 rozne vahy, nakoniec som tam nechal o chlp tazsie puliky ako original valceky. Original boli 13,8g valceky a k mojmu motoru s origo variatorom mne pasuju najlepsie 14g Dr. Pulley. Skusal som este 12,5g, 13g a 13,5g. S nizsou vahou bol motor zbytocne uvrestany ale dynamikou nic moc. Treba ladit podla charakteru motora, priebehu krutiaceho momentu a vykonu, vahy jazdca, ale aj podla toho co od toho kto ocakava.
11 zář 2014, 20:41
To je samozřejmě pravda, ale od něčeho se musí tazatel odpíchnout.... Já vsadil na jednu váhu a trefil jsem to dle mých představ
Odesláno z mého SM-G350 pomocí Tapatalk
11 zář 2014, 22:49
Suhlasim, okrem toho je lahsie vahu valcekov pridat ako ubrat. Na ladenie a hladanie vhodnej vahy netreba ani kupovat niekolko sad valcekov, najma pri cene Dr. Pulley by to bol trochu drahy spas. Staci vahu zvysit vlozenim napr. kusku hadice vhodneho priemeru do stredu valceku. Na vazenie odporucam digitalnu vahu s presnostou 0,01 gramu (na ebay za par kacek).
11 zář 2014, 22:52
Dík za rady. Domnívám se však, že nižší hmnotnost válečků znamená pravý opak toho, co chci - motor bude točit ještě více.
Myslím, že motor pracuje ve zbytečně vysokých otáčkách. Na rovině dosahuji rychlosti 105 km/h a když jedu z Mohelničáku na Mor. Třebovou (docela prudký a táhlý kopec), tak se motor točí jako turbína a na tachometru max. 120. Myslím, že se motor přetáčí (pracuje v oblasti za výkonovou špičkou).
11 zář 2014, 23:12
Maximalna rychlost je dana prevodom (variator + prevodovka + priemer zadneho kolesa). Ladenim variatora bez zmeny prevodu maximalnu rychlost neovplyvnis. Ak chces len znizit otacky tak potrebujes tazsie valceky za cenu zhorsenej akceleracie. Dr Pulley umoznuju vyssie otacky pri rozbehu a zaroven nizsie pri ustalenej rychlosti. Zaroven mozu mierne zvysit maximalku, nakolko vdaka svojmu tvaru vytlacaju remen vyssie ako standardne valceky, cim sa zmeni prevod v prospech vyssej maximalnej rychlosti.
11 zář 2014, 23:26
Máš pravdu. Max. rychlost asi válečky neovlivním. Těžší válečky nevytlačí řemen výše, než umožňuje tvar řemenice. Otáčky, spotřeba a dynamika se ovšem změní. Protože nemám k dispozici brzdu, budu asi muset experimentovat.