Nechci se zbytečně zabývat experimentováním s hmotností válečků. Pokud máte někdo cenné poznatky, sdělte je, prosím.
Na Burgmanu 125 (tak jako na všech skůtrech) mě vadí absence volnoběžky. Člověk jede 8 km z kopce a zatímco na motocyklu by jej sjel na volnoběh, na skůtru musí trápit motor ve vysokých otáčkách (a zbytečně pálit benzín). Také max. rychlost je vzhledem k celkem slušnému výkonu motoru celkem nic moc.
Rád bych problém alespoň trochu vyřešil snížením otáček motoru. Předpokládám, že by se mohla i zvýšit max. rychlost - špička kroutícího momentu se odehrává již při 6500 ot/min - a snížit spotřeba. Zhoršenou dynamiku bych musel akceptovat.
Válečky mají standardně hmotnost 13 g. Kladu si otázku, jak by se skůtr choval s válečky 14,5 g, případně 15,5 g.
Pište své poznatky (spotřeba, max. rychlost, dynamika, ostatní dojmy).