to wochomurka : tvá logika je mi blízká.....potřebuju taky větší auto......mám Scenika II, když jsem ho kupoval v Renaultu, byl pro mě základní faktor nacpat tam 3 dětský sedačky.....což šlo a tenkrát byl za slušnou cenu ( 2008)...dne je o 100 000 nová generace lacinější. Teď jsem po pěti letech uvažoval, zda koupit něco jiného....u Scenica jsem zjistil, že nám nestačí kufr.....žena si pořídila 55 kilového gaučového psíka a je problém s převozem. Hodně uvažuju nad Lodgy.....za solidní peníze dost muziky.....ve full option to stojí kolem 365 000 s daní, což je skoro 200 000 pod tehdejším výdajem za Scenika. To znamená pro mě, míň vyhozených peněz na začátku a menší ztráta při finálním prodeji.......Scenik mám ted 5 lwt, pokud jej prodám je to skoro 400 000 mínus za 5 let, pokud budu mít Lodgy za 350 000 za 5 let půjde za 100 000 pryč, díra není tak velká a za ty peníze co je rozdíl si můžu koupit každý rok "novýho skutra"
......... auto jsou vyhozený peníze a pokud někdo píše, že dostanu strou technologii v novym kabátě...tak ať .... moje první auto ve dvaceti byl trabant, který se narodil dřív jak já...a jakou jsem z něj měl tenkrát radost, nemám potřebu se honit za lepším, výkonějším a dražším....ty peníze za auto se dají vyhodit jinak a člověk z toho má ve finále i větší radost..... a ještě malý komentář k tem Espace......naftu nebrat 2,2 a 3.0 dci......doporučuju 2.0 dci, ten motor je výbornej a něco ustojí, jen doporučuju vyměnit ojniční ložiska , což není nic cenově zásadního.......