No momentík, můžete mě teda vysvětlit, jestli je potřeba blokovací klíč na variátor a spojku, když to budu dělat tím rázovým utahovákem (i když se to nemá)? Bral jsem to jako že budu mít buď:
1. blokovací klíč a momenťák, což je zdlouhavější, ale správná metoda,
NEBO
2. JENOM rázovou pistoli, kterou udělám trrrrt a budu mít povoleno a pak událám bez dalšího nářadí zase jenom trrrrt a budu mít utažíno "naprasáka".
Nebo se pletu? Proč bych používal blokovací klíč, když budu mít rázovej utahovák? Aby se motor netočil do protisměru, nebo kvůli čemu?
edit:
Jinak ještě podám info k tomu rázovýmu utahováku z Lidlu. Dneska jsem si ho tam pořídil primárně na kola u auta, protože 2x ročně přezovám jednu svojí plechovku a 1-2 firemní popelnice. Další 2 pak přezouvá tchán, takže ten to upotřebí taky. POZOR - v letáku je uvedeno, že má nastavitelnej utahovací moment - ten se ale nastavit nijak nedá! Prostě to utáhne na těch nastavenejch 100Nm, povolit umí až 320Nm a basta. Nic víc, nic míň. Podle popisku v letáku to vyznělo, jako že se dá třeba v několika stupních utahovací moment nastavit, tak jsem zvažoval, že bych si zjistil pomocí srovnání s momenťákem, jakej stupeň znamená jakej utohovací moment a pak to třeba používal i na variátor a spojku. Ale to bohužel nejde.
Dneska jsem si tím jenom zatím zkusil povolit a utáhnout dva šrouby na autě abych zjistil jak funguje a jak se s tím zachází. Šrouby povolil hned. Znova jsem je utáhnul a zkusil jsem ručně povolit ty který jsem utáhnul utahovákem a ty který jsem předtím dotahoval ručně. Byly všechny utažený cca stejně - takže můžu říct, že to utahovák utáhne cca stejnou silou, jako bych to dělal růčo, což je dobrý.
Jinak utohovák působí v ruce kvalitně a bitelně. Jestli si ho někdo pláujete pořídit jako já na kola u auta, tak jo. Ale na vaser a spojku vzhledem k výše uvedenýmu ne.
Naposledy upravil
Mr.Voza dne 24 bře 2016, 16:37, celkově upraveno 1