od Mr.Voza » 24 bře 2016, 15:56
No momentík, můžete mě teda vysvětlit, jestli je potřeba blokovací klíč na variátor a spojku, když to budu dělat tím rázovým utahovákem (i když se to nemá)? Bral jsem to jako že budu mít buď:
1. blokovací klíč a momenťák, což je zdlouhavější, ale správná metoda,
NEBO
2. JENOM rázovou pistoli, kterou udělám trrrrt a budu mít povoleno a pak událám bez dalšího nářadí zase jenom trrrrt a budu mít utažíno "naprasáka".
Nebo se pletu? Proč bych používal blokovací klíč, když budu mít rázovej utahovák? Aby se motor netočil do protisměru, nebo kvůli čemu?
edit:
Jinak ještě podám info k tomu rázovýmu utahováku z Lidlu. Dneska jsem si ho tam pořídil primárně na kola u auta, protože 2x ročně přezovám jednu svojí plechovku a 1-2 firemní popelnice. Další 2 pak přezouvá tchán, takže ten to upotřebí taky. POZOR - v letáku je uvedeno, že má nastavitelnej utahovací moment - ten se ale nastavit nijak nedá! Prostě to utáhne na těch nastavenejch 100Nm, povolit umí až 320Nm a basta. Nic víc, nic míň. Podle popisku v letáku to vyznělo, jako že se dá třeba v několika stupních utahovací moment nastavit, tak jsem zvažoval, že bych si zjistil pomocí srovnání s momenťákem, jakej stupeň znamená jakej utohovací moment a pak to třeba používal i na variátor a spojku. Ale to bohužel nejde.
Dneska jsem si tím jenom zatím zkusil povolit a utáhnout dva šrouby na autě abych zjistil jak funguje a jak se s tím zachází. Šrouby povolil hned. Znova jsem je utáhnul a zkusil jsem ručně povolit ty který jsem utáhnul utahovákem a ty který jsem předtím dotahoval ručně. Byly všechny utažený cca stejně - takže můžu říct, že to utahovák utáhne cca stejnou silou, jako bych to dělal růčo, což je dobrý.
Jinak utohovák působí v ruce kvalitně a bitelně. Jestli si ho někdo pláujete pořídit jako já na kola u auta, tak jo. Ale na vaser a spojku vzhledem k výše uvedenýmu ne.
Naposledy upravil
Mr.Voza dne 24 bře 2016, 16:37, celkově upraveno 1
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP