Diskuze o čemkoli.
Odeslat odpověď

Re: A zima je tu

05 led 2014, 18:03

to s tebou souhlasím, při teplotě 4* a méně jezdím do zatáčky 1/2 rychlostí a zimní pneu nemám jen proto že mám v plánu koupit ty 365 continentaly
a ačkoliv jsem si vědom že jezdit na letních je pěkná blbost tak pro ty 2000 které na zemi zase nenajdeš lidé občas blbosti dělají
není tedy fér tady uplně mastit jak by nám měli vzít papíry jesttli nám ty zimní pneu nechceš všem zatáhnout

Re: A zima je tu

05 led 2014, 18:15

A ty letnaky se ti neslizdej? Proto rikam ze si to mas spocitat.

Re: A zima je tu

05 led 2014, 18:19

sjiždějí ale co s nima mám asi tak udělat? mam s nima zatopit v krbu nebo si je mám dát místo polštáře?nebo mám teď na zimu hodit celorečky abych pak za měsíc sundal a dal si letní?
prostě je dojedu a až z nich budou trčet vlákna tak koupí něco použitelného

když je teplo tak jsou dobre letní když je snih tak nejezdí a období kdy je 4 a méně ale přitom nesněží je pár dnu v roce :roll:

Re: A zima je tu

05 led 2014, 18:25

No a ty se nedaj dojezdit na jare? Oni se rozpadnou? Bratr jezdi na zimakach uz 2mesice a nic jim nejni.

Re: A zima je tu

05 led 2014, 19:55

wenzel píše:nebo mám teď na zimu hodit celorečky abych pak za měsíc sundal a dal si letní?

jako celoročky bych v česku použil normálně označené „zimní“!!
Žijeme totiž na 50 rovnoběžce, nad níž, při pohledu na globus, moc skútrařských národů nežije ;-) a proto se ani motory skútrů a motorek u nás pořádně neohřejou (v továrním provedení)
Zimní gumy = imho pro teploty už pod 20 st. C optimálně kolem 10 st. C. (zima v itálii, španělsku, francie u moře). Pro teploty asfaltu 50 st. C jsou dobrý letní směsi, ale to je česku tak červen – srpen.

Re: A zima je tu

05 led 2014, 20:06

A přezouvání zimní/letní a opačně je zdarma ? Kde ? Takový pneuservis neznám.

Ono na auto má leckdo dvoje gumy včetně disků a tak výměna gum je otázka půl hodiny včetně vynesení gum z garáže či sklepa. A nemusím se s nikým dohadovat, udělám to až mám já volno. Neznám ale nikoho kdo by měl dvoje kola včetně disků na motorce či skútru. A i když je bude mít, tak výměna kol často znamená rozebrat půlky skútra. Toto všechno v kombinaci s tím, že "v zimě" se jezdí jen když se musí a ne pro radost, takže nájezd je např. poloviční než za stejnou dobu v létě, vede drtivou většinu lidí k rozhodnutí že zimní gumy na motorku či skútra jsou vyhozené peníze.

Navíc to není zas tak nutné. Když je lezavo, tak jede člověk pomaleji. Když je na silnici sníh, tak člověk nevyjede, nebo pokud ho zastihne na cestě, tak holt domů doklouže s nohama na silnici a pokud je náledí, tak je úplně jedno co má kdo obuto.

Re: A zima je tu

05 led 2014, 20:37

Jo to mas pravdu to jsem si neuvedomil (mam pneuservis doma) jinak je videt ze vubec nevis o cem mluvis a zimak jsi nikdy na skutru nemel. Jizda na snehu se zimakama je bez problemu a na naledi to s trochou opatrnosti taky jde. A za tu bezpecnost mi ty dve stovky stoji. Tobe ne? Tak to zkus delat aspon s ohledem na ostatni. Asi by ti taky nebylo prijemny kdyz by ti nekdo klouznul pod auto protoze to zimaky prece nepotrebuje ne!

Re: A zima je tu

05 led 2014, 21:01

Dom999: Hochu, tak ti nevím. Nevrznul sis nebo už jsi prostě takový :?: Bez ohledu na tvé znalosti zeměpisu, pravopisu či zkušenosti s pneu si myslím, že bys měl na veřejném foru ovládat svá vyjádření vůči ostatním. Stačí mi si přečíst jen několik posledních příspěvků zde. Tvé neustálé poučování a povyšování se zřejmě vadí už více lidem. Možná jenom mě, ale i tak si myslím, že bychom tu měli komunikovat na úrovni, normálně.

Omlouvám se ostatním za OT..

Re: A zima je tu

05 led 2014, 21:08

josuk píše:... a proto se ani motory skútrů a motorek u nás pořádně neohřejou (v továrním provedení)...


Ale jdi ty... :wink: Nemas neco s termostatem?

Re: A zima je tu

05 led 2014, 21:10

Ano, přestože jezdím výrazně déle než většina skútrařů (jezdil jsem do půlky prosince), tak mě ty 200 stovky na podzim, dvě stovky na jaře a nějaké 3-4 hodiny za to nestojí, stejně jako 99% motorkářů a skůtrařů v ČR. Raději pofidérní pasivní bezpečnost zimních gum nahradím aktivní bezpečností opatrnější jízdou. Když narazím na sníh, tak opatrně dojedu do práce a pak domů a řeknu si, že letos už by to mohlo stačit a skútra odložím. Těch maximálně několik km v nejhorším dokloužu i s nohama na silnici. Co se týká padání, tak na asfaltu jsem za ty roky co jezdím upadl pouze jednou v létě za deště a mít ABS, tak by i tu situaci ustál.

Tu bezproblémovou jízdu na náledí na zimních gumách (bez hřebíků) bych chtěl vidět. Pořádné náledí jsem si vyzkoušel jednou a byl problém na tom ledu chodit i pěšky, takže nohy na zem a s nulovým náklonem doklouzat na nasolenou hlavní cestu. Pro skutečný led neexistuje guma která by na něm držela. V době náledí jsou příkopy plné aut, které toto potvrzují poté co jejich řidiči uvěřili mediální masáži, že zimní gumy přece zázračně drží, takže můžou jet jako v létě.
janon píše:
josuk píše:... a proto se ani motory skútrů a motorek u nás pořádně neohřejou (v továrním provedení)...


Ale jdi ty... :wink: Nemas neco s termostatem?

Např. pro italského Runnera toto platí i když má termostat v pořádku. Pro Italy začíná extrémní zima při +15°C (dle manuálu a dovozce). Takže při teplotách pod cca 5°C už stačí průvan kolem motoru na to, že motor neohřeje. Musel jsme zakrýt 3/4 chladiče (tím omezit proudění vzduchu kolem motoru) aby se motor ohřál na provozní teplotu. Zakrytím chladiče jsem i docílil snížení spotřeby o cca 0,5l/100km na hodnoty blízké letnímu provozu.

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 05 led 2014, 23:57, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: A zima je tu

05 led 2014, 23:39

Tak ten piaggio motor je tim proslulej. V zime studenej a v lete prehratej.
Treba takovy majesty 250 je to fuk. Ta i pri -8 je ohrata (aspon teda voda) v pohode.

Re: A zima je tu

06 led 2014, 13:06

Na tohle bude vždycky mít každej člověk jinej názor. Mě se nejvíc blíží názorem Jimmy, i když, kdybych měl říci, co je lepší, tak řeknu že samozřejmě zimní gumy. Ale opravdu jezdím v mínusových teplotách jen když je sucho. Když je plus a je mokro, dá se opatrně jet. Loni jsem jel na uježděným sněhu i břečkou napříč republikou. Dalo se. Dojel jsem do Jihlavy a začalo namrzat - nedalo se - přespal jsem v penzionu. Druhej den skoro sucho - jelo se... Pokud je mínus a je sucho, neklouže to nějak drasticky. Nemůžu si samozřejmě dovolit klopit, ale opora tam pořád je. Pokud vidím, že se jet nedá - nejedu. :)

Re: A zima je tu

06 led 2014, 14:35

Jasan ale nezapominej ze ti to taky 3krat upadlo :-)
Asi bych tuto disku uzavrel tim ze rozdil pozna clovek az kdyz si to zkusi sam jinak jsou to jen dohady a domenky.

Re: A zima je tu

06 led 2014, 14:57

Upadl jsem celkem víckrát, ale tehdy na tom "ledovém výletě" především vlastní blbostí a v nulové rychlosti při popojíždění... prostě jsem šel v hlubokém sněhu na lesní cestě přes klacek, co byl pod sněhem a v druhém případě jsem při zastavování na bus-zastávce, kde byl taky hlubší sníh šel víc na předek, takže jsem jen "vystoupil" ze skůtru. Tyto maličkosti z vlastní blbosti ani nepočítám, základ je prostě odhad podmínek pro jízdu a velká obezřetnost... :)

Re: A zima je tu

06 led 2014, 18:04

Jimmy: Tak to jo, itala nemam, takze tyhle problemy neznam. :wink:
Odeslat odpověď