Ano, přestože jezdím výrazně déle než většina skútrařů (jezdil jsem do půlky prosince), tak mě ty 200 stovky na podzim, dvě stovky na jaře a nějaké 3-4 hodiny za to nestojí, stejně jako 99% motorkářů a skůtrařů v ČR. Raději pofidérní pasivní bezpečnost zimních gum nahradím aktivní bezpečností opatrnější jízdou. Když narazím na sníh, tak opatrně dojedu do práce a pak domů a řeknu si, že letos už by to mohlo stačit a skútra odložím. Těch maximálně několik km v nejhorším dokloužu i s nohama na silnici. Co se týká padání, tak na asfaltu jsem za ty roky co jezdím upadl pouze jednou v létě za deště a mít ABS, tak by i tu situaci ustál.
Tu bezproblémovou jízdu na náledí na zimních gumách (bez hřebíků) bych chtěl vidět. Pořádné náledí jsem si vyzkoušel jednou a byl problém na tom ledu chodit i pěšky, takže nohy na zem a s nulovým náklonem doklouzat na nasolenou hlavní cestu. Pro skutečný led neexistuje guma která by na něm držela. V době náledí jsou příkopy plné aut, které toto potvrzují poté co jejich řidiči uvěřili mediální masáži, že zimní gumy přece zázračně drží, takže můžou jet jako v létě.
janon píše:josuk píše:... a proto se ani motory skútrů a motorek u nás pořádně neohřejou (v továrním provedení)...
Ale jdi ty...
Nemas neco s termostatem?
Např. pro italského Runnera toto platí i když má termostat v pořádku. Pro Italy začíná extrémní zima při +15°C (dle manuálu a dovozce). Takže při teplotách pod cca 5°C už stačí průvan kolem motoru na to, že motor neohřeje. Musel jsme zakrýt 3/4 chladiče (tím omezit proudění vzduchu kolem motoru) aby se motor ohřál na provozní teplotu. Zakrytím chladiče jsem i docílil snížení spotřeby o cca 0,5l/100km na hodnoty blízké letnímu provozu.
Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil
KYBLOS dne 05 led 2014, 23:57, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou