Ano, přestože jezdím výrazně déle než většina skútrařů (jezdil jsem do půlky prosince), tak mě ty 200 stovky na podzim, dvě stovky na jaře a nějaké 3-4 hodiny za to nestojí, stejně jako 99% motorkářů a skůtrařů v ČR. Raději pofidérní pasivní bezpečnost zimních gum nahradím aktivní bezpečností opatrnější jízdou. Když narazím na sníh, tak opatrně dojedu do práce a pak domů a řeknu si, že letos už by to mohlo stačit a skútra odložím. Těch maximálně několik km v nejhorším dokloužu i s nohama na silnici. Co se týká padání, tak na asfaltu jsem za ty roky co jezdím upadl pouze jednou v létě za deště a mít ABS, tak by i tu situaci ustál.
Tu bezproblémovou jízdu na náledí na zimních gumách (bez hřebíků) bych chtěl vidět. Pořádné náledí jsem si vyzkoušel jednou a byl problém na tom ledu chodit i pěšky, takže nohy na zem a s nulovým náklonem doklouzat na nasolenou hlavní cestu. Pro skutečný led neexistuje guma která by na něm držela. V době náledí jsou příkopy plné aut, které toto potvrzují poté co jejich řidiči uvěřili mediální masáži, že zimní gumy přece zázračně drží, takže můžou jet jako v létě.
janon píše:josuk píše:... a proto se ani motory skútrů a motorek u nás pořádně neohřejou (v továrním provedení)...
Ale jdi ty...
Nemas neco s termostatem?
Např. pro italského Runnera toto platí i když má termostat v pořádku. Pro Italy začíná extrémní zima při +15°C (dle manuálu a dovozce). Takže při teplotách pod cca 5°C už stačí průvan kolem motoru na to, že motor neohřeje. Musel jsme zakrýt 3/4 chladiče (tím omezit proudění vzduchu kolem motoru) aby se motor ohřál na provozní teplotu. Zakrytím chladiče jsem i docílil snížení spotřeby o cca 0,5l/100km na hodnoty blízké letnímu provozu.
Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos